Har min dator tillräkligt med prestanda för fear etc?

Permalänk
Medlem

Har min dator tillräkligt med prestanda för fear etc?

Så, då var det dags för min stationära datorn att crasha och den har redan skickats in. Tar ca 4-6 veckor innan jag får tillbaka den så jag tänkte använda min gamla dator som en tillfällig lösning tills jag får hem min primära dator. Dock ett problem,

Min gammla dators prestanda består av:

2,4gz P4 med HT-teknologi
512mb Ram-minne
Geforce 4 Ti 4200

Tänkte byta ut grafikortet mot ett LeadTek GeForce 7600GT 256MB GDDR3 och köpa 512mb mer ram-minne. Skulle jag kunna spela WoW, Fear, BF 2 etc med uppgraderingarna som jag nämner ovan? Isåfall, med villka inställningar?

Permalänk
Medlem

Re: Har min dator tillräkligt med prestanda för fear etc?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EmTec
Så, då var det dags för min stationära datorn att crasha och den har redan skickats in. Tar ca 4-6 veckor innan jag får tillbaka den så jag tänkte använda min gamla dator som en tillfällig lösning tills jag får hem min primära dator. Dock ett problem,

Min gammla dators prestanda består av:

2,4gz P4 med HT-teknologi
512mb Ram-minne
Geforce 4 Ti 4200

Tänkte byta ut grafikortet mot ett LeadTek GeForce 7600GT 256MB GDDR3 och köpa 512mb mer ram-minne. Skulle jag kunna spela WoW, Fear, BF 2 etc med uppgraderingarna som jag nämner ovan? Isåfall, med villka inställningar?

antagligen wow och BF2, dock vet jag inte om fear

Permalänk
Medlem

fear blir jobbigt med den datorn :/ det gick kasst på min A64 3000+ och 6800LE graffe..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

fear funkar prima på medel settings me datorn i sign, så med låga inställningar bör det fungera (med 7600gt't alltså) wow funkar prima, bf2 lär funka okej. Dock kräver just bf2 ganska mycket cpu

Permalänk
Medlem

Rätta mej om jag har fel, men är inte Fear byggt med DirectX9?
Om det är det så tror jag inte det går med det grafikkortet eftersom jag har för mej Nvidia inte byggt för DX9 förrän FX serien.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Hedersmedlem

Här kan du direkt kolla om din dator klarar olika spel:
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Rätta mej om jag har fel, men är inte Fear byggt med DirectX9?
Om det är det så tror jag inte det går med det grafikkortet eftersom jag har för mej Nvidia inte byggt för DX9 förrän FX serien.

han hade ju tänkt att uppgradera till ett 7600gt och lite extra ram.

Permalänk
Medlem

Jo, det måste du om du vill köra FEAR, eftersom det som sagt kräver en GPU som kan hantera DX9. Men förra generationens grafikkort är sjukt billiga nu, så...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
fear blir jobbigt med den datorn :/ det gick kasst på min A64 3000+ och 6800LE graffe..

Va? Jag körde FEAR med en A64 (s754) @ 2 GHz och ett GF6800 och hade inga problem alls. Körde rätt höga inställningar dessutom.

Emtec, ett 7600 borde inte ha några problem med FEAR iaf. Och 1GB räcker helt klart.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Va? Jag körde FEAR med en A64 (s754) @ 2 GHz och ett GF6800 och hade inga problem alls. Körde rätt höga inställningar dessutom.

Emtec, ett 7600 borde inte ha några problem med FEAR iaf. Och 1GB räcker helt klart.

Datorn var allmänt ostabil och lite konstig i dom flesta spelen så var kanske därför, men jag är rätt kräsen när det gäller fps också...men körde man inte max gick det säkert spela

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Eller varför inte bara ladda hem demot o testa själv!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv

fear är dåligt optimerat, motorn renderar precis allt, även utom synhåll, tex om du tittar in i en livlös vägg så kan du få sämre fps än i en strid, endast pga att motorn renderar allt bekom väggen också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
fear blir jobbigt med den datorn :/ det gick kasst på min A64 3000+ och 6800LE graffe..

fear gick på mitt fx5900 å athlon 2500+ ? det borde ha gått hyffsat på ditt 6800le ?

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Jo, det måste du om du vill köra FEAR, eftersom det som sagt kräver en GPU som kan hantera DX9. Men förra generationens grafikkort är sjukt billiga nu, så...

MINIMUM SYSTEM REQUIRED

* Windows® XP or 2000 with latest service pack installed
* DirectX® 9.0c (included)
* Pentium® 4 1.7 GHz or equivalent processor
* 512 MB of RAM
* 64 MB GeForce™ 4 Ti or ATI® Radeon® 9600 or equivalent with hardware T&L and pixel shader support
* 5.0 GB free Hard Drive Space for installation
* 4x CD-ROM drive (for Director’s Edition, this will have to be DVD-ROM)
* 16-bit DirectX® 9.0 compliant sound card with support for EAX™ 2.0
* Internet Connection Required
* Mouse
* Keyboard

RECOMMENDED HARDWARE

* Pentium® 4 3.0 GHz or equivalent processor
* 1 GB RAM
* A 256 MB Radeon® 9800 Pro or equivalent DirectX® 9 compliant video card with hardware T&L and pixel shader 2.0 support

Fear ska funka med ett Geforce4 kort om man nu vill, enda är att du måste ha DX9 installerad men spelet kommer ändå gå över till dx8 läge bara.
om vi nu pratar om gamla fear dvs?

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Avstängd

F.E.A.R tuggar egentligen upp gamla system, även om det går att spela så ser det ut som skit och då är det bättre att vänta ett par veckor och få en bättre spelupplevelse.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"