Test av Nvidias Crysis-drivrutin

Permalänk

Testade nya beta drivisen på crysis.
Funkade gryymmmtt mycket bättre på vissa ställen.
Kör på:
3 Ghz single core
1 Gb minne
XFX 8800 GTS

Fattas bara lite mer minne och CPU. Annars flyer det nästan på medium, DX9 då.

Testade att köra vista med DX10... Usch... hah!
Det laggade brutalt.
Testade Very High @ 800x600. Det laggade sjukt mycket.

XP is still the shit for me.

Efter sommaren nästa år ligger det nog en ny dator här. SLIa ett till GTS kanske.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om ett GT / 3870 pallar full AA och AF på 1280x1024?

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me

Permalänk

Ska ni testa ATI's motsvarighet?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Grabb? Vän? Vart får du alla dina ordval ifrån pojk?

Jag läser som sagt vad dom har skrivit, dom har sett korten under test i realtid ingame och skriver detta, bilden var en illustration om du förstår innebörden med det ordet, och härmed kanske jag har uttryckt mig så du förstår.

Den lille extra distansen gör knappast så stor inverkan på helheten...

Precis från samma ställe som du får pojk ifrån.

Du läser det andra har skrivit vilket är helt okej. Problemet är att bara för att andra skriver X och Y så är du helt övertygad om att Nvidia fuskar. Saken är det att bilderna ovan som vi båda nu har länkat är bräckta. Det är inte bra bilder för att jämföra. Att du sedan tycker det har bara med en sak att göra och det är att du vill att Nvidia ska fuska varesig de har gjort det eller ej. Du har din stolthet och du sväljer aldrig gröten oavsett.

Som du ser börjar folk här inne förstå att det är dåliga bilder att jämföra utom du. Hur kommer det sig? Kan det bero på för att du kan så mycket mer än oss andra tillsammans kanske?

Om du nu har bilder och påstår att man har ingame bilder förutom ovan så varför länkar du inte de istället?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Bilderna är lite mysko för det ser ut som om spelaren faller uppifrån eller flyger i någon demo vilket alltså kan betyda att han rör sig ganska hastigt och då kan det ju tom vara så att mip-mapparna inte hunnit ladda på nvidiakortet. Kanske för att det är långsammare på att ladda mip-mapar men mest troligt för att de är längre bort och alltså haft mindre tid att ladda dem. Ser ju faktiskt ut som om det fattas ett eller flera hela lager med texturer på nvidiakorten så som du säger är bilderna nog inte så bra referenser

Det är dock fortfarande fastställt att nvidia har sämre BK (IQ) på texturer men hur mycket och om det ens spelar någon roll skulle vara kul att få uträtt. Verkar dock som om de som faktiskt har tillgång till både 88:an och 38:an inte är finurliga nog att lista ut detta.

Hm, det har jag i och för sig inte tänkt på men det låter ganska troligt när du skriver det. Men som du också skriver är det mindre bra bilder att utgå från.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
För mig så dallrar växter och buskar i crysis som om dom vore av gelé. Bara här eller?

Inte för mig. Testa att höja och sänka fysiken i spelet och se om det ger resultat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
Precis som dom säger så är det där en kass jämförelse bild. men däremot har du crops from above bilden från samma sida som visar på en tydlig skillnad i bildkvalitet till Ati´s fördel. Där är det nästan identisk bild. Betydligt mer detaljer på sten med Ati.

Utan max AF och lite AA tycker jag inte Crysis är så väldans snyggt. Naturen i oblivion slår det med hästlängder men inte då man fps kutar iofs och spel ska ju spelas. Om ett par år då jag har bättre gfxkort blir det att skaffa det. AA, Af knäcker mitt kort.

För mig så dallrar växter och buskar i crysis som om dom vore av gelé. Bara här eller?

hehe vet inte var du har fått det ifrån att oblivion ser bättre ut och ja jag har sett bilderna på dem modifierade grejjerna i oblivion och jag får då säga att jag tycker att crysis är hästlängder före oblivion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maah91
Nån som vet om ett GT / 3870 pallar full AA och AF på 1280x1024?

Ja det går de nog men räkna inte med FPS hägre än 15...
(AFx16xQ och AAx16)(Antialiasing - Transparency på Supersampling, och High Quality på textur i windows är ett måste annar kan man lika gärna köra medium i spelet...)

