Första bilderna på Optimus Maximus

Permalänk
Medlem

Svensk layout?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem

skulle jag ca VD på nåt företag så vist skulle jag beställa hem ett par stycken så man höjjer medarbetarnas arbetsinställning och syn på företaget men som privatperson... njae.. defenetivt om man skulle vinna på lotto. har ju sett bilder på den länge sen ju..

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K13asan
Plötsligt så känns inte G15 lika ballt längre...

Joho! Det känns ballt på grund av priset plus att det håller måttet ennu. Och som någon sade tidigare "vem kollar på tangenterna egentligen... man har en skärm ? eller hur?"

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
http://gizmodo.com/assets/resources/2007/11/Optimus_Keyboard_...

Svensk layout?

Tysk.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Suck.

Alla som bräker ur sig "öööh vem fan kollar på tangentbordet?!?", inse att ni inte tillhör målgruppen och låt bli att skriva en massa onödiga inlägg.

Hehe okej?

Så nu får man inte ha en åsikt om man inte är "målgruppen" till produkten som diskuteras

Good luck with that dude ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Trevligt med alla virus och skit som gör tangentbordet till en reklampelare

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Hehe okej?

Så nu får man inte ha en åsikt om man inte är "målgruppen" till produkten som diskuteras

Good luck with that dude ^^

Visst får man ha en åsikt. Jag ifrågasätter bara värdet i att uttrycka den.

Det är ungefär som att gå in i tråden om nya hetaste grafikkortet och säga "Det här kortet är ju fullständigt värdelöst. Jag använder datorn till att skriva och skicka mejl, varför ska jag köpa ett strömslukande monster för tusentals kronor. Idioti! Produkten är helt meningslös!".

Ganska poänglöst, eller hur?

Permalänk

Ingenting jag hade köpt för det priset. Men de hade ju varit en trevlig sak att få i julklapp vi kan ju hoppas att tomten är mångmiljonär!

Visa signatur

:: Gigabyte P35-DS4 iP35 :: Q6600 @ 3,2 :: Corsair 4GB DDR2 PC-6400 :: Gainward GTX 460 GS 1GB:: Western Digital 150GB RaptorX 10000rpm, 500GB 7500rpm :: Corsair HX 620W :: Cooler Master STC-T01 :: razer Barracuda AC-1 ::
Razer Tarantula & Logitech G500

Permalänk
Medlem

Hmm jag vill ha ett och kommer nog att köpa ett, OM det fungerar tillfredställande utan en massa jobbiga drivrutiner och en massa pillande. Det skulle vara super fint i så fall. De 10 000:- det kostar tjänar man nog igen på något år då man inte längre behöver leta upp alla snabbkommandon som man glömt i Photsohop, After Effects, Audition, Maya, 3Ds Max, Flash, Premiere, Avid, Final Cut, Pro Tools, Dreamweaver, Shake, Motion, Combustion, Fusion, Vue, Bryce, Mudbox, ZBrush för att inte nämna Word. Det går rätt lätt att lära sig många program men att bli effektiv i dem är svårare, speciellt när alla djävla program har olika snabb kommandon. Vist det går att leta i menyerna men ändå. Fy fan. OM tangentbordet är smart och lättanvänt är det värt 20 000:- , jag skojar inte!

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk
Medlem

var är världen på väg? 10 000 kr
för ett tangentborrd??????????
nej tack, säger jag!

vet inte vad man ska med lysande
tangenter till. få är väl dem som tittar
på tangenterna när det skrives.
just när man tror sig ha hört allt...

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcman
var är världen på väg? 10 000 kr
för ett tangentborrd??????????
nej tack, säger jag!

Jag ser ingen värld påväg någonstans?
Hade jag haft mer pengar och det kostat hälften hade jag slagit till direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Tysk.

ah, ja dom har också o with prick sånt ja.

men nu kom jag på en kul grej, för specialnuffror och shiftlägen så ändras symbolen enbart när dessa trycks in. undrar om det funkar så, vore ju tufft hursomhelst..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Trevligt med alla virus och skit som gör tangentbordet till en reklampelare

haha, jag riktigt ser det framför mig.. bokstäverna på tangenterna blinkar i ordning:

w a n t t o g e t i t b i g g e r ?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem

måste ha detta..

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Knapparna verkar få många störiga reflexer, petitess kanske men störde mej iaff.

(off topic)
Alla dryga "ja tittar inte" kommentarer.. snälla, det argumentet funkar inte med apps. För övrigt är det förmodligen bara nån % som verkligen ALDRIG tittar, ens med kombos, specialknappar osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
Tycker det var överhängande barnsliga och naiva inlägg i den här tråden. För att klargöra för alla er som uppenbarligen endast porrsurfar och spelar wow; optimus gör att man slipper lära sig hundratals kortkommandon i olika program, för att ge exempel: Cubase, Photoshop, Word. Genom att du ser exempelvis en sax på en tangent så slipper du lära dig ctrl + x. DÄRFÖR "glor" man på tangenterna

Vilket också skulle ge en bättre ergonomi då man släpper blicken från skärmen

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
http://gizmodo.com/assets/resources/2007/11/Optimus_Keyboard_...

Svensk layout?

Tysk, som sagt. Det ser du på dubbel-S:et högst upp till höger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NilsWithDaSkills
Tysk, som sagt. Det ser du på dubbel-S:et högst upp till höger.

Och att Z och Y har bytt plats. Knepiga tyskar...

Permalänk

Ressa till Thailand i stället? Ja tack.

Men har man pengar att bränna så var så god.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
De verkar ha lagt till en ordentlig marginal på priset där.

de lägger alltid en ordentlig marginal på allt. Jag avskyr den butiken.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Vilken skit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Ruskigt läckert.

Men själva idén haltar lite, vem kollar på tangentbordet?

Precis vad jag tänkte. Helt okej om man växlar mellan videoredigering och 3dmodellering samt spel, möjligtvis. Men till det där priset. En ren lyxpryl som bara skulle kännas jobbig att slita ut.

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64