Nvidia har sålt alla G92

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Nvidia LJÖG alltså för oss när de sa att de hade tillverkat en massa g92:or och att det var en underleverantör som tillverkade en annan krets som orsakade stopp.

Inte ljög kanske.. Bara inte talade sanning ordentligt. Som jag skrev vid ett annat tillfälle;

Det enda nVidia är intresserade av, är att inte få den hastiga lanseringen av G92 att verka som en papperslansering. Papperslanseringar har dålig klang både hos konsumenterna och hos OEM-byggarna, och om de tappar tålamodet med nVidia finns risken att de köper ATI istället. Därför skyller man på vad och vem som helst utom att det skulle råka vara brist på nVidias egna G92-chip. Enda gången de skulle erkänna de verkliga orsakerna är om de blev tagna med brallorna tillräckligt långt nere så att alla redan visste.

Så... Om vi låtsas att vi är nVidia... Vi har alldeles för få chip färdiga. Hur får vi ut dem på marknaden tokfort så vi sabbar ATIs lansering av RV670, men undviker att framstå som badguys med en papperslansering?

Enkelt: Vi skapar en artificiell brist på en annan komponent istället. Ett sätt är att bara godkänna en enda partner för att göra nån viss komponent (strömförsörjningen), och ta en partner som antingen är för liten, eller har för mycket annat att leverera, så man inte får fler komponenter än man har G92-chip. Då har man ett litet överskott av chip, så då har man ju inte ljugit.. Även om man inte varit ärlig...

Så hade man i alla fall kunnat tänka om man hade varit konspiratoriskt lagd... Men det är ju förstås inte jag.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Hedersmedlem

Mmm. Det är klart att 8800GT inte var hemligt. Det har du rätt i. Det lite taskiga ligger väl mer i att det fortfarande låg inom 8800serien. Alla mellanhänder har inte riktigt samma kunskaper som många av oss här har. Kollar man lite tillbaka på hur det ser ut så borde GTkoret prestera lite sämre än de andra i samma serie. Så var inte fallet nu och det var nog inte alla lagerhållare beredda på. Men, det är egentligen lite offtopic, så jag lägger mig platt (;

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Hehe... Fick vänta tre dagar på mitt GT, beställde den 18:e nov, fick mail om hämtning 21:a...

Har inte ens installerat det än, men sker nog ikväll. Varför ha brådska? Mouahahaha!

Seriöst, jag måste haft jordens bananflax. Tack webhallen & Den Välvilliga Datorguden i Evigheten.

F.ö är jag säkert 10-15 år för gammal för att göra ett sådant här fånigt halv-OT-inlägg, men just nu kändes det fint.

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk
Medlem

Säg efter mig nu:

"Nvidia och Ati har INTE konspirerat mot konsumenterna för att skapa kaos och gråt"

Jösses, ta´t lugnt! Ni får nog tillfälle att handla tids nog.... Och sluta med konspirationsteorierna, NU!

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk

Och inte en enda har reflekterat över att orsaken till bristen kan ligga hos TSMC? Om det nu är G92 som bristen beror på... Fudzilla är enda stället som nämnt det, vad jag sett. Och det säger väl i sig en del.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Och inte en enda har reflekterat över att orsaken till bristen kan ligga hos TSMC? Om det nu är G92 som bristen beror på... Fudzilla är enda stället som nämnt det, vad jag sett. Och det säger väl i sig en del.

Att skylla på strömförsörjningen när det finns drösvis med leverantörer som kan färdigställa och leverera de (relativt små) mängder komponenter nVidia behöver är mest patetiskt. Talar vi, som till nVidias första leverans, om komponenter till så litet som 40000 kort, så är finns det t.o.m. svenska leverantörer som skulle klara det utan att dra i taket.

nVidia har åtminstone ett halvdussin STORA partners som har erfarenhet av att både designa och ordna med komponenter till strömreggar för moderkort och grafikkort, och det finns många, många oberoende firmor som skulle kunna designa och ordna komponenter med kort varsel bara man gav dem speccarna.

