Crysis 2 semi-officiellt

Permalänk
Medlem

Crysis 2 semi-officiellt

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=22809,
Lite kul att dom ska satsa mer på grafiken.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Det enda som är bra är ju just grafiken, så det är ju bra att dom sätter ribban högt och utvecklar kraftfulla motorer!

Hade ju dock varit roligt om spelet var bra också, men man kanske itne kan få allt

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

puckon dom kan ju försöka göra ett bra spel istället för att bar pumpa grafik

Permalänk
Medlem

Det är grafik som är deras grej, Sen säljer dom motorn.
Självaste spelet är bara en demo sak i deras ögon.

Ett plus för oss och en uppvisning för dom som vill investera.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Det är grafik som är deras grej, Sen säljer dom motorn.
Självaste spelet är bara en demo sak i deras ögon.

Ett plus för oss och en uppvisning för dom som vill investera.

Hur kan ett spel med skitsnygg grafik och skitdålig story, gameplay etc vara ett plus för konsumenter? Att bara satsa på grafik är ju att gå tillbaka till år 2000.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Inaktiv

Det är okej så länge de anställer fler som kan jobba på spelets interaktion, story, gameplay etc. Verkar som crytek har valt att ligga åratal före utvecklingen av grafikkort och resten av alla spel.

Permalänk
Medlem

Vadå bara grafik, dags att tänka till lite? Crytek är först med att göra nya saker i ett fps lir istället för ett till ww2 eller ett till springa i korridorer och panga allt som rör sig. Dom gör något nytt! Något exotiskt.

EDIT: Slarvfel

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Vadå bara grafik, dags att tänka till lite? Crytek är först med att göra nya saker i ett fps lir istället för ett till ww2 eller ett till springa i korridorer och panga allt som rör sig. Dom gör något nytt! Något exotiskt.

EDIT: Slarvfel

Skojar du eller är Crysis ditt första spel?

Om vi ska nämna några spel med exotiskt action kan vi säga t.ex. Boiling Point, Svenska Just Cause eller Far Cry. Crysis tar inget nytt till bordet.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Inaktiv

Jajaja. Crytek är först med många saker men ändå är det många som är missnöjda. Troligtvis avundsjuka på att deras favoritutvecklare har mycket sämre grafikmotorer och sedan för att spelet kräver så mycket. Och att spelet saknar "känsla" beror nog på att det flyter dåligt på dessa människors burkar. Men slappna av, inget spel idag förutom crysis har draw distance på 11 kilometer, right? Far cry t ex har 500 meter... och med den grafikkvaliteten crysis har i samband med de stora miljöerna borde folk vara nöjda med att spelet inte sölar fram i 2 fps.
Nevertheless så ser jag mycket fram emot crysis 2, vill se vad man kommer fram till, om aliens kommer att invadera jorden!

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man ska klaga på ett spel så här mycket, vem fan bryr sig om det är megahypat eller inte. Det var då verkligen inte bortkastade timmar när jag spela i alla fall.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Överlag tyckte jag Crysis var mycket bra. Men grafiken var klart mer imponerande än handlingen.

Något lustigt är att folk använder spelet som benchmark p.g.a höga system req.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Förstår inte varför man ska klaga på ett spel så här mycket, vem fan bryr sig om det är megahypat eller inte. Det var då verkligen inte bortkastade timmar när jag spela i alla fall.

Håller med dig. Börjar bli tröttsamt på höra all gnäll. Crysis är det bästa FPS spelet på länge.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Håller med dig. Börjar bli tröttsamt på höra all gnäll. Crysis är det bästa FPS spelet på länge.

Många som säger det, få som motiverar det. Men nej, jag säger inte att det är bortkastat att spela Crysis. Jag menar bara att Crysis inte är något under, som många vill påskina.

Nuukeer: Vad ger 11km drawdistance mig som spelare? Man ser aldrig så långt ändå... Man kan inte direkt säga att detta gör spelet bättre på något sätt. Det enda grafiska som gör Crysis bra är hur saker går sönder.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Jajaja. Crytek är först med många saker men ändå är det många som är missnöjda. Troligtvis avundsjuka på att deras favoritutvecklare har mycket sämre grafikmotorer och sedan för att spelet kräver så mycket. Och att spelet saknar "känsla" beror nog på att det flyter dåligt på dessa människors burkar. Men slappna av, inget spel idag förutom crysis har draw distance på 11 kilometer, right? Far cry t ex har 500 meter... och med den grafikkvaliteten crysis har i samband med de stora miljöerna borde folk vara nöjda med att spelet inte sölar fram i 2 fps.
Nevertheless så ser jag mycket fram emot crysis 2, vill se vad man kommer fram till, om aliens kommer att invadera jorden!

