hej behöver snabbt tips på lätta FPS-spel

Permalänk

hej behöver snabbt tips på lätta FPS-spel

vad kan man tänka sig att en person i 10-årsåldern har mest behållning av att spela om man talar om FPS-spel. Eftersom han inte kan engelska får det inte vara så beroende av att ta in information och fårstå engelska. Helt enkelt måste det handla mer om att RÖJA med ett stort vapen eller så....

glad för snabba svar då det är presentinköp på G

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk
Medlem

Serius Sam?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

CS utan tvekan ^^

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Quake 3/Serious Sam II

Permalänk
Medlem

En tioåring som ska röja med ett stort vapen?

Nej men kör på nåt av de nämnda spelen, eller kanske Painkiller.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk

Serious Sam-serien helt klart ja. Inte särskilt mycket problemlösande heller. Mest trycka där så öppnas det där.

Färgglatt och inte speciellt otäckt heller

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Max Payne är väl inte så värst svårt har jag för mig. Riktigt kul röjspel som iofs kanske är lite djupt och ledsamt, men ändå bra.

Permalänk
Medlem

nya medal of honor kanske , men det är nog på gränsen .
fast det är nog bra, grabben kommer lära sig lite engelska där om han måste för att överleva

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

fanns ju något gammalt barn FPS baserat på q3 motorn, laser arena tror jag det hette och det var färgglatt och så är det inte blodigt eller något. är som verklighetens laser arenor. DVS man skjuter på människor med laser vapen så ger deras västar dom stötar fast i detta spell svimmar dom väll eller något antar jag.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

UT3 eller UT2004?

Snälla, inte CS

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Kom väl ett nurfballspel också? Fast det är GAMMALT, och dödstråkigt

Permalänk

tack för era svar det lutar åt ss II tror jag. UT är också bra alternativ..

tack ska ni ha alla

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk
Medlem

Varför tillåta ett barn att spela blodiga spel?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

för att visa grabben att blod är inte farligt

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Varför tillåta ett barn att spela blodiga spel?

Åh nej, han kanske kommer bli psykopat som vuxen! *darra*

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Kom väl ett nurfballspel också? Fast det är GAMMALT, och dödstråkigt

det heter väll nerf arenablaster? eller nåt sånt

Visa signatur

amd 5000+,xfx Geforce 8600gt,4gb ram

Permalänk
Avstängd

men han har rätt barn under eller vid 10år bör inte se blod eller våldsamma spel då dom tar till sig sådana saker lätt.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd

Finns bara ett vettigt spel för den ålder:

TEAM FORTRESS 2!

Mysigt, roligt, inte så allvarligt.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
för att visa grabben att blod är inte farligt

Ok. Vill du inte hellre göra på något annat vis, så att han t.ex. inte blir spelberoende, eller våldsam när han blir äldre? Skolmassakerna som har skett under de senaste 5-10 åren, blev ju just utförda av ungdomar som har spelat skjutarspel o trodde att det var rätt att mörda folk i verkligheten. Eller har jag fel där?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Finns bara ett vettigt spel för den ålder:

TEAM FORTRESS 2!

Mysigt, roligt, inte så allvarligt.

Precis vad jag tänkte skriva

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Ok. Vill du inte hellre göra på något annat vis, så att han t.ex. inte blir spelberoende, eller våldsam när han blir äldre? Skolmassakerna som har skett under de senaste 5-10 åren, blev ju just utförda av ungdomar som har spelat skjutarspel o trodde att det var rätt att mörda folk i verkligheten. Eller har jag fel där?

Vilken unge spelar inte skjutarspel idagens läge? typ alla. Och vad säger att ungdomarna trodde att det var rätt att mörda? Tror knappast de tänkte "Ne, men det är lugnt, han respawnar snart ändå" för att de spelat CS eller UT...Finns inga som helst bevis för att det är spelandet det beror på, kan lika gärna vara film eller att de helt enkelt var psykiskt sjuka, för det kan man bli utan att spela spel och se på film, så det så!

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Eller har jag fel där?

Ja, det har du. Eftersom; om man tar till sig sånt anser många att det finns nåt fel från början, att man inte har dom spärrar som "normala" mäniskor har.

Permalänk
Medlem

Underskatta aldrig en tioåring... Ge honom crysis!

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet