En förtitt på Lian Li PCP-P80

Permalänk
Melding Plague

En förtitt på Lian Li PCP-P80

Tillverkaren Lian Li som mest är kända för deras chassin i aluminium har under en tid arbetat på en ny produkt, PCP-P80. Detta är ett chassi med rejält tilltagna mått på det mesta.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jag undrar hur tyst det här chassit kommer att vara, folk med Lian Li chassin får gärna jämföra. Ser trevligt ut.

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5B DLX/WIFI-AP | Intel Core 2 Extreme X6800 @4Ghz | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB | XFX GeForce 7900GS 480M Xtreme 256MB | Raptor 74GB | Raptor 150GB | Seasonic M12 700W

Permalänk
Musikälskare

Lian Li gör kvalitets grejer, hade blivit förvånad om det inte hade varit så i detta fallet.

Gällande ljudnivån är den säkert bra när de gäller bygget av chassit, fläktar kan man ju annars byta...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

stacker-kopia?

Tycker det ser ut som ett försök att efterapa CM Stacker ganska rejält, de måste övertyga mig grymt mycket för att jag ska byta till denna från mina CM Stacker

Visa signatur

DJ

Permalänk
Medlem

Nice men kanska så lik CM staker.....!

Visa signatur

bärbar: Asus x53u amd C-50 x2 1ghz 500gb 4gb. 24/7
bärbar2: dell någonting används som ftp,dchubb.24/7
HTPC: amd athlon 3500+ @ 2,6ghz 3gb 1x250 1x500 1x 2tb 24/7

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagt.. kopia på stackern. Det är inte den lilla summan de vill ha för chassit iheller.. över 3500kr.

PCP-P60 verkar rät intressant... SKulle dock vilja se en prislapp

Permalänk
Medlem

Maffigt iaf

Permalänk
Inaktiv

Orkar inte med allt gnäll med jämföranden med CM's Stacker.

Stacker har inte/är inte:

- byggd i full aluminium.
- lika rymlig.
- på långa vägar lika god ventilation/fläktkontroll
- inte förberedd för vattenkylning.

Osv, listan blir längre.

Stacker'n visade up ett koncept som flertalet chassi-tillverkare efterapat. Chassit har flera år på nacken, och bara för att det råkar vara en bra produkt betyder det inte att saker inte kan bli bättre, eller hur? Det kallas utveckling.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danne77sthlm
Tycker det ser ut som ett försök att efterapa CM Stacker ganska rejält, de måste övertyga mig grymt mycket för att jag ska byta till denna från mina CM Stacker

Det är klart att man försöker efterskapa lyckade chassin . Men faktiskt ser Lian-Li's version av Stacker lite överdriven ut, för mycket. men trevligt hursomhelst.

Nej, orginalet CollerMaster stacker kommer jag att leva ett tag till med, dessutom kostar den inte ens hälften så mycket.

Permalänk
Medlem

och en stängd framsida visar man inte för att...... ?

Permalänk
Medlem

fy för sören vilket urballt chassi

Lite synd på priset som vanligt.

En stängd framsida visar man inte för att spoila designspråket för mkt. Chassit är ju trots allt inte släppt än.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

och en stängd framsida visar man inte för att...... ?

..den kanske inte är riktigt klar? Vem vet.

Den får det nog bli som media server.
Har haft många chassi genom tiderna och inget har slått Lian-Li.
Då enligt mitt tycke

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk

Chieftech Dragon+CMS STC-T01=Lian Li PCP-P80^^

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

När ska Lian Li göra ett grymt "chassi" till en bärbar, vore grymt om de designade något alu chassi till typ zepto eller liknande.

Visa signatur

/frissii

Permalänk
Medlem

Verkar lite bakvänt och otympligt att ha fläktarna i frontluckan istället för i lådan? De lär ju bara höras mer ju längre fram de är?
Påbyggnaden på ovansidan ser lite klumpig ut.. Passar liksom inte Lian-Li's stilrena enkla design IMO.
Inget jag skulle lägga de pengarna på iallafall...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

stora chassi'n är får servrar och almänt datorer med mycket hårddiskar och de måste ha direkt fläkt kylning så.
luftsug är mycket sämre än då det blåser rakt på dem...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Men de kunde ändå haft fläktarna innanför 5.25 luckorna istället för inbyggda i själva dörren...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

stacker kopia så det skriker om det, och vem fn bryr sig om vattenkylningshål i en stacker liksom? en sån rymlig och stor låda som det är så behöves bara 120 mm fläktar på knappa 7 volt för att det ska vara väll kylt.

// Proud owner of a stacker 810 med 2x5.2" hållare och bara noctua 120 fläktar med deras rpm-motstånd, även cpun, bara nytt semipassivt nätagg och bättre kylning för grafe som gäller.

Permalänk
Medlem

ser ut som att de slår på stort
(observera ordvitsen)

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.