Jo jag gråter verkligen floder över att activision inte har en sådan grafikmotor...

FEL, jag lirade faktiskt igenom DooM 3: Ressurection igen senast idag för att det är så jävla kul... visst, DooM 3s story blandat med CryeEngine 2 hade juh varit rejält guld, men känslan DooM ger slår endå ut crysis grafik...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Jo jag gråter verkligen floder över att activision inte har en sådan grafikmotor...

FEL, jag lirade faktiskt igenom DooM 3: Ressurection igen senast idag för att det är så jävla kul... visst, DooM 3s story blandat med CryeEngine 2 hade juh varit rejält guld, men känslan DooM ger slår endå ut crysis grafik...

Det visar bara det vi alla vet att smaken är som baken=delad, för jag tex gillade
aldrig Doom 3 pga att det INTE fanns någon känsla i det. Crysis kallar jag ett av de bästa pålänge för i mitt fall har har inget spel pålänge gett mig så mycket känsla och spelglädje som Crysis har.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Det visar bara det vi alla vet att smaken är som baken=delad, för jag tex gillade
aldrig Doom 3 pga att det INTE fanns någon känsla i det. Crysis kallar jag ett av de bästa pålänge för i mitt fall har har inget spel pålänge gett mig så mycket känsla och spelglädje som Crysis har.

Tycker likadant angående Doom 3. Crysis har känsla imo, men det är alldeles för upprepande för min smak.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
puckon dom kan ju försöka göra ett bra spel istället för att bar pumpa grafik

Det är ett bra spel. Alla kan väl inte tycka att det är bra?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Det är ett bra spel. Alla kan väl inte tycka att det är bra?

Grejen är att ju mer hypat ett spel är, desto ballare är det att tycka illa om det. På samma sätt är man coolare ju konstigare spel man gillar. Det är därför folk gärna propsar för amigaspel gjorda av finniga 15-åringar för 20 år sedan medan man inte får tycka att Crysis är bra. Då är man inte lika tuff helt enkelt. Det här är nördarnas variant på rökning.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Keeper of the Bamse

Hoppas inte Farcry2 innehåller en massa aliens som förstör bara.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Hoppas inte Farcry2 innehåller en massa aliens som förstör bara.

om du har spelat igenom Crysis 1 så borde du veta att det förmodligen kommer att svärma av "aliens" dit man ska

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Hoppas inte Farcry2 innehåller en massa aliens som förstör bara.

Verkar inte som det utifrån det jag har hört. När det gäller huvudämnet i tråden kan jag hålla med Sando om det mesta, Crysis är för mig inget underverk och jag tycker det finns många andra bättre spel som släppts i år.

Men varför tjata? Om folk finner glädje i ett spel som man själv inte gillar så är det ju bara så, det är ju lite svårt att få någon som älskade tex Stalker övertygad om att spelet suger. Fast jag måste erkänna att jag tycker det är lite kul att läsa allt cod4 VS Crysis flamewar

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Vadå bara grafik, dags att tänka till lite? Crytek är först med att göra nya saker i ett fps lir istället för ett till ww2 eller ett till springa i korridorer och panga allt som rör sig. Dom gör något nytt! Något exotiskt.

EDIT: Slarvfel

Inget nytt, ingen frihet som i FarCry.. fast det var ju begränsad ändå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Skojar du eller är Crysis ditt första spel?

Om vi ska nämna några spel med exotiskt action kan vi säga t.ex. Boiling Point, Svenska Just Cause eller Far Cry. Crysis tar inget nytt till bordet.

Glömde Operation flashpoint, mercanaries visserligen bara till Xbox och PS2 men 2:an kommer till PC.

Men till verkligheten, vad var nytt med crysis? förutom att namnet syftar på gråtande syster... vad är deras nästa spel? Crybaby?

Som jag ser på spelet så finns det inte ett skit som är nytt, inte ens grafikmotorn är specielt nytt, visst en jävla jidder om DX10 only.. varför kan jag köra på very high med DX9 för då? polarn som har Vista och DX10 säger att det inte är någon skilnad, det säger jag med.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Inaktiv

Okami till PS2 är snyggare, köpte det idag och har suttit med hakan i golvet. Crysis gav aldrig den reaktionen, sjukt dålig och stel design blandat med en buggig grafikmotor.

Hade den vart bättre än andra grafikmotorer hade spelet sett bättre ut på min dator med samma fps som andra grafikmotorer. Men för mig är det ett steg bakåt. Alltså är det en DÅLIG grafikmotor. Men det är bara min åsikt.

Kul att någon leder utvecklingen framåt men mycket mer än nån form av techdemo blir det aldrig för mig.

Permalänk
Medlem

Ja vem bryr sig om en dålig story och en massa buggar när man kan kolla på blad som fladdrar i vinden i 5fps.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Nuukeer: Vad ger 11km drawdistance mig som spelare? Man ser aldrig så långt ändå... Man kan inte direkt säga att detta gör spelet bättre på något sätt. Det enda grafiska som gör Crysis bra är hur saker går sönder.

Nej absolut inte. Om du säger så har du ingen aning om vad du talar om.

Permalänk

Den store å helige nuukeer, han som vet allt bäst har talat, knäböj framför honom!

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Crysis 2!?
Ge mig Timeshift 2! Det hade iallafall lite nytt att komma med, det var bara för kort.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Skojar du eller är Crysis ditt första spel?

Om vi ska nämna några spel med exotiskt action kan vi säga t.ex. Boiling Point, Svenska Just Cause eller Far Cry. Crysis tar inget nytt till bordet.

Om du läser vad jag skriver blir det lättare att förstå. Crytek har gjort FARCRY med.

Boiling Point är ett exempel du gav ETT! Och det spelet brister i massvis med grejer dessutom kom farcry före. Crysis och Farcry är unika spel vare sig du vill medge det eller ej.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Okami till PS2 är snyggare, köpte det idag och har suttit med hakan i golvet. Crysis gav aldrig den reaktionen, sjukt dålig och stel design blandat med en buggig grafikmotor.

Hade den vart bättre än andra grafikmotorer hade spelet sett bättre ut på min dator med samma fps som andra grafikmotorer. Men för mig är det ett steg bakåt. Alltså är det en DÅLIG grafikmotor. Men det är bara min åsikt.

Kul att någon leder utvecklingen framåt men mycket mer än nån form av techdemo blir det aldrig för mig.

Kollade in lite screenshots av Okami och vet inte riktigt vad du menar att det är snyggare än crysis?
Tycker crytek lyckats rätt bra med grafikmotorn, flera år gamla maskiner klarar ju av att spela spelet i hygglig fps...i lägre inställningar givitvis!
Tycker spelet ser väldigt bra ut i Medium inställningar tex.
Däremot tycker jag att vissa prestanda-optimeringar på vissa ställen(framförallt is världen) i spelet skulle behövas men det kommer nog lösas med framtida patchar och drivrutiner.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Nej absolut inte. Om du säger så har du ingen aning om vad du talar om.

Så säg då, på vilket sätt gör Crysis grafik det bättre än ett spel med "normal" grafik, såsom t.ex. CoD 4, Bioshock eller Stalker för att nämna några.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Om du läser vad jag skriver blir det lättare att förstå. Crytek har gjort FARCRY med.

Boiling Point är ett exempel du gav ETT! Och det spelet brister i massvis med grejer dessutom kom farcry före. Crysis och Farcry är unika spel vare sig du vill medge det eller ej.

Så vad? Ja, Crytek har också gjort FarCry, men nu pratar vi om Crysis och hur revolutionerande det är. Du sa att Crysis är unikt i det att det inte handlar om att springa i gångar och skjuta eller handlar om WW2. Så jag gav dig 3 exempel på såna spel. Dessutom gav Bomber3 två till. Om Crytek har gjort ett av de spelen tyder ju mest på en brist på just innovation. Det finns inget unikt med FarCry och Crysis förutom det att de huvudsakligen använts för att boosta försäljningssiffror på hårdvara och mjukvara.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum