Permalänk
Melding Plague

Cpu-z i version 1.42

Det populära programmet Cpu-z som används för att se en processors frekvens, cachemängd samt moderkortets systembussfrekvens och mycket annat har i dagarna uppdaterats till version 1.42.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska bli och testas

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Avstängd

Ser likadant ut.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av g1sk3n
Ser likadant ut.

Syftet är inte att ändra designen utan att lägga in stöd för kommande processorer. Designen behöver dom inte göra något åt, den ska dom helt enkelt ge fan i enligt mig

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Syftet är inte att ändra designen utan att lägga in stöd för kommande processorer. Designen behöver dom inte göra något åt, den ska dom helt enkelt ge fan i enligt mig

Helt rätt! Inte en massa grafiktjafs som segar ner

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampan90
Helt rätt! Inte en massa grafiktjafs som segar ner

Sant! Kommer de ändra utseendet kommer det bli något som drar till sig P12 som knappt vet skillnaden på cpu och gpu.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med nya versioner, men det spelar ingen större roll för min gamla processor. Börjar bli lite sugen på en Core 2 Quad Q6600 dock, SSE4 får nog vara så länge. Lite offtopic men någon som vet om dom kommer sjunka i pris snart?

Permalänk

Låter ju bra. Någon som vet något o buggfixar och annat? Jag kanske inte lider av någon bugg direkt, men när jag kör CPU-Z pendlar miltipliern mellan 6 och 8 på mitt klockade E6750 vilket betyder att klocken inte alltid visas korekt. Detta ska väl inte stämma, BIOS säger 3,04ghz, (380x8), och det måste ju stämma. Sorry för OT.
Angående utseendet är det helt rätt att ha det som det är! Enkelt och överskådligt, och liten systembelastning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dannovarius
Låter ju bra. Någon som vet något o buggfixar och annat? Jag kanske inte lider av någon bugg direkt, men när jag kör CPU-Z pendlar miltipliern mellan 6 och 8 på mitt klockade E6750 vilket betyder att klocken inte alltid visas korekt. Detta ska väl inte stämma, BIOS säger 3,04ghz, (380x8), och det måste ju stämma. Sorry för OT.

Det är nog cpu throttling eller low/high multiplier som spökar. CPUn kör alltså på lägre frekvens eller lägger in wait instruktioner mellan. Antingen för att spara ström eller för att få ner tempen på cpun. Kolla med pc-wizard från samma gäng:
http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Permalänk

Tackar Lento! Har tankat det nu och får se vad som är felet. Man kanske ska stänga av strömsparfunktionerna i bios för att lösa detta också... eller vad tror du?