Permalänk
Medlem

COD4 Spoilervarning

Nån som vet hur man låser upp alla banor i arcade mode?
har googlat men inte hittat något vettigt så jag frågar vettiga gamers här på swec
Blir lite tråkigt att bara köra mile high 24/7 på veteran

Permalänk
Medlem

Låser upp alla banor? Hur menar du då?
Nu sitter jag inte vid en dator som har COD4 installerat, men jag vill starkt minnas att jag har tillgång att spela alla avsnitten i Arcade Mode.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Jag har spelat CoD4 på 360in, stod att jag låste upp arcade mode när jag hade spelat igenom hela spelet plus extrabanan som blir i spelet efter, eftertexten.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Japp, klara extrabanan i slutet (efter eftertexten) för att låsa upp arcademode.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

men....
jag har låst upp den men om ni tittar noga i arcade mode ser ni att det är en 5 stycken som inte är upplåsta som man kan låsa upp
en eller 2 i varje Act
titta och se om ni har ett svar på den

Permalänk

vad är det för fusk man får efter man har klarat spelet och hur aktiverar man det?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

ta alla intel mange

Permalänk
Avstängd

Menar du vad man ska göra för att kunna spela alla banor i arcade-mode?

Det räcker att man spelar igenom spelet en gång. Svårighetsgraden har ingen betydelse. Och sista banan behöver man inte heller spela igenom.

Och för att kunna låsa upp alla fusk så måste man hitta "enemy intel" på alla banorna.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

ok,men när jag klarade spelet så stog det "cheat unlocked",hur aktiverar man det fusket?stog nått om att man aktiverar det i start menyn,men inte hur man gjorde.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
men....
jag har låst upp den men om ni tittar noga i arcade mode ser ni att det är en 5 stycken som inte är upplåsta som man kan låsa upp
en eller 2 i varje Act
titta och se om ni har ett svar på den

Det finns en del episoder eller vad man kan kalla det som man inte gör något i och som det således inte är någon idé att köra Arcade Mode på.

Ett exempel är episoden som heter "Aftermath" , i spelet gör du inget i det annat än att krypa och falla efter "det som hände" och sen falla ner och "ni vet vad". (Kassa försök att inte komma med spoilers då jag anser att det är en väldigt kraftfull episod.

Det är nog därför de är avmarkerade.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

ja men i prologen finns det ju 2 uppdrag om du tittar
dom går säkert att låsa upp på något vis
prologen kan bara finnas 1 uppdrag och det är träningen men vad fan är det andra?

Permalänk
Medlem

Som HyDrAn sa så är de uppdrag som inte är "upplåsta" sådana där man inte själv påverkar handlingen. Förutom Aftermath så är det de två prolog-uppdragen PNG och The Coup.

PNG är träningsuppdraget och The Coup är filmen där presidenten får "skjuts" genom den arabiska staden.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |