hur får jag enkelt bättre fps på cs 1.6?

Permalänk

hur får jag enkelt bättre fps på cs 1.6?

jag har en hyffst gammal dator och ibland på cs 1.6 går fps:en i botten! finns det nåt enkelt sätt och få upp den?

Permalänk
Medlem

Nja, rensa datorn på gammalt bråte och bakgrundsprogram och uppdatera drivrutiner till grafikkortet är väl det enda jag kommer på sådär direkt.

Annars är väl det enklast sättet att uppgradera datorn, men då kostar det också...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Använd FPS models och rensa datorn på skit.

Här står lite om hur du kan förbättra din FPS: http://www.fragbite.com/?threadID=254621

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem

stäng av Vertical Synk - "nicknamn: FPS-ättaren"

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Re: hur får jag enkelt bättre fps på cs 1.6?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av låg fps...!
jag har en hyffst gammal dator och ibland på cs 1.6 går fps:en i botten! finns det nåt enkelt sätt och få upp den?

ha ha ha..

Underbart användarnamn.

Permalänk
Medlem

CS är ett steam spel så jag tror du får bättre fps i linux oxå det kan du oxå testa.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Testpilot

Hur gammal är din gamla dator? sitter du på en 166MHz-are är det ju liksom lite svårt att hjälpa dig

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elius
Använd FPS models och rensa datorn på skit.

Här står lite om hur du kan förbättra din FPS: http://www.fragbite.com/?threadID=254621

Kolla under fliken "rates" i förnämnda sida. det hjälpte mig åtminstone
det höll sig hela tiden 50+ FPS
(länge sen ja gjorde denna ändring och spelat CS så jag minns inte om/hur FPS droppa och hur den höll sig under spelets gång)

Visa signatur

Mer Co-oP åt folket

Permalänk

640x480 om du inte redan kör de

fast om man inte kan maxa ut cs 1.6 så tycker jag man borde köpa ny dator

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Korspostning är inte tillåtet

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||