Överklocka Radeon HD 3870 högre med nytt BIOS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lt.Dan
Såg detta på INQ....

"One solution to the problem is a rather elegant video BIOS upgrade. This upgrade changes the dividers in the GPU, so you're free to go crazy and unlock the full potential of the card. You could tinker with the card to clock the RV670 chip all the way to 900MHz, massive 123MHz faster than the default clock. If you want more, you have to splash out on a waterblock, but it seems that both Nvidia and AMD have manufactured extremely OC-friendly chips."

Nice...

Nu vill man bara se lite resultat från 3DMark06, Crysis och COD4. Oavsett så är det ett klart köp för min del.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Medlem
Citat:

Fyfan, detta ser dödligt lovande ut i jämförelse med 8800GT:
- Nya Drivers snart (evt. Catalyst 8.0 eller 7.11 med HD3870-stöd)
- Nya Flash/BIOS för riktig överklockning
- Samma tillfredställande bundle som för 2900XT
- Solid, förhållandevis tyst och sval kylare, speciellt i jämförelse med 8800GT.

Inte en chans att 8800GT kommer vara bättre till julen om AMD får iväg några bra Catalystdrivers. Problemet i spel idag är ju att 7.10s i grunden inte är programmerat för R670, utan är bara konverting från R600 till R670 för att saker ska funka alls.

Word.....

Permalänk
Avstängd

Wow, detta kan bli årets julklapp på datorfronten O.o spel för runt 400:- (orange box typ) och ett riktigt, riktigt fint kort för under 2 papp? Ge mig nu!

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Köpte mitt IDAG!! MUAWHAWHAWHAHWAHWA!!!!! Blir tidig julafton. Fast den första blir kul på riktigt!!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se lite bench nu... Dom är ju upp på över 900mhz nu

Permalänk
Medlem

Är HD3850 också låst?

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk

Jag är övertygad men inte till 100%, att man kan få upp dessa kort runt en 900-1Ghz på GPU'n.

Jag vet people som fått upp sina 8800GT mellan 800-900Mhz med luftkylning. RV670 har en mindre tillverkningsprocess och GDDR4 klockar bättre, cirkus 2.6Ghz med rätt man bakom kortet och lite tur.

EDIT: Oh, redan över 900Mhz nice.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slusk
Jag skulle vilja se lite bench nu... Dom är ju upp på över 900mhz nu

Vilket forum läser du i?

Permalänk
Medlem

Vill verkligen se tester på klockade kort ju, ifall man ska köpa 3870 X2 sen i stället för nya 8800GTS 512. För det här kortet verkar ju klocka satans bra, är ju billigt också.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

oh YA!. och 7.11 släpps väl närsomhelst? asså om man kan få upp sitt kort så mycket, och nya drivisar på köpet. inte undra på att nvidia släpper sina 8800GTS kort mitten på november :)!!!
kan inte vänta tills x2an kommer blir grymt att see nya entusiast korten om några månader!

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

FRågar igen, går de o köra detta kort med 400w nättagg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
FRågar igen, går de o köra detta kort med 400w nättagg?

Ja det ska inte vara några problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S1im
Ja det ska inte vara några problem.

Gött, då blir det nog ett köp till Våren:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haersk
Vilket forum läser du i?

Samma forum som är länkat i nyheten... Extremsys eller vad det heter

Så kommer det bench så lär det komma där

Permalänk
Medlem

Det här visste jag inte. Vad fan håller AMD på med? De lyckas ju inte med nått de gör nuförtiden. Antingen är det buggat eller så är det svagare än konkurensen eller både och. Vart tog det AMD som lanserade K8 vägen?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Det här visste jag inte. Vad fan håller AMD på med? De lyckas ju inte med nått de gör nuförtiden. Antingen är det buggat eller så är det svagare än konkurensen eller både och. Vart tog det AMD som lanserade K8 vägen?

Vad är det nu du gnäller på då?
Det är en ny produkt som lanseras varför ska det inte kunna finnas buggar i en sån? Hörde idag på tv att Volvo fick återkalla 18000st nya V70/XC70 för att inte krockkudden på sidorna löstesut om man krockade på ett visst sätt.

Klart som fan att det finns barnsjukdomar i alla nya produkter så sluta whinea är du snäll och se vad som kommer framöver. AMD/ATi kanske har tappat nån person eller så har Nvidia fått nått snilledrag och kört ifrån. Men var det inte samma förut med att Intel ägde sen kom AMD igen och nu är Nvidia bäst igen så är det så konstigt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Det här visste jag inte. Vad fan håller AMD på med? De lyckas ju inte med nått de gör nuförtiden. Antingen är det buggat eller så är det svagare än konkurensen eller både och. Vart tog det AMD som lanserade K8 vägen?

Öhh? Detta kort är ju verkligen en lyckad produkt från AMD, t.o.m. dojjan verkar positivt inställd.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slusk
Vad är det nu du gnäller på då?
Det är en ny produkt som lanseras varför ska det inte kunna finnas buggar i en sån? Hörde idag på tv att Volvo fick återkalla 18000st nya V70/XC70 för att inte krockkudden på sidorna löstesut om man krockade på ett visst sätt.

Klart som fan att det finns barnsjukdomar i alla nya produkter så sluta whinea är du snäll och se vad som kommer framöver. AMD/ATi kanske har tappat nån person eller så har Nvidia fått nått snilledrag och kört ifrån. Men var det inte samma förut med att Intel ägde sen kom AMD igen och nu är Nvidia bäst igen så är det så konstigt?

Word.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Det här visste jag inte. Vad fan håller AMD på med? De lyckas ju inte med nått de gör nuförtiden. Antingen är det buggat eller så är det svagare än konkurensen eller både och. Vart tog det AMD som lanserade K8 vägen?

HD3870 är ju det intressantaste sedans Radeon 9700. Grym prestanda, förvånansvärt billigt och tyst samt överklockar bra. Finns liksom ingen hake med kortet, och du klagar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
HD3870 är ju det intressantaste sedans Radeon 9700. Grym prestanda, förvånansvärt billigt och tyst samt överklockar bra. Finns liksom ingen hake med kortet, och du klagar?

Vad tyst det blev på allt whine...

Permalänk
Medlem