Permalänk
Medlem

Crysis Reality

Hoppas att denna inte kommit upp tidigare.
Nu vill jag höra vad ni har att säga om detta?

Citat:

www.game-monitor.com

1) COD4 - 17,192 / 138,304
2) Crysis - 721 / 11,550

Numbers speak for themselves. Almost nobody is playing Crysis online. It is also a true fact (based on the traffic on this forum and on other forums) that SP should be similar. When BF2 was released, totalbf2 was avging over 1000+ users/day with a total number of members over 50k alone. That went on for years. Same was the case for forumplanet, eauk forums, and so on. Now look at Crysis. You wouldn't know whether this is some private forum or a clan forum. It certainly doesn't look like much is going on (number of active users = 120?, number of active users in BF2 General Discussion I remember wouldnt be under 400 back in the day).

I have played Crysis all the way in beta, I have played it for weeks non stop. I have filled out bug reports and I did everything in my power to make the MP in that game "playable" and "enjoyable". But like in any other EA title, devs running out of time to meet EA's deadline, NONE of our suggestions were taken into consideration and here we go, we have a Crysis MP that's the same version as the BETA 3 months ago (even they are not denying this).

Let me tell you one thing, playing both games (COD4 and Crysis), Crysis is a complete failure and will not live up to its hype. It is infact the biggest investment failure Electronic Arts has ever had. I have been closely watching game-monitor for stats and the number of players playing the game at no point exceeded 1,000 users yet. Can you believe that? This is THE CRYSIS after all, the game that was advertised THE fps of the history of gaming. What happened? A big huge failure.

I remember the day BF2 was released. For months, there were a minimum of 20k people playing it (there were days the number would reach 100k and above).

When you release a game, you need to take a lot of factors into consideration. Making fancy graphics, cool animations will help your game to be played in single player maybe more than once, but that's it. Multi-Player is what makes the game a "legend". Crysis will never be that game. They missed the boat, that ship has sailed. No matter how many patches they release, no matter what they do, the number of people playing the game will not exceed 1.5k at any time. Why?

1. COD4 and ET:QW were released the same time it was released. Look at BF2. Amazing marketing technique, they released the game in such a time that 6 months prior and after it, no major FPS title was released. The game was such a hit, even after 3 years of development and no support or whatsoever, it is still considered the best competitive multiplayer first person shooter of all times.

2. In SP, even though Crysis may have the advantage in graphics, the storyline is MUCH and MUCH MORE realistic in COD4. The SP takes you in such places that you would never imagine, the way the game was designed, dynamics, script, the interaction, the game logic is so greatly designed, it applies to a broad range of users with broad range of hardware specs. The game runs amazingly nice at max settings. Even though people think that it isn't as good as crysis graphics wise, even my 8800 GTX and OCed Q6600 has trouble running it at some maps. The graphics are so detailed, i honestly LOVE playing it. The important thing is, it's also good with medium or low settings. You can play COD4 in a laptop with medium settings and get great fps.

Look at crysis, look at all the bugs, all the 64 bit, dx 10, crash, low fps, vsync, blur, and so on bugs. I have a Q6600 running at 3.8 Ghz, 8800 GTX at 621/2205, 2 GB DDR2 RAM running at 1033 MHZ, and I cant run Crysis at maximum settings. I CAN, but it runs like crap, I don't consider it good unless I get at least 40 fps.

When you play SP of COD4, you get emotionally attached. The sniper mission for example is so good, I want to play it and play it and play it every day without getting bored. The AC-130 mission is so greatly designed, you sometimes forget whether you are watching CNN LIVE's report in Afghanistan or playing a single player first person shooter.

3. Multiplayer in Crysis is horrible. No matter what they do to that game, it will NEVER ever come where COD4, CS:S, BF2, ET:QW is. Even devs admitted in numerous occasions that the game was designed to be a SP game, not MP. Well that's your mistake. You design the MP aspect first, you get the engine, the netcode, the balance, the physics working, then you can do whatever you wanna do with SP. The other way around does not work and this is a very good example.

Game modes in COD4 is so greatly designed and so balanced, you won't be complaining much about campers/padders/exploiters/cheaters because there aren't any. You can't camp, it's not possible due to game logic. Padders and exploiters are useless because of the way game ranking works, cheaters can't do much because the game puts SO MUCH player skill forth that a cheater will not survive in a pro hardcore mode server.

And look at Crysis, noobs with vtols, or rocket launcher babies shooting each other's foot, the netcode that wouldn't even make MSN Messenger work properly, which makes people turn and shoot you in the head when you emptied a clip on their back, the rockets that go through cars, the big jeeps that explode when you drive over a small pump, the car that kills you when you get out of it as it goes 5 mph, the noobs that punch you in the face running to you 20 mph, no squads, no UAV, no artillery, NO TEAMWORK or whatsoever, NO tactics, all lonewolf, and there you go, you have the biggest multiplayer failure of FPS history have fun playing Crysis with 721 players.

End of rant.

-Citerat av [Fg]Predator @ http://www.totalgamingnetwork.com/main/showthread.php?t=13615...

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk
Avstängd

Ja man kan ju säga att Crysis skulle ha behövt vara kvar hos utvecklingsteamet ett tag till. Och sedan släppts ut när det finns datorer som klarar av det.

Det hade ju varit en början.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Jag håller med snubben, helt klart. Crysis är kul tills man klarat SP delen. Men COD4 är verkligen mkt roligare och flyter bättre coh är generellt ett bättre spel än Crysis i mina ögon.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Avstängd

Som singleplayer är det ok, värdelöst som multiplayer.

Men varför drar han upp BF2? Det är ju ett multiplayerspel enbart? Crysis var ju inte ens planerat att bli ett multiplayerspel. Och då är det väl ganska självklart också att man inte börjar med att utveckla en multiplayerdel?

Lite rörigt var det där...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Inaktiv

Låter lite fanboyaktig snubben. Faktum är att CoD4 är inte i närheten lika snyggt som crysis. Crysis har mycket mer detaljerade miljöer, och inte nog med det, miljöerna är 10 ggr större än de i CoD4. Sen så har spelet en draw distance på knappt 10 kilometer.
Dessutom så har EA inte påverkat utvecklingen av crysis.
Det går inte att jämföra storylinen i crysis med CoD4s, det är ju helt olika spel vi talar om.

Citat:

Originally Posted by ATM743
so what that people are playing cod 4 more than crysis. remember that cod 4 is a ****en console game as well. those numbers are probably xbox,pc,ps3 combined.

crysis is only pc. plus not allot of people have computers that can run crysis. crysis single player is a hard hit on the pc but on multiplayer it will take an extra toll on your cpu.

i dont care what the **** stats say. i like it, ill play it. just because what a ****en statistics sheet say wont make me not play the game online.

im sick and tired of hearing peoples bitching about ea this, omg bugs, the game runs FINE. if you want to ***** and moan then get gears of war for pc. that is chock full of bugs and problems.

and if you read anything. the game is going to run slow ESPECIALLY ON DX10. they made the game so the graphics wont be outdated. look at farcry. when i had my 7900 gt. i had everything on high running at 1680x1050 and it ran at 50-60 fps.

and dont give me the story line is more realistic in cod4. crysis is a sci-fi game. ****en retard. my god.

Permalänk

Man borde inte klaga på att det är krävande. Eftersom Crysis är mycket snyggare är det också mera krävande. Väldigt mycket går ju att ställa in i inställningarna. Jag åersonligen tycker iaf att det är bra om ett spel går att ställa ner så det går att spela på en dålig datorn och dessutom går att ställa så pass högt att man behöver en grymt bra dator för att lira på max. Sen kan det finnas andra saker att klaga på, men tycker detta är en dålig anledning.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Låter lite fanboyaktig snubben. Faktum är att CoD4 är inte i närheten lika snyggt som crysis. Crysis har mycket mer detaljerade miljöer, och inte nog med det, miljöerna är 10 ggr större än de i CoD4. Sen så har spelet en draw distance på knappt 10 kilometer.
Dessutom så har EA inte påverkat utvecklingen av crysis.
Det går inte att jämföra storylinen i crysis med CoD4s, det är ju helt olika spel vi talar om.