Så... Det enda som verkligen saknas är G92-chip. De gjorde en papperslansering helt enkelt.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Vad förslår du att nvidia borde ha gjort? Väntat tills alla gammla 8800gts/gtx och ultra var slutsålda? Om mellanhänderna köper in för stora lager av en vara så får dem skylla sig själva. Det är inte så att nvidia i smyg bara släpper ett nytt grafikkort.

Nvidia förlorar pengar men inte pågrund av det du säger, dem gammla 8800 korten som ligger i butik har nvidia redan fått betalt för.

Vad jag vet så har inte tillverkningen av GTX o ULTRA upphört? eller? Om de har gjort det så visst de förlorar ingenting..då är det ÅF som gör det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
Uppenbara sanningar

Som sagt det du skriver stämmer men det är jävligt fult av nvidia. Ati låg sida vid sida med nvidia med likvärdiga kort men istället för att lansera för små volymer väntar ati. Under den veckan nvskiten finns ute hinner den dock etablera ett väldigt starkt namn och hinner även mogna en aning så att den har ett gott övertag över atis kort när de släpps. När ati så släpper sina kort har förståss alla hårdvarusiter väldigt bråttom (utom beyond3d) att testa testa testa och det publiceras en sjuhelvetes massa test som alltså är en gnutta missvisande till nvs fördel. När det sedan gått en tid och även ati har mognat så har redan alla testat och testar förståss inte igen så på internet cirkulerar därefter de missvisande testen för all framtid.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Jag håller med Lincolns teori; Men skulle tillägga några saker.

Om dem nu gjorde en papperslansering lär dem även ha satt priset väldigt aggresivt, dvs så att dem bara går plus en låg % på korten, allt detta för att 'förstöra' för HD38xx-lanseringen.

Detta lyckades dem med väldigt bra, och det är självklart inget fult trick i sig, men sen kommer det till att dem har brist på strömkomponenter, vilket är något ovanligt när det dessutom handlar om att man lanserar ett nytt chip med lägre tillverkningsteknik. Det är_chippet_som 'ska' ta slut, allt annat vore konstigt.

Hursomhelst, om dem inte går så stor vinst på dessa 8800GT-korten så har dem väl inte för avsikt att sälja så otroligt många kort just nu heller, eftersom den marknaden inte är tillräckligt stor i vilket fall.

Dvs detta är otroligt lämpligt att få slut på korten just nu.

* Förstört för AMD-lanseringen
* Nvidia har hunnit skaffa ett rykte som säger att dem säljer dem hetaste spelkorten.
* Kortet finns däremot inte i lager, folk väntar, och plötsligt dyker 9-serien upp.

Bara en stor teori detta, men visst fasiken tycker ja det låter fullt troligt.

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EEKA
Jag håller med Lincolns teori; Men skulle tillägga några saker.

Om dem nu gjorde en papperslansering lär dem även ha satt priset väldigt aggresivt, dvs så att dem bara går plus en låg % på korten, allt detta för att 'förstöra' för HD38xx-lanseringen.

Detta lyckades dem med väldigt bra, och det är självklart inget fult trick i sig, men sen kommer det till att dem har brist på strömkomponenter, vilket är något ovanligt när det dessutom handlar om att man lanserar ett nytt chip med lägre tillverkningsteknik. Det är_chippet_som 'ska' ta slut, allt annat vore konstigt.

Hursomhelst, om dem inte går så stor vinst på dessa 8800GT-korten så har dem väl inte för avsikt att sälja så otroligt många kort just nu heller, eftersom den marknaden inte är tillräckligt stor i vilket fall.

Dvs detta är otroligt lämpligt att få slut på korten just nu.

* Förstört för AMD-lanseringen
* Nvidia har hunnit skaffa ett rykte som säger att dem säljer dem hetaste spelkorten.
* Kortet finns däremot inte i lager, folk väntar, och plötsligt dyker 9-serien upp.

Bara en stor teori detta, men visst fasiken tycker ja det låter fullt troligt.

