F.E.A.R perseus mandate

Permalänk
Avstängd

F.E.A.R perseus mandate

nån mer än jag som testan fear perseus mandate? tycker att de flyter på mycke bättre än gammla fear, varför?

Visa signatur

AMD 6000+ 3,3ghz. 4gb XMS2-6400 800MHz. BFG 8800gts 320mb 684/930.
ASUS m2n-sli deluxe. 74gb raptor. 3st samsung 500gd. 1st samsung 320gb
10765p 3dmark06. 8065p pcmark05 lightsmark 216,1

Permalänk
Inaktiv

har inte testat men dom kanske har optimerat spelet sedan sist, det ser väl iaf likadant ut va?

är det kul o skrämmande som första spelet eller blir det lätt tråkigt?

Permalänk
Avstängd

spelet ser ut som förr, men jag har typ 30% högre frames med samma inställningar.
har spelat en hel del nyare spel på sistatiden å jag känner samma som du, att grafiken inte är så snygg som man minndes men jag tror bara att man har vant sig vid den vassare grafiken i nyare spel.

men enligt mig så finns inget spel som är lika ball som FEAR, än iallafall

Visa signatur

AMD 6000+ 3,3ghz. 4gb XMS2-6400 800MHz. BFG 8800gts 320mb 684/930.
ASUS m2n-sli deluxe. 74gb raptor. 3st samsung 500gd. 1st samsung 320gb
10765p 3dmark06. 8065p pcmark05 lightsmark 216,1

Permalänk
Medlem

tyckte det såg ganska b ut inge kul med den dära grafiken nu när man kan jämföra me alla nya spel.. ärligt så såg det ut som ett spel som man spelar i 30 min sedan lägger ner

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mäki
tyckte det såg ganska b ut inge kul med den dära grafiken nu när man kan jämföra me alla nya spel.. ärligt så såg det ut som ett spel som man spelar i 30 min sedan lägger ner

Man ska inte döma boken efter dess omslag. Fy faen vilket bra spel Crysis vore isåfall.

Nåja, men jag har inte mer än testat det så jag vet inte så mycket om handlingen. Får ge det en chans till i helgen.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd

tycker inte att man ska stirra sig blind på grafiken, men nu lite of topic, CRYSIS, vilken besvikelse.
ett spel som fan nästan inte går spela pga låga fps, sen så va de ju lite väl kort åxå

Visa signatur

AMD 6000+ 3,3ghz. 4gb XMS2-6400 800MHz. BFG 8800gts 320mb 684/930.
ASUS m2n-sli deluxe. 74gb raptor. 3st samsung 500gd. 1st samsung 320gb
10765p 3dmark06. 8065p pcmark05 lightsmark 216,1

Permalänk
Medlem

tycker nog Extraction Point har varit det bästa spelet hitils.. Perseus Mandate känns bara som att dom har fått slut på ideer(stavning) och klämmt in allt det första bästa dom kom på, hoppas " Project Origin " blir bra..

Angående framerates osv så tycker jag detta spel var väldigt " laggigt " hade ungefär 40-70 FPS vilket är helt ok, men det som va värst var " fryslagget "

Fast det kan bero på min värdelösa dator

Edit: stavfel ( finns säkert några kvar >.< )

Permalänk
Medlem

Just ja, detta måste testas är detta "stand-alone" eller en expansion?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Just ja, detta måste testas är detta "stand-alone" eller en expansion?

Stand alone.

Har spelat det en bit, gillar alla FEAR spel och detta är precis samma sak som dom övriga + nya vapen och nya banor.
Har dock inte spelat det på ett bra tag nu då det dykit upp så många nya bra spel på sistone!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk

Jag spelat det lite på högsta graffe-inst men jag är inte alls lika imponerad som jag var när jag spelade originalet. Kansek beror på att jag spelat titlar som COD4 och Crysis m.m. sedan första FEAR och vant mig med lite vassare grafik.

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mäki
tyckte det såg ganska b ut inge kul med den dära grafiken nu när man kan jämföra me alla nya spel.. ärligt så såg det ut som ett spel som man spelar i 30 min sedan lägger ner

Och du är under 10 år eller?

Grafiken är långt i från allt, där finns saker som Story och känsla förstår du!

Permalänk
Medlem

Jag älskade känslan i 1:an, Extraction point va också ok... detta har jag inte så stora förväntningar på, men det jag ska helt klart testa det. Project Origin är ju den "riktiga" uppföljaren på 1:an, som jag förstått det

Permalänk

jag tycker båda monolith spelen som kom där, fear o condemned var rätt monotona o repetitiva

vad har de på G förutom condemned 2 ?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Avstängd

Project Origin ("Fear 2")

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Hedersmedlem

Perseus Mandate var trevligt även om det var upprepning och alltför kort. Fick det förra veckan eller något från CDON. Började vid elva på kvällen och var färdig vid..4 tror jag.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

är det någon som har något exakt datum när projet origin kommer? Någon som vet hur det går för dom med det spelet?

Permalänk
Medlem

Om jag kommer ihåg rätt så har Monolith bara sagt att det ska vara klart 2008, inget mer specifikt än så.

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tbz
Om jag kommer ihåg rätt så har Monolith bara sagt att det ska vara klart 2008, inget mer specifikt än så.

okej tack

Permalänk
Entusiast

är detta värt å lira? fick med det i fear paketet från steam, precis klarat av fear igen, och ska påbörja extraction point som jag hört ska vara bra. men detta har fått ganska kassa recensioner, är det ens värt å lira perseus när den inte följer samma storyline?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

är detta värt å lira? fick med det i fear paketet från steam, precis klarat av fear igen, och ska påbörja extraction point som jag hört ska vara bra. men detta har fått ganska kassa recensioner, är det ens värt å lira perseus när den inte följer samma storyline?

Alla F.E.A.R spelen är värda att spela igenom.

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Penix.se:

Alla F.E.A.R spelen är värda att spela igenom.

säger du det utav erfarenhet med perseus mandate expansionen, eller mer i allmänhet?..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag köpte också det paketet på steam för ett tag sen. Första gillade jag, dom andra var ganska tråkiga och enformiga, jag spelade klart mest för storyns skull.

Det är min erfarenhet i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

säger du det utav erfarenhet med perseus mandate expansionen, eller mer i allmänhet?..

Av erfarenhet. Jag tycker det är en helt ok expansion. =o)

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

jag tyckte perseus mandate sög ganska bra, ingen känsla samt (betydligt) sämre grafik än de andra :S