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maah91
Men orka 2good, kom med bättre motbevis istället.

Det behövs nog inte, finns användare som testat och det är bekräftat redan. Du har två purfärska bilden (som dojjan och sanazin själva favoriserar) för att dom andra bilderna var ritade i mspaint som påvisar skillnader. Det är omtalat på hela internet. Du har google.com

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
[B] Med den texten strök du just under besserwisser. (med en tjock röd krita)
Jo, för jag känner mig verkligen underlägsen dig. För du vet ju allt. Och tydligen även vad jag kan kring ämnet?

[/B]

Det anser du, för att du inte vet hur du skall funta dig i diskussionen. Har man rätt i något så har man rätt. Har någon annan rätt, har denne rätt i det. Är det två som anser sig ha rätt med delade meningar brukar det inte ta långt tid om man både studerar över dom båda teorierna, där den ene får känna att denne hade fel. Det behöver inte ses som en tävling för rätt/fel, utan att framföra faktum på grund av förbannelse över hur nVidia gör med sina drivrutiner. För mig får du gärna tycka om nVidia, och det är ingen som har tvingat dig.

Citat:

[B]Varför skall jag komma med motbevis då det inte finns något att motbevisa?
För du har ju hittills inte kommit med ett ända konkret bevis som stödjer dina konspirations teorier.

[/B]

Jag har kommit med mer än vad som behövs. Jämförelser på både .04 och .09, samt dom nya skärmdumparna ni favoriserar där fortfarande Radeon korten är bättre.

Citat:

[B]Det ända du gör är att älta samma sak om och om igen.
Och då är det ändå ett antal här på swec som nämner saker som får dina teorier att bli allt mer tunna.
Men du bara fortsätter att käfta emot med samma argument gång på gång...
Det är du som inte kan diskutera.

[/B]

Det börjat bli allt fler och fler som börjar störa sig på ert sketsnack. Det är bara att titta i denna tråden samt i min tråd om nVidia fuskar. Samma sak? Jag tog just era nya screens och det är samma sak där, det är bl.a du som ältar samma sak om att nVidia inte fuskar och är perfekta). Så naivt så det finns inte. Snacka om fanatisk fanboyism.

Jag har jämfört era senaste bilder som ni själva favoriserar och skriver att det är skillnad fortfarande, det finns fler som tycker och ser detta, det är omtalat på internet, på testsiter och på andra forum.[/B][/QUOTE]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
[B] Precis från samma ställe som du får pojk ifrån.

[/B]

Det fick jag från dig, trist va?

Citat:

[B]Du läser det andra har skrivit vilket är helt okej. Problemet är att bara för att andra skriver X och Y så är du helt övertygad om att Nvidia fuskar. Saken är det att bilderna ovan som vi båda nu har länkat är bräckta. Det är inte bra bilder för att jämföra. Att du sedan tycker det har bara med en sak att göra och det är att du vill att Nvidia ska fuska varesig de har gjort det eller ej. Du har din stolthet och du sväljer aldrig gröten oavsett.

[/B]

Jag är inte osäker på något som är uppenbart dojjan, det är du, då är man inte osäker längre utan en fan-boy. Era senaste screens påvisar sämre renderingskvalité.

Hör du inte hur sjukt det låter, du skriver jag vill att nVidia skall fuska.

DOM HAR FUSKAT och dom ÄR SÄMRE I RENDERINGSKVALITÉ

Citat:

[B]Som du ser börjar folk här inne förstå att det är dåliga bilder att jämföra utom du. Hur kommer det sig? Kan det bero på för att du kan så mycket mer än oss andra tillsammans kanske?

[/B]

Dom förstår inget mer för att du försvarar och pratar skit om bevis som lagts fram på att nVidia renderar sämre. Och nya screens finns som påvisar samma sak.

Citat:

[B]Om du nu har bilder och påstår att man har ingame bilder förutom ovan så varför länkar du inte de istället?

[/B]

Läs ovan.[/B][/QUOTE]

Förövrigt, bilda en fanboy klubb.

All trådens citat och historik finns kvar. Jag blev förbannad för att nVidia fuskar, fler blir också. Jag har lagt fram allt som stryker det (vilket jag inte ens behöver igentligen då det är ditt problem om du är osäker och inte kan ta reda på saker själv).

.04 försvarades. Det var en "bugg" trots att majoriteten inte tyckte så och publicerat material på nätet). .09 skulle bli så mycket bättre och det släpptes bilder som definitivt inte var fakade som visade väldigt stora skillnaden på renderingskvalitén. Du skyller på distanceview vilket inte har så stor inverkan. Du visar sedan upp ett par andra bilder, där fortfarande samma sak inträffar men med mindre skillnader. Det är även mindre grafikinformation på den bilden än den första.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Jag har kommit med mer än vad som behövs. Jämförelser på både .04 och .09, samt dom nya skärmdumparna ni favoriserar där fortfarande Radeon korten är bättre.

Det är fortfarande inga rättvisa bilder att jämföra med och varför fortsätter du att undvika Antonssons inlägg?? För att han har rätt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Det börjat bli allt fler och fler som börjar störa sig på ert sketsnack. Det är bara att titta i denna tråden samt i min tråd om nVidia fuskar. Samma sak? Jag tog just era nya screens och det är samma sak där, det är bl.a du som ältar samma sak om att nVidia inte fuskar och är perfekta). Så naivt så det finns inte. Snacka om fanatisk fanboyism.

Vadå Skitsnack? Vadå allt fler? Har du i din hybris missat alla som stör sig på dig?
Det du tycks tro. Är att jag, A.N'doja mm.. slår oss för bröstet för nVdia och bara försvarar dem för att vi enligt dig skulle vara "fanboys".
Jag antar att alla som påstår att du inte har rätt är just nvidia fanboys?
Återigen visar du total avsaknad av vettiga argument.
Varken jag eller någon annan som kritiserat dig gällande detta, vad jag vet, har något mot ATI.
Utan mot DINA urvattnade teorier.

Och på tal om Fanboy. Den ända här, som sågar den ena grafikkorts tillverkaren, och hyllar den andra, är du.
Är inte det i regel vad just en fanboy gör?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Jag har jämfört era senaste bilder som ni själva favoriserar och skriver att det är skillnad fortfarande, det finns fler som tycker och ser detta, det är omtalat på internet, på testsiter och på andra forum.

Det är fortfarande så att vi diskuterar om dessa tester är korrekt utförda.
Vilket allt fler och fler ej tycker är fallet. Att du fortsätter hänvisar till testerna som den ända sanningen bara för att det står på en site eller två.
Så antar jag att du sväljer med hull och hår allt som står i afontbladet/expressen oxå?
För det är ju publicerat av en journalist. Och vi vet ju att journalister alltid har rätt??

Vad sägs om lite kritiskt tänkande? Vad sägs om att de testerna inte var korrekta eller vinklade?
Är du så urbotat dum att du inte kan tänka själv?
Eller är det ditt stora ego som vägrar erkänna att du har fel?
Jag börjar undra...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
[B]Det är fortfarande inga rättvisa bilder att jämföra med och varför fortsätter du att undvika Antonssons inlägg?? För att han har rätt?

[/B]

Nej det är aldrig något som är rättvisst va? Du är så förbannat löjlig så det finns inte, bär dig åt som en 3åring. Det finns så mycket bevis så att det räcker och har redan fått det bekräftat att nVidia är ett par sketna fuskare, och det har hänt förr, inte i små mängder heller.

Citat:

[B]Vadå Skitsnack? Vadå allt fler? Har du i din hybris missat alla som stör sig på dig?
Det du tycks tro. Är att jag, A.N'doja mm.. slår oss för bröstet för nVdia och bara försvarar dem för att vi enligt dig skulle vara "fanboys".
Jag antar att alla som påstår att du inte har rätt är just nvidia fanboys?
Återigen visar du total avsaknad av vettiga argument.
Varken jag eller någon annan som kritiserat dig gällande detta, vad jag vet, har något mot ATI.
Utan mot DINA urvattnade teorier.

[/B]

Är man såpass desperat för en uppvisning som endast visar skillnaderna mellan ATI och nVidia så är du en en fan-boy ja. Det är för sent att ändra på nu då det redan är uppenbart.

Du får se det hur du vill, det handlar om att bilderna talar för sig själva, det finns fler bilder, fler test, fler testsidor och användare som ser detta också. Som sagt materialet talar för sig självt, och det gör det bra

Som sagt, det är inte mitt material, inte mina bilder, jag visar dom, säger min åsikt och anser att dom fuskar, och jag vet att dom fuskar. Det är samma sak som majoriteten tycker. Du har fortfarande google.com till din tjänst. Gå in på lite mer högrankade forum och se vad andra tycker om detta. Jag behöver inte säga dig ett skit egenligen då jag vet hur det ligger till redan. Argument, ja skaffa dig något att argumentera för...

Citat:

[B]Det är fortfarande så att vi diskuterar om dessa tester är korrekt utförda.
Vilket allt fler och fler ej tycker är fallet.

[/B]

Typiska drag av en fanboy att "anse" det. Inget fel alls på testerna och finns användare som testat själva som intygar det. Snacka om att undvika...

Citat:

[B]Att du fortsätter hänvisar till testerna som den ända sanningen bara för att det står på en site eller två.

[/B]

Den enda sanningen. Användare, medlemmar här på sweclockers.com google.com och tester från kända siter. Har du aldrig sökt på google.com?

Citat:

[B]Så antar jag att du sväljer med hull och hår allt som står i afontbladet/expressen oxå?
För det är ju publicerat av en journalist. Och vi vet ju att journalister alltid har rätt??

[/B]

Jag använder sunt förnuft till att ha en bedömningsförmåga, något du verkar sakna med ditt sätt att bete dig på.

Citat:

Vad sägs om lite kritiskt tänkande? Vad sägs om att de testerna inte var korrekta eller vinklade?
Är du så urbotat dum att du vägrar inse fakta eller är det ditt stora ego som vägrar se att du har fel?
Jag börjar undra...

Precis, vad sägs om lite kritiskt tänkande om nVidia. Jag har visat fakta och fler har gjort, du har bara visat massa sketsnack. Det är så uppenbart att jag undrar hur du orkar?

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Nej det är aldrig något som är rättvisst va? Du är så förbannat löjlig så det finns inte, bär dig åt som en 3åring. Det finns så mycket bevis så att det räcker och har redan fått det bekräftat att nVidia är ett par sketna fuskare, och det har hänt förr, inte i små mängder heller.[/B]

Ursäkta mig? Som en 3 åring? Vad bygger du dessa "begåvade" observationer på?
Återigen? Vadå bevis? Ett par sketna bilder som inte är jämförbara är inte bevis.

Citat:

Är man såpass desperat för en uppvisning som endast visar skillnaderna mellan ATI och nVidia så är du en en fan-boy ja. Det är för sent att ändra på nu då det redan är uppenbart.

För det första är din formulering som en 3 årings.
Desperat för en uppvisning? Vad f*n menar du?
Och nej, jag är ingen fan-boy då jag inte klankar ned på ett företag och håller på ett annat, som vissa andra här gör.
Att du börjar käfta om detta visar bara hur obegåvad du är på att diskutera då du börjar anklaga folk för massa skitsaker istället för att hålla dig till ämnet.

Citat:

Du får se det hur du vill, det handlar om att bilderna talar för sig själva, det finns fler bilder, fler test, fler testsidor och användare som ser detta också. Som sagt materialet talar för sig självt, och det gör det bra

Du har återigen lämnat ute Antonsson`s inlägg? Vad i hela friden är det för fel på dig?
Ser du bara den sanning du vill se eller?

Citat:

Som sagt, det är inte mitt material, inte mina bilder, jag visar dom, säger min åsikt och anser att dom fuskar, och jag vet att dom fuskar. Det är samma sak som majoriteten tycker. Du har fortfarande google.com till din tjänst. Gå in på lite mer högrankade forum och se vad andra tycker om detta. Jag behöver inte säga dig ett skit egenligen då jag vet hur det ligger till redan. Argument, ja skaffa dig något att argumentera för...

Hur kan du veta att dom fuskar? Har du uteslutande konkreta bevis? NEJ!
Majoriteten tycker vadå? Har du gjort en internationell undersökning så be my guest.. länka den.
Sedan att de som är så upprörda har åsikter som bygger på enligt mig och flera andra här tvivelaktiga uppgifter gör väll inte det mer än sanning?
Majoriteten av alla amerikaner tror tex att Europa är ett land. Blir det en sanning då?
Du resonerar som en 3 åring.

Citat:

Typiska drag av en fanboy att "anse" det. Inget fel alls på testerna och finns användare som testat själva som intygar det. Snacka om att undvika...

Jasså? var har du hittat denna doktors avhandlingen kring "fanboyism"?
Du sitter och hittar på massa skit hela tiden. Du måste fanimej vara en 3 åring!

Citat:

Den enda sanningen. Användare, medlemmar här på sweclockers.com google.com och tester från kända siter. Har du aldrig sökt på google.com?

Du saknar fortfarande förmågan att argumentera VARFÖR det skulle vara en sanning.
Att många andra TYCKER så är ingen sanning. Vaför inte komma med vettiga mot argument kring teorin som Antonsson tar fram tex?

Citat:

Precis, vad sägs om lite kritiskt tänkande om nVidia. Jag har visat fakta och fler har gjort, du har bara visat massa sketsnack. Det är så uppenbart att jag undrar hur du orkar?

Nej, du hara bara kommit med skitsnack, samma sak i varje inlägg.
Ältande om att andra tycker så och att testen finns på sajter. VI VET!
Använd din valnöt till hjärna och kom med vettiga motargument till det flera medlemmar har lagt fram istället!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Samma smörja som från början

Du bär dig verkligen åt som en 3 åring desto mer. Det är du som missköter diskussionen, du svär och använder personangrepp och är allmännt hysterisk för att du inte har kött på benen. Varför skulle det behövas något som är bedömningsbart med sunt förnuft för många många andra? Jag föreslår att du mailar t.ex VR-Zone och dom kommer skratta åt dig och undra vad du är för fanboy

8800 korten renderar bilden normalt om du byter namn på .exe filen men inte annars. Radeon korten renderar bilden som den ska se ut. Det förklarar också det prestandahopp som skiljer mellan två .exe filer när man döper om dom. Det är omtalat på hela nätet, det är uppvisat och det är bildvisat i form av en illustration om du vet vad det är. Alltså är det slutdiskuterat för normala människor, varav du är en fanatisk fanboy.

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=7854054...

Det är du som bidragit med sketsnacket och du som saknar argument samt du tillhör minoriteten som dessutom beter sig illa och inte framför sitt på ett bra sätt. Du är överbevisad och du har inget att säga till om, för det är ett faktum.

Jag kan och är ingen fanboy som du är och jag köper det som är bäst. Penryn på ingående t.ex.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
[B]Du bär dig verkligen åt som en 3 åring desto mer. Det är du som missköter diskussionen, du svär och använder personangrepp...

[/B]
Du kallar mig för 3 åring och fanboy, sedan klagar du på att jag använder mig av person angrepp!?
Du måste måste vara den dummaste människa jag någonsin haft en diskussion med.

Citat:

Varför skulle det behövas något som är bedömningsbart med sunt förnuft för många många andra? Jag föreslår att du mailar t.ex VR-Zone och dom kommer skratta åt dig och undra vad du är för fanboy

Missköter diskussion gör jag? Jag håller mig åtminstonde till ämnet istället för att fantiserar ihop scenarion som inte har med saken att göra.
Du verkar helt och hållet besatt av att kalla folk som inte håller med dig för "fanboy".
Fast, det verkar ju vara det ända svar du har på allas argument kring det här ämnet.

Citat:

8800 korten renderar bilden normalt om du byter namn på .exe filen men inte annars. Radeon korten renderar bilden som den ska se ut. Det förklarar också det prestandahopp som skiljer mellan två .exe filer när man döper om dom.

Vilket säger ingenting. Optimeringen är filnamns känslig. Och är det en bugg i optimeringen så försvinner ju den om man tar bort optimeringen.
Detta gäller alla spel som är filnanamns optimerade.
Buggen är nu fixad. Ser du någon skillnad?

Citat:

Alltså är det slutdiskuterat för normala människor, varav du är en fanatisk fanboy.

En gång för alla! På vilket sett är man en fanboy om man inte håller med att testmetoderna är bra? Dina argumnet är skrattretande & obegåvade.

Citat:

Det är du som bidragit med sketsnacket och du som saknar argument samt du tillhör minoriteten som dessutom beter sig illa och inte framför sitt på ett bra sätt. Du är överbevisad och du har inget att säga till om, för det är ett faktum.

Du saknar argumnent. Tom. hårdavaru sidorna har tagit bor eller bytt ut de missvisande bilderna.
Nya bilder visar ingen skilland mellan de gammla drivrutinerna (163.xx) och 169.09.
Nu har jag bett dig kommentera de inlägg som ifrågasätter varav testmetoden är korrekt gjord ett antal gånger.
Du har gång på gång ignorerat detta och bara malt på med samma sak om och om igen!
Om nu du har så rätt, så var god och kom med motargument istället för att kalla allt och alla för fanboy. (Vilket verkar som det ända du har att komma med)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82

Du kallar mig för 3 åring och fanboy, sedan klagar du på att jag använder mig av person angrepp!?
Du måste måste vara den dummaste människa jag någonsin haft en diskussion med.

[/B]

Ja, för valnöt kan du vara själv.

Citat:

[B]Missköter diskussion gör jag? Jag håller mig åtminstonde till ämnet istället för att fantiserar ihop scenarion som inte har med saken att göra.
Du verkar helt och hållet besatt av att kalla folk som inte håller med dig för "fanboy".
Fast, det verkar ju vara det ända svar du har på allas argument kring det här ämnet.

[/B]

Jag har inte fantiserat om något, jag skriver vad som händer med ett nVidia kort vs ett ATI kort.

Citat:

[B]Vilket säger ingenting. Optimeringen är filnamns känslig. Och är det en bugg i optimeringen så försvinner ju den om man tar bort optimeringen.

[/B]

Och vad tror du en optimering från nVidia innebär med tanke på deras historia. Är du förvånad om det vore ett fusk?

[/B]

På dom bilderna ser det bra ut, dock har man ju sett på dom senare bilderna på VR-zone hur det ser ut. Jag tillåter inte nVidia klanta sig på detta sättet och tycker det är riktigt dåligt, då köper jag hellre ett långsammare kort som renderar som det skall.

Citat:

[B]En gång för alla! På vilket sett är man en fanboy om man inte håller med att testmetoderna är bra? Dina argumnet är skrattretande & obegåvade.

[/B]

Den ene är en kritiker och den andre är en optimist, dvs olika. Jag är skeptisk till nVidia och när det uppvisats bilder från VR-zone och skrivits så mycket på nätet är det ingen frågan om något annat än fuskoptimeringar, för nVidia korten renderar fortfarande något sämre på dom nya bilderna på VR-Zone. Är man så naiv och tror så gott om nVidia och inte tål ett skit så är man en fan-boy. Som jag nämt flertalet gånger, hade ATI gjort samma sak hade jag blivit lika förbannad.

Citat:

[B]Du saknar argumnent. Tom. hårdavaru sidorna har tagit bor eller bytt ut de missvisande bilderna.

[/B]

Yes, och dom nya på VR-zone visar fortfarande skillnad. Detta har inte hänt ATI, det är skillnaden, därför jag kommer köpa 3870 korten ihop med en Penryn.

Citat:

Nya bilder visar ingen skilland mellan de gammla drivrutinerna (163.xx) och 169.09.
Nu har jag bett dig kommentera de inlägg som ifrågasätter varav testmetoden är korrekt gjord ett antal gånger.
Du har gång på gång ignorerat detta och bara malt på med samma sak om och om igen!
Om nu du har så rätt, så var god och kom med motargument istället för att kalla allt och alla för fanboy. (Vilket verkar som det ända du har att komma med)

Argument för att testerna är fel gjorda? Vad i h*lvete skall jag svara på det? Att dom är gjorda i mspaint.exe?

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Några frågor från mig
På Nvidias hemsida finns det en drivrutin som heter
Nvidia GeForce Forceware 169.12 Beta det verkar vara den senaste, är det den jag ska ladda ner om jag vill ha Nvidias Crysis-drivrutin?

I artikeln står det ju om Nvidia GeForce Forceware 169.09 Beta

För att se fps i crysis, hur gör man då? något program.

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuPrAn
Några frågor från mig
På Nvidias hemsida finns det en drivrutin som heter
Nvidia GeForce Forceware 169.12 Beta det verkar vara den senaste, är det den jag ska ladda ner om jag vill ha Nvidias Crysis-drivrutin?

I artikeln står det ju om Nvidia GeForce Forceware 169.09 Beta

För att se fps i crysis, hur gör man då? något program.

det är den senaste med andra ord och då finns givetvis crysis optimeringen med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuPrAn
För att se fps i crysis, hur gör man då? något program.

Du kan skriva in: r_displayinfo 1 i konsollen. Annars så finns det gratisprogram att ta hem som fixar biffen tex. fraps.

Permalänk
Medlem

kan ngn skicka en länk där man kan ladda ner drivrutinen?