Entusiast-barebone från Gigabyte

Permalänk
Melding Plague

Entusiast-barebone från Gigabyte

Tillverkaren Gigabyte lanserade för ett par dagar sedan en barebone-modell med namnet Eagles. Den bygger på ett fullstort aluminiumchassi med ett förmonterat Intel X38-baserat moderkort och ett högpresterande nätaggregat. Chassit har dessutom en förmonterad vattenkylning.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag tycker den inte verkar vara speciellt liten.

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Discokungen

Det är inte SFF som sagt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradis
Jag tycker den inte verkar vara speciellt liten.

Har någon påstått att denna skulle vara liten?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Discokungen

Om man läser på Gigabytes hemsida så ingår allt utom processor, minne och hårddiskar. 8800GTX sitter i den vad jag förstår.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Har någon påstått att denna skulle vara liten?

Många tror ju tyvärr att barebone är samma sak som SFF. Vilket är fel.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Vad betyder det egentligen att en dator är en barebone? Ser ingen skillnad på den där och ett vanligt midtower någonstans. Till och med vanligt ATX-moderkort i den med.

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farang
Vad betyder det egentligen att en dator är en barebone? Ser ingen skillnad på den där och ett vanligt midtower någonstans. Till och med vanligt ATX-moderkort i den med.

Att man får en låda med moderkort och psu installerat.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Farang: Att du får ett moderkort/chassi/psu förinstallerat.

/Mvh x_link

*Edit*

Hade inte uppdaterat sidan så jag visste inte att någon hade svarat.

Visa signatur

Intel C2D E8400 @ 4.7GHz (Nuvarande Max) | Thermalright Ultra 120 Extreme + Noctua 120mm | Gigabyte GA-P35-DS4 rev 2.0 | Antec P182 G-M-B | GeForce 7600GT 256MB GDDR3 + Thermaltake Schooner | Corsair HX620 Watt | Samsung SpinPoint 250GB SATA2 16MB [Systemdisk] + 3x Samsung SpinPoint 500GB SATA2 16MB [Storage] | Crucial BallistiX 2x2GB DDR2 PC6400 4-4-4-8 Tracer Red | 22" Samsung SyncMaster 226BW | Logitech Z-2300 | Linux.

Permalänk
Discokungen

En sån här barebone är faktiskt inte speciellt dumt tänkt. Vattenkylningen är lite överdriven dock, även om man får ett system där man slipper med att kladda för att få plats med vattenkylningen.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Får tacka både Torach och x_link för svar.

Där ser man, lärde mig nått nytt idag med

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Hedersmedlem

Fördelen med barebons brukar vara att man sparar in arbete och ibland även lite pengar så hoppas den är prisvärd!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Hoppas den är billig, riktigt snyggt chassi också

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Fördelen med barebons brukar vara att man sparar in arbete och ibland även lite pengar så hoppas den är prisvärd!

Nej, snarare att de brukar vara extremt små, av mkt. hög kvalitet och av märket Shuttle.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Har inte fattat detta med sånthär krafs till "entusiaster". De om någon vill väll besämma vilka grejer de ska använda och bygga och dona själva?

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!