Grafiken har ju inget att göra med resonemanget. Förutom det då att grafik är det enda Crysis handlar om. Crysis blev inte "THE FPS of gaming history" på grund av dess innovativa gameplay, engagerande story eller hjärtpumpande multiplayer. Nej, Crysis är DX10's och Crytechs lovechild och har från början till slut handlat om grafik. Det är därför Crysis misslyckas.

Och det går visst att jämföra storylinen i CoD4 och Crysis. Bara för att det är sci-fi betyder det inte att storyn är sämre för det.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Låter lite fanboyaktig snubben. Faktum är att CoD4 är inte i närheten lika snyggt som crysis. Crysis har mycket mer detaljerade miljöer, och inte nog med det, miljöerna är 10 ggr större än de i CoD4. Sen så har spelet en draw distance på knappt 10 kilometer.
Dessutom så har EA inte påverkat utvecklingen av crysis.
Det går inte att jämföra storylinen i crysis med CoD4s, det är ju helt olika spel vi talar om.

exakt, om vi ska jämnföra storylines kan vi väll wajna på att CoD4 inte är i närheten av FF X storyline-mässigt och med röstskådespelare, ILLA!

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

CoD4 är lite som en film, helt skriptad och kommer se exakt likadant ut varje gång man spelar om det.

Tjusningen med Crysis som jag finner är, förutom grafiken, alla valmöjligheter man har. Om det kommer en bil med koreaner kan jag välja om jag vill panga på framifrån på en gång, kanske slänga en granat under bilen eller smyga runt och skjuta på tanken på baksidan. Eller kanske smyga förbi byn helt och hållet!

I CoD4 vet man att när jag passerar den här dörren så kommer det springa två gubbar där borta samtidigt som mina gubbar springer dit och sen ploppar det ut en fiende ut fönstret där. Varje gång. BORING!

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
CoD4 är lite som en film, helt skriptad och kommer se exakt likadant ut varje gång man spelar om det.

Tjusningen med Crysis som jag finner är, förutom grafiken, alla valmöjligheter man har. Om det kommer en bil med koreaner kan jag välja om jag vill panga på framifrån på en gång, kanske slänga en granat under bilen eller smyga runt och skjuta på tanken på baksidan. Eller kanske smyga förbi byn helt och hållet!

I CoD4 vet man att när jag passerar den här dörren så kommer det springa två gubbar där borta samtidigt som mina gubbar springer dit och sen ploppar det ut en fiende ut fönstret där. Varje gång. BORING!

Men hur många spelar egentligen igenom ett spel mer än 1-2ggr? Personligen är det då ett högst fåtal spel jag orkar spela igenom hela spelen singelplayer.

Tycker ett hårt scriptat singelplayer som är riktigt kul en gång med bra action hela tiden är mycke roligare än ett singelplayer som kan va lite segt och tråkigt.

För ska man ha riktigt kul tycker då jag den enda utmaningen som är nog omväxlande är multiplayer.

Senaste åren har jag kanske spelat 5minuter singelplayer per 10timmar multiplayer och enda anledningen är att människor är roligare att möta än dumma datormotståndare.

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Khamel
Senaste åren har jag kanske spelat 5minuter singelplayer per 10timmar multiplayer och enda anledningen är att människor är roligare att möta än dumma datormotståndare.

Jag har spelat 100% singleplayer och 0% multiplayer det senaste året. Alla är olika och bara för att du tex tycker multiplayer är skitviktigt så behöver inte alla göra det.

Annars håller jag med allt det buck sa, förutom att cod4 är boring. Tycker båda spelens singleplayer är väldigt bra, fast av olika anledningar.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Grafiken har ju inget att göra med resonemanget. Förutom det då att grafik är det enda Crysis handlar om. Crysis blev inte "THE FPS of gaming history" på grund av dess innovativa gameplay, engagerande story eller hjärtpumpande multiplayer. Nej, Crysis är DX10's och Crytechs lovechild och har från början till slut handlat om grafik. Det är därför Crysis misslyckas.

Och det går visst att jämföra storylinen i CoD4 och Crysis. Bara för att det är sci-fi betyder det inte att storyn är sämre för det.

Storylinen i crysis och COD4 skiljer sig mycket och är svåra att jämföra. FPS of history är crysis inte, det är väldigt svårt att göra något revolutionerande idag då det mesta har beprövats, och utvecklarna vill ha säkra kort.

