Permalänk
Medlem

Nu ska det liras!

Har just nu snuskugt mycket (nåja, mycket) pengar och har därför invisterat i ett nytt grafikkort.
Har inte varit on the top på ett jävla tag, men efter att ha missat titlar som Heroes Of Company, COD: 4, Crysis, Bioshock, The Witcher, PES 2008, BF2, GTR 2, FIFA 2008, Age Of Empire III, Stalker osv osv bestämde jag mig för att köpa ett 8800GT.

Frågan är nu hur man ska göra för att få ut så mycket som möjligt av spelen. Köpa 5-6 titlar vore ju gött så man kunde variera lite efter humör. Men kanske medför det att man inte tar tag i spelet ordentligt.

Hur skulle ni göra? Jag har råd att köpa många spel. Men ska jag verkligen det? Och vilket spel ska jag köpa först? Har som sagt inte spelat på de senaste 1,5 åren så jag har mycket att ta igen! "Hjälp" mig

Visa signatur

Lapptöpp

Permalänk
Medlem

Dessa spel tycker jag att du bör satsa på: COD4, Bioshock, Crysis, BF2 om du gillar att lira online, NWN2 (och expansionen) och möjligtvis World in Conflict :).

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd

Call Of Duty 4 och Bioshock är 2 heta titlar som du inte får missa.

Och varför inte köpa massa spel på en gång? Man behöver ju inte spela alla direkt. Man kan ju göra som med filmer... köpa ett paket och sedan ta dem en efter en.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Bioshock, Company of heroes, Orange Box och allt vad det innebär och framförallt THE WITCHER!!!

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

Cod4, Bioshock, Crysis(singel är ganska skönt) The Witcher(missa det inte för guds skull, storyn är att dö för!), Orange box.. hmm..

ett hett tips är enligt mig, ta och skaffa The Witcher först, då har du en stund på dig att tänka igenom vilka andra spel du vill skaffa också, det är ganska långt, men otroligt jädrans bra ^^

Permalänk

STALKER är ett måste köp, för tt det finns så många olika slut, jag har ägt det sen release och har inte nått alla olika slut ännu

Sen så har vi COD 4 som är underhållning på hög nivå, dock inte så lång speltid, men helt klart så kan man gå tillbaka då och då och lira om någon bana, annars så har vi juh hela HL2 serien med tilläggen...

Annars så är Bioshock ett spel som måste spelas, även om det inte e sååå bra enl. mig (jag gillar inte den väldigt "tecknade" formen av grafik samt de oerhört speedade fienderna (dom är snabbare än vad alien varelserna är i AvP 1 och 2) )

Crysis är inte ett köpmåste... inte nånstans enl. mig, du kommer endå inte kunna njuta av det enda som utmärker spelet än så länge... nej istället för crysis så köp Guitar Hero 3 till PCn...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Re: Nu ska det liras!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av K_Brs
Har just nu snuskugt mycket (nåja, mycket) pengar och har därför invisterat i ett nytt grafikkort.
Har inte varit on the top på ett jävla tag, men efter att ha missat titlar som Heroes Of Company, COD: 4, Crysis, Bioshock, The Witcher, PES 2008, BF2, GTR 2, FIFA 2008, Age Of Empire III, Stalker osv osv bestämde jag mig för att köpa ett 8800GT.

Frågan är nu hur man ska göra för att få ut så mycket som möjligt av spelen. Köpa 5-6 titlar vore ju gött så man kunde variera lite efter humör. Men kanske medför det att man inte tar tag i spelet ordentligt.

Hur skulle ni göra? Jag har råd att köpa många spel. Men ska jag verkligen det? Och vilket spel ska jag köpa först? Har som sagt inte spelat på de senaste 1,5 åren så jag har mycket att ta igen! "Hjälp" mig

Köper du alla på en gång så kommer du bara spela klart hälften. har man för många spel samtidigt så blir inte alla klara. Köp ett åt gången och spela klart det. Då får du bästa spelupplevelsen IMO:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nu ska det liras!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Köper du alla på en gång så kommer du bara spela klart hälften. har man för många spel samtidigt så blir inte alla klara. Köp ett åt gången och spela klart det. Då får du bästa spelupplevelsen IMO:P

Hehe det har man varit med om några gånger xD

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk

Personligen hade jag valt CoD4 och The Witcher. CoD4 är guld tack vare en jäkligt bra SP-del kombinerad med mycket underhållning i MP. BioShock var helt klart underhållande men kändes som ett ganska ovärt köp då det inte var speciellt värt att spela igenom mer än en gång. The Witcher är ett bra spel men tyvärr har jag inte lirat igenom det hela än (sitter i Act 3 och har inte rört spelet sen jag skaffade CoD4), rekommenderar det ändå.

Permalänk
Medlem

Jag hade köpt spelen nu sen installerat 2st o kört slut på dom. Jag tycker ändå man tröttnar lite snabbt vare sig man spelar spelen eller inte:P Innan växlade jag mellan olika spel för att inte tröttna, men sen tröttnar man ändå på dom utan att man spelat klart dom, bättre att köra slut på 1 i taget tycker jag.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

som en på jobbet sa: COD4 var så bra att ibland var det nästan så jag kom! han sa oxå att det är det bästa spel han spelat i hela sitt liv!

har bara kört första banan på det, men det verkar lovande.

sitter oxå med mitt nya 8800gt och leker lite, sen kanske clive bakers jericho(stavning) kan vara någonting? du och ditt lag går och slaktar monster på skumma heliga och oheliga platser. underhållande splatter action som sätter lite press på ditt graffe!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.