Permalänk

TV-serien Dexter

Någon som följer den? Är den bra? Måste ha fler serier att döda tid på nämligen.

Permalänk
Medlem

Nope. Jag vägrar kolla på den serien. Tycker det har gått för långt i den här seriemördaridiolismen. Och veta att 13-15 åringar sitter och kollar på det och tycker det är skitcoolt får mig att må illa. Sedan att hjärnan är så formbar just i den åldern gör det hela värre, det är nog bara en tidsfråga innan skolskjutningar och andra hemskheter hör till vardagen.

Permalänk
Medlem

Är den bra? Ja, enligt mig är det en av de bästa serierna som går för tillfället.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk

Den är riktigt bra , ett måste att åtminståne ge chansen vilket jag antar att pago inte gjort överhuvudtaget.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

Serien är underbart bra, väldigt värd att lägga ner några timmar på

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pago
Nope. Jag vägrar kolla på den serien. Tycker det har gått för långt i den här seriemördaridiolismen. Och veta att 13-15 åringar sitter och kollar på det och tycker det är skitcoolt får mig att må illa. Sedan att hjärnan är så formbar just i den åldern gör det hela värre, det är nog bara en tidsfråga innan skolskjutningar och andra hemskheter hör till vardagen.

Najs, skylla på TV-serier och filmer istället för på föräldrarna som låter sin barn se sånt dom inte borde
Flytta till USA och bli åklagare nästa?

Jag tycker serien är skitbra, gillar dock inte Lili i den nya säsongen, tycker hon känns jobbig och inte hade behövt vara med över huvud taget.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Galet bra serie!

Kan även rekomendera böckerna, skrivna av Jeff Lindsay, finns tre böcker ute.
Darkly dreaming Dexter, Dearly devoted Dexter och Dexter in the dark.

Om du börjar kolla nu så har du ju ca 20 avsnitt på 52minuter var att kolla på så du kommer ta död på många timmar.

Visa signatur

Dinosaurs will die

Permalänk
Medlem

Helt klart bästa serien just nu. Väldigt skön stämning och bra skådespeleri. Och bästa intro till en TV-serie någonsin!

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem

Bra serie, men den slår inte Heroes.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

En av de bästa serierna på länge. Läs böckerna också.

Permalänk
Medlem

En klockren serie, den och House är det bästa som går nu.

Visa signatur

Nu börjar det bli kallt

Permalänk
Medlem

Är nog min absoluta favoritserie iaf. Slår alla andra serier på fingrarna imo.

Introt är riktigt bra också som redan nämnts. ^^

Permalänk
Medlem

Håller med! Mycket bra serie Har dock inte lyckats kolla klart på första sesongen på grund av tekniskt strul...

Permalänk
Medlem

Någon som sett trailern för söndagens avsnitt? Alltså det är bara ouh..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Sjukt bra serie. Längesen jag såg en sån här bra serie. Dexter måste vara den bästa tv karaktären nånsin, så jävla iskall...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Den är rå på ett skönt sätt. Måste ses!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Musikälskare

Den är bra, men i vissa stunder känns inte skådespelet 100% vilket är synd... Tanken bakom serien är ju klockren

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tycker Dexter är grymt bra. En av de bästa serierna på TV just nu.

Permalänk
Medlem

Jupp, mycket bra serie. En av de få jag följer.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Säsong två avsnitt nio, trailer: (varning för eventuell spoiler som följer serien genom TV6). http://www.youtube.com/watch?v=amX-sK1Uwxo

Han verkar typ redigt körd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
Säsong två avsnitt nio, trailer: (varning för eventuell spoiler som följer serien genom TV6). http://www.youtube.com/watch?v=amX-sK1Uwxo

Han verkar typ redigt körd?

Neeeeej! Va fan liksom. Älskar Dexter, serien får bara inte sluta. Serien är som en drog för mig, så beroendeframkallande...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Ja ni, det där kan bli rätt svårt...

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som rådiggar Vince Masuka? Han är ju riktigt klockren.

Jag tror för övrigt det slutat med att Doakes blir anklagad och dömd för att vara TBHB, men Dexter får ångest och erkänner morden. Det hela slutar med att man får se honom få dödssprutan - de fadar sedan sakta bilden till hans begravning och man se Harry återförenas med Dexter på något övernaturligt sett. Hihi.

Alltså jag kan inte typ sluta tänka på denna serie. Jävligt jobbigt.

Permalänk
Medlem

Det har ju kommit ut en 3dje bok och är på väg en fjärde så jag tror så länge de hovar in pengar så kommer alldeles säkert en till säsong.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

På sätt och vis hoppas jag inte det blir en jobbig jävla långkörare som t.ex. Lost, det vore fan inte värdigt. Samtidigt är jag så jävla hooked på serien så det finns inte...men man kan inte få allt.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Det har ju kommit ut en 3dje bok och är på väg en fjärde så jag tror så länge de hovar in pengar så kommer alldeles säkert en till säsong.

Men det är bara den första säsongen som byger på en bok, den andra är helt påhittad och har egentligen inget att göra med den andra boken (förutom huvudkaraktärerna och vissa smådelar som är lånade).

Första säsongen stämmer inte heller riktigt med boken: http://en.wikipedia.org/wiki/Dexter_%28TV_series%29#Plot_diff...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Som många andra säger i tråden en riktigt bra serie, en av dom bästa som går nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
Är det bara jag som rådiggar Vince Masuka? Han är ju riktigt klockren.

Masuka är helt underbar med sina kommentarer! Inga PK-kommentarer direkt

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Lätt bästa avsnittet hittils, fast jag fattar inte varför de inte kollade fingeravtryck på blod-skivorna innan de snackade med Dexter. Undra vad han gör med James.

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa

Lätt bästa avsnittet hittils, fast jag fattar inte varför de inte kollade fingeravtryck på blod-skivorna innan de snackade med Dexter. Undra vad han gör med James.

Dold text

Sjukt bra avsnitt, tycker bara det blir bättre och bättre. Men är det inte han som kollar fingeravtryck också? Kanske ville dem säkerställa att det är samma blod som offren först? Sen så var ju lådan hos james så det räcker väl som bevis egentligen.

Trode först han dog, oftast gör man väl det om man blir strypt? Återstår att se vad som händer, är väl bara typ 2 avsnitt kvar.

Dold text