Permalänk
Medlem

COD4 spelade jag ut på 2 dagar, visst det är ett kort spel, men ändå ruskigt skoj vilket fick mig att nästan sträckspela det.

I Crysis har jag inte ens kommit längre än betan räckte. Visst är det snyggt, men spelar hellre Far Cry för det är istort sett bara snyggt. Finns knappt nått mer än grafiken att bli imponerad av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drakgore
COD4 spelade jag ut på 2 dagar, visst det är ett kort spel, men ändå ruskigt skoj vilket fick mig att nästan sträckspela det.

I Crysis har jag inte ens kommit längre än betan räckte. Visst är det snyggt, men spelar hellre Far Cry för det är istort sett bara snyggt. Finns knappt nått mer än grafiken att bli imponerad av.

Exakt.
Kan även hålla med Buck om att valmöjligheter alltid är kul, men som någon nämnde; jag spelar iaf inte igenom ett spel mer än 1 gång (oftast). Och precis som Drakgore sträckspelade jag nästan igenom CoD men Crysis satt jag med när jag fick tråkigt och inte hade någonting annat att göra.
Ja det finns en massa saker man kan säga om Crysis och jag tyckte snubben sammanfattade det ganska bra ( det långa stycket i början av tråden ).

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt varför man jäfmrö SP i COD4 och Crysis. Det är ju faktiskt inte riktigt samma typ av spel

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

det som jag tror är största orsaken till lite folk spelar multi är att det är inte många som sitter på dx10 kort o vista idag.. kommer ihåg när r6 vegas kom ut, då kolla jag på steams info om va folk har för datorer.. 80% körde på gammla dx9 kort som x800xl/7900gt osv..

och hur kul är mp i crysis i dx9? inte speciellt, man kan absolut inte röra nånting, tunnor o allt e fast klistrat. skit slött att dom int ens kunnat ha så mycket o röra på sig iaf..

så om 1år när större mängden fått ett 8800gt mm o dx10 vista så tror jag det kan komma en ökning, och mods kommer att hjälpa big time..

cs är trots allt half-life så igentligen borde man säga hl2 multi ist för css..

Permalänk
Medlem

Är någon ens förvånad?

Jag såg då aldrig Crysis som någonting annat än ett singel player spel. Har inte ens haft tanken att spela det multiplayer.

Cod4 däremot har ett MP som är ett av dom mest intensiva någonsin.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Och det går visst att jämföra storylinen i CoD4 och Crysis. Bara för att det är sci-fi betyder det inte att storyn är sämre för det.

Klart man kan det. Man kan jämföra vad som helst med vad som helst utan problem. Men poängen här är att många säger att CoD 4 har en mer realistisk story. Självklart! Crysis är ju som sagt ett Sci-Fi-spel... hur sjuttan kan Sci-Fi vara realistiskt?

"Fiction is the telling of stories which are not entirely based upon facts. More specifically, fiction is an imaginative form of narrative, one of the four basic rhetorical modes"

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Sedan gäller det ju också att få sci-fi att _kännas_ verkligt

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Richiraptor
och hur kul är mp i crysis i dx9? inte speciellt, man kan absolut inte röra nånting, tunnor o allt e fast klistrat. skit slött att dom int ens kunnat ha så mycket o röra på sig iaf..

så om 1år när större mängden fått ett 8800gt mm o dx10 vista så tror jag det kan komma en ökning, och mods kommer att hjälpa big time..

Om ett år är Crysis bortglömt och det finns nyare spel att spela, Crysis temet kunde ha laggt till exakt allt du beskriv i MP, men de valde inte att göra det, enbart deras egna idiocy och problem.

Som sagt va, Crysis är enbart ett medio kort, grymt mycket pengar måste ha varit inblandat mellan microsoft och Crysoft.

I alla fall, spelet var OK, men inget spel man spelar igenom någonsin igen, storyn var 100% medicore och inget nytt i det hela alls varav många andra spel kan lätt fixa bättre story, vem bryr sig om det är scifi eller ej men storyn i Crysis är nog den mest använda Scifi temat hitils.

Någon annan som förresten la märket till hur mycket de plagierade Matrix? Vissa fiender är ju som tagna från filmen....

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte spelat COD4 men tycker nog att Crysis var en liten besvikelse. Har spelat det i kanske 3-4 timmar (total aktiv speltid) men det finns inget som lockar mig tillbaka.

Att springa runt i en djungel var kul i Far Cry men inte så kul när man redan gjort det några gånger förut. T.om. Timeshift som jag tyckte var ganska mediokert var roligare än Crysis, det var så soft med "Time slowdown/reverse/stop"-konceptet.

Jag håller med rant-snubben iaf.

edit: kände att jag måste skriva lite till Något som verkar vara nyckeln till framgång för ett FPS (enligt mig) är att ha varierande miljöer för spelaren att vistas i. Jag kommer osökt att tänka på spelen "No One Lives Forever 1 & 2", och då främst ettan. Det här är ett helt sinnesjukt bra spel! Man är på alla möjliga platser, från elakt nazi-slott , fjällby, marockos bakgator, skyskrapor, lyxvillor ja alla möjliga intressanta platser.

I nya spel fokuseras det så mycket på vad just DEN motorn klarar av, "åh titta vilken fin djungel man kan göra! Alla banor ska utspela sig i en skog!!".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

anarkizt hör du dig själv.

"Att springa runt i en djungel var kul i Far Cry men inte så kul när man redan gjort det några gånger förut. T.om. Timeshift som jag tyckte var ganska mediokert var roligare än Crysis, det var så soft med "Time slowdown/reverse/stop"-konceptet."

För slowdown konceptet har ju aldrig funnits i något spel förut....

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jo, det låter lite märkligt. Slowdown har ju funnits med i många lir, men jag orkade inte lira så mycket Max Payne eller FEAR så kan ju bero på det.

Kanske är Crysis superkul om man inte spelat igenom Far Cry 3-4 ggr som jag gjort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Infinity ward har ju utvecklat cod4s multiplayer sen dag 1.

http://www.gametrailers.com/player/28151.html 20s in i klippet.

håller med coca förövrigt.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

Konceptet är enkelt: cod4 är ett spel skapat på rätt sätt med mycket känsla för detaljer och... "känsla". Crysis må vara tekniskt underbart men man har inte slösat mycket tid på design och "känsla". De byggde motorn, kopierade en riktig ö: vips så vart det klart.

TDU i mitt tycke har samma problem, snyggt och allting men noll känsla. Man märker verkligen att spelmotorn byggdes och sen la man bara in snabbt lite bilar och hawaii... inget mer.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Klart man kan det. Man kan jämföra vad som helst med vad som helst utan problem. Men poängen här är att många säger att CoD 4 har en mer realistisk story. Självklart! Crysis är ju som sagt ett Sci-Fi-spel... hur sjuttan kan Sci-Fi vara realistiskt?

"Fiction is the telling of stories which are not entirely based upon facts. More specifically, fiction is an imaginative form of narrative, one of the four basic rhetorical modes"

Det var ju inte prat om att storyn skulle vara verklig, utan underhållande och allmänt bra...

Och tack, jag vet vad fiktion är... jag är inte född under en sten -.-

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag vill bara spela Crysis för dess motor i multi. Ser hellre att nån gör en mod av typ CS/Battlefield eller liknande med verktygen i crysis. Trodde aldrig det skulle bli nån hit online.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Det var ju inte prat om att storyn skulle vara verklig, utan underhållande och allmänt bra...

Och tack, jag vet vad fiktion är... jag är inte född under en sten -.-

Det är den här biten från första inlägget jag syftar på: "In SP, even though Crysis may have the advantage in graphics, the storyline is MUCH and MUCH MORE realistic in COD4."

Alltså... CoD 4 har en mer verklig handling eftersom den är verklighetsbaserad. Och närmare verkligheten än Crysis.

Och förresten så blev det fel stycke jag kopierade in från wikipedia... jag skulle kopiera in definitionen av "Science Fiction" och inte enbart "Fiction"...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Jag vill bara spela Crysis för dess motor i multi. Ser hellre att nån gör en mod av typ CS/Battlefield eller liknande med verktygen i crysis. Trodde aldrig det skulle bli nån hit online.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv

Ja crytek förlitar sig på modcommunityn för att få spelet bättre i mp med fler game modes etc etc.