Håller med. Det luktar papperslansering men det kunde och kan lika gärna vara så som du skriver. Blir det så får AMD stoppa några chilirötter i baken och jobba snabbare.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
Att skylla på strömförsörjningen när det finns drösvis med leverantörer som kan färdigställa och leverera de (relativt små) mängder komponenter nVidia behöver är mest patetiskt. Talar vi, som till nVidias första leverans, om komponenter till så litet som 40000 kort, så är finns det t.o.m. svenska leverantörer som skulle klara det utan att dra i taket.

nVidia har åtminstone ett halvdussin STORA partners som har erfarenhet av att både designa och ordna med komponenter till strömreggar för moderkort och grafikkort, och det finns många, många oberoende firmor som skulle kunna designa och ordna komponenter med kort varsel bara man gav dem speccarna.

Så... Det enda som verkligen saknas är G92-chip. De gjorde en papperslansering helt enkelt.

TSMC tillverkar inte delar till strömförsörjningen, utan själva G92-chippet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Mmm. Det är klart att 8800GT inte var hemligt. Det har du rätt i. Det lite taskiga ligger väl mer i att det fortfarande låg inom 8800serien. Alla mellanhänder har inte riktigt samma kunskaper som många av oss här har. Kollar man lite tillbaka på hur det ser ut så borde GTkoret prestera lite sämre än de andra i samma serie. Så var inte fallet nu och det var nog inte alla lagerhållare beredda på. Men, det är egentligen lite offtopic, så jag lägger mig platt (;

Det är ju dock deras jobb att ha koll på sådant. De ska ju följa utvecklingen och beräkna risken och vinsten för att köpa in en viss mängd av någon komponent. Lika synd om dem som det är synd om aktiehandlare som köper in aktier före en dålig kvartalsrapport.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EEKA
Jag håller med Lincolns teori; Men skulle tillägga några saker.

Om dem nu gjorde en papperslansering lär dem även ha satt priset väldigt aggresivt, dvs så att dem bara går plus en låg % på korten, allt detta för att 'förstöra' för HD38xx-lanseringen.

Detta lyckades dem med väldigt bra, och det är självklart inget fult trick i sig, men sen kommer det till att dem har brist på strömkomponenter, vilket är något ovanligt när det dessutom handlar om att man lanserar ett nytt chip med lägre tillverkningsteknik. Det är_chippet_som 'ska' ta slut, allt annat vore konstigt.

Hursomhelst, om dem inte går så stor vinst på dessa 8800GT-korten så har dem väl inte för avsikt att sälja så otroligt många kort just nu heller, eftersom den marknaden inte är tillräckligt stor i vilket fall.

Dvs detta är otroligt lämpligt att få slut på korten just nu.

* Förstört för AMD-lanseringen
* Nvidia har hunnit skaffa ett rykte som säger att dem säljer dem hetaste spelkorten.
* Kortet finns däremot inte i lager, folk väntar, och plötsligt dyker 9-serien upp.

Bara en stor teori detta, men visst fasiken tycker ja det låter fullt troligt.

Jo, det låter troligt. Förutom att i.o.m. att försäljningen av gts/gtx/ultra dalar, när folk vill ha gt istället som inte finns, så innebär det förmodligen en minskad totalförsäljning för nvidia. Även om det är OEM som säljer vidare till distributörer och kunden, så lär ju inte de vilja köpa så många gts/gtx/ultra av nvidia när deras kunder skriver efter gt, eller hur ?

Konsekvensen av detta blir ju litegrann av en Osborne effekt (http://en.wikipedia.org/wiki/Osborne_effect ) för nvidia. Frågan är då bara om det är värt att med flit göra en papperslansering, och ta denna konsekvens för att få de positiva fördelarna som bl.a. du nämner. Här är jag kluven...:/

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
Vad jag vet så har inte tillverkningen av GTX o ULTRA upphört? eller? Om de har gjort det så visst de förlorar ingenting..då är det ÅF som gör det.

Och det jag försöker säga är?

