Permalänk
Medlem

Förlängningsproblem - Hjälp!

Hade tänkt flytta burken cirka 10m från den plats jag sitter på. Ett problem jag stöter på är att förlänga USB-enheter och ljudenheter (mic + hörlurar/högtalare) den sträckan.

1. Hur löser jag det smidigt och billigt?
2. Blir det någon märkbar fördröjning med 10m sladd till skärmen/musen?

Permalänk
Medlem

det bör inte bli nån fördröjning på skärmen ..musen är jag inte så säker på men om du inte är en stenhård gamer borde det inte vara några problem. Förlängning av usbn borde kunna göras med hjälp av två aktiva usb förlägar eller liknande då de förstärker signalen eftersom vanlig usb är begränsad till ca 5 m. Var du hittar dessa vet inte jag men det finns garanterat nån annan som vet.

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk

sätt en usb hubb med extern strömförsörjning efter 5 meter så förstärker den signalen

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Avstängd

skärmen lär ju inte fungera alls

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
skärmen lär ju inte fungera alls

Det är klart att skärmen funkar. Vi är många som kör 10 - 15 m långa kablar till TV n. Det är ju samma sak.
Eller varför skulle det inte fungera menar du??

Lasse

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasseska
Det är klart att skärmen funkar. Vi är många som kör 10 - 15 m långa kablar till TV n. Det är ju samma sak.
Eller varför skulle det inte fungera menar du??

Lasse

Hehe, S-video och VGA/DVI är inte samma för femöre

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Nää men det är ju VGA, DVI, HDMI vi använder till TV n. S-video var länge sen vi körde.
Jag tror att unge herr bomber3 får läsa på lite

Så det är klart att det funger med att köra
dator till skärm med 10 meter VGA Kabel. No problemo

Jag använder själv 15 meter HDMI-HDMI
mellan tv och dator

Lasse

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk
Medlem

Har 10 meter billig VGA-kabel i bilen. Fungerar fint.

Permalänk
Medlem

Ja, skulle ju vara lite märkligt att de säljer 10m DVI-kablar om de inte fungerar.

Men hur gör jag med ljudenheterna? Det är "vanliga" hörlurar/högtalare och "vanlig" mic.

Permalänk
Medlem

Finns väl inte så många alternativ, antingen köpa trådlöst eller
köpa förlängningssladdar.
Eller du kanske har låååååånga armar.

Lycka tilll Lasse

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk

Ljudet försämras lätt med tunna förlängningskablar, så försök hitta rätt tjocka sådana.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem

Ok, men vad finns det för kablar för att förlänga mic och hörlurar? Vad kostar hyffsade sådana?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasseska
Nää men det är ju VGA, DVI, HDMI vi använder till TV n. S-video var länge sen vi körde.
Jag tror att unge herr bomber3 får läsa på lite

Så det är klart att det funger med att köra
dator till skärm med 10 meter VGA Kabel. No problemo

Jag använder själv 15 meter HDMI-HDMI
mellan tv och dator

Lasse

Nja, jag får helt enkelt rulla bort stenen jag bott under.. nåja, man lär sig alltid något nytt.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Det hittar du i närmsta Radioaffär eller på Clas Ohlson. Och de behöver inte vara tjocka för dina endamål.

Nu får du kolla runt lite själv.

MVH Lasse

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

japp, å så vanliga skarvkablar till ljudet, finns säkert hos clas de me.

Permalänk
Medlem

Hm ska köpa ny skärm snart som det förmodligen finns USB-slottar i... då går ju USB-enheterna via DVI. Där är det ingen flaskhals eller så som man märker av?

Permalänk
Medlem

Satan vad dyra förlängarna var, nog billigare att köpa 5 meter kabel och en hub.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

om3ga

Är du säker att det går via dvi kabeln. Det ser jag inte hur det skall vara möjligt då den kontakt som är till skärmen inte är till för att för den trafiken och antagligen inte har rätt kopplinger.

Har ett x antal skärmar hemma med usb och alla har en kontakt som är speciallt för usbn. Det sitter bara en usb hub i skärmen som behöver en vanlig usb kontakt för att få det att fungera.

Så nej du kommer inte få nån flaskhals av dvi kabeln eftersom det inte är den som kommer att användas.

Visa signatur

Jamen hejsan!