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

lite halvsjukt den mani som finns efter grafik-kort nu förtiden asså... det enda man behöver 8800gt korten för är ju direct X 10 spel.. som egentligen bara vill visa eyecandy, om vi kollar på storyline så finns det gamla intendo spel som slår de nya i spelkänsla

sen kan det ju vara det. att bolagen har ätnligen börja släppa något. min p4 fyller 5 år om ett halvår och jag klagar inte specielt mycket.

sen vet vi ju att det ko mmer finnas 16 core processorer 2010, vilket inte är långt bort. och det ska bli en tredje version av crysis,
och att dom håller på med fysik.
känns så himla onödigt med allt emellan

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

Ja tänk om jag kunde få nåt jävla 3870 nångång med.

Då blir det förmodligen inget 8800gt före jul så då får jag väl hoppas på att de som jag beställt ifrån får in några 3870 nån gång..

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks

Jo, det låter troligt. Förutom att i.o.m. att försäljningen av gts/gtx/ultra dalar, när folk vill ha gt istället som inte finns, så innebär det förmodligen en minskad totalförsäljning för nvidia. Även om det är OEM som säljer vidare till distributörer och kunden, så lär ju inte de vilja köpa så många gts/gtx/ultra av nvidia när deras kunder skriver efter gt, eller hur ?

Jovisst borde det innebära det, men vad jag även har hört så har dem slutat tillverka Ultra samt GTX chips, om inte så är fallet, så lär produktionen av dem vara väldigt låg ändå, så det är väl i stort sett bara lager som säljs ut numera.

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EEKA
Jovisst borde det innebära det, men vad jag även har hört så har dem slutat tillverka Ultra samt GTX chips, om inte så är fallet, så lär produktionen av dem vara väldigt låg ändå, så det är väl i stort sett bara lager som säljs ut numera.

Ok, smart att inte bli sittande på en massa chips iaf. Men egentligen är det oväsentligt för faktumet, att den totala försäljningen (omsättningen) för nvidia måste ju ändå ha minskat drastiskt i väntat på fler 8800gt, kvarstår.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Ok, smart att inte bli sittande på en massa chips iaf. Men egentligen är det oväsentligt för faktumet, att den totala försäljningen (omsättningen) för nvidia måste ju ändå ha minskat drastiskt i väntat på fler 8800gt, kvarstår.

Förstår din poäng, men Nvidia hade väl inte heller så mycket val än att lansera 8800GT för att hejda HD38xx-serien i vilket fall. Oavsett hur många kort dem kunde spotta ut, så lyckades dem med att ge en stor påverkan på folk om att det är Nvidia som är spelkungen igen.

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EEKA
Förstår din poäng, men Nvidia hade väl inte heller så mycket val än att lansera 8800GT för att hejda HD38xx-serien i vilket fall. Oavsett hur många kort dem kunde spotta ut, så lyckades dem med att ge en stor påverkan på folk om att det är Nvidia som är spelkungen igen.

Hehe, förstår din poäng helt klart också
Dock är jag osäker om fördelarna av papperlanseringen (jävlas med amd) övervinner nackdelarna (tappa i omsättningen).
Tror att nvidia har nog förstått att det skulle bli stor en efterfrågan och brist, men väntade nog inte sig denna omfattning (som i sin tur beror på antigen fel i tillverkningskedjan eller underskattad efterfrågan).

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Dom har inte sålt slut, dom har "Sålt slut"
nVidia försöker bara höja sina priser inför julhandeln

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crant0r
Det är alltså dåligt av Nvidia att göra ett kort som är en enorm succe och säljer som smör, =>korten tagit slut. Skulle Nvidia inte sålt alla kort skulle det naturligtvis vara dåligt det också, man kan inte sälja de kort man har! suck...

Angående dessa siffror om en kvarts miljon 3870, om det nu är sant så vad spelar det för roll? Tråden här på SweC är full av människor som inte kan få tag på något kort, prisjakt visar typ inget i lager. Likadant på andra forum.

Fast det är klart, när man hajpat upp ett kort på att det ska vara snabbare, billigare, svalare och dra mindre ström och det sedan inte uppfyller förväntningarna så kan man alltid hålla fast vid att det minsann finns 250.000 kort ute! Hur många som finns i cirkulation nu är inte så viktigt, eller att 250.000 avser en tre månaders period eller något sådant. Huvudsaken är att det finns rykten på nätet om att ATI har flera 3870 än 8800GT... Alla G92 kretsar är alltså slutsålda, men ATI har massa kort liggandes i lager som de inte kan få fram till kunderna. Låter ju mycket bättre.

Dom lanserar ett kort med nästan samma prestanda som deras flaggskepp GTX för en tredjedel av priset. Du tror inte inte dom fattar att det skulle sälja slut på tre röda?

Ati lanserade 3800 serien just nyligt. 88orna har funnits ett bra tag längre.

Det är ingen nu som säjer att 3850/70 skulle vara snabbare. Kortet är vad det är, ett bra kort.. köp det eller inte. Jag tycker då att 3870 uppfyller mina förväntningar bra mycket mer än Nvidias GT. Tycker inte det är konstigt alls att man ändrade sin beställning till ett Radeon ist för Nvidia.

ATI har flera rejäla laddningar påväg till alla möjliga hörn i världen, för att dom verkade (i detta fall) använt skallen och producerat snabbare och fler kort. Vad har Nvidia gjort? Dom lanserade en grym och billig modell av GTXèn, som dom bjöd en tugga på för att sedan rycka bort tallriken från ens bord och pissa i den.

Att du verkligen skrev "vad spelar det för roll" mellan 250 000 tillverkade 3800 mot Nvidias 40 000 GT. Tror du dom har grävt ner alla korten i skogen eller? klart som f*n det spelar roll. ATI`s kort är i alla fall på väg hit, var är 88orna?

Persnonligen tycker jag både ATI OCH Nvidia är duktiga på fulspel på hög nivå. Båda två är pengagiriga och lögnaktiga. Som vilket förtag som helst.

Men om man frågar sig själv - vem har skött detta snyggast..? Svaret är uppenbart. Eller rättare sagt, det borde vara det.

Visa signatur

| 24" BenQ | GTX 260 Core 216 | Q9550 @ 3.6GHz | Asus PQ5-E | |500Gb SpinPoint + 3 x 1000Gb WD | 4096MB DDR2 | Antec P182 | Freezer eXtreme - 5 x Schyte Slipstream 800 rpm | Asus Zonar DX - Sennheiser 555 - Antec Lansing | Salitek 2 - Razer Deathadder - Qpad EC-R - Logitech Chilstream | ¤ Powered by Corsair ¤

Permalänk
Medlem

Ser ut som om HD3870 kan bli ett riktigt bra alternativ här

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Avstängd

Man blir inte nvidia fan-boiiiiiiii för att man har ett nvidia, jag har ett och jag älskar AMD! Köpte mitt kort för 450:- ^^

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Man blir inte nvidia fan-boiiiiiiii för att man har ett nvidia, jag har ett och jag älskar AMD! Köpte mitt kort för 450:- ^^

Nej men folk här på forumet har en tendens att försvara sina inköp med varje blods och svettdroppe. Väldigt sällan nån kan erkänna att de har gjort ett dåligt köp. Jag stämplar iaf nån som fanboy när de får bevis svart på vitt att deras köp varit dåligt eller att en annan produkt är bättre, men ändå så försvarar de sitt köp.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur folk kan försvara Nvidia i ett sånt här läge.

Det handlar inte alls om att 8800GT säljer oväntat bra, det visste Nvidia att det skulle göra! Det handlade helt enkelt om pris i förhållande till prestanda, och Nvidia hade full koll på vilken prestanda kortet hade när de satte priset, så de planerade utan tvekan att det här kortet skulle bli omåttligt populärt inför julhandeln.

Jag hoppas att det här blir en läxa för Nvidia, för detta är verkligen ett av de stora problemen i hårdvarubranchen. Det räcker inte att utveckla en ny komponent, man måste kunna producera den också.

Synd för mig, jag vill verkligen ha ett Nvidia-kort eftersom de ännu fungerar lite bättre med Linux.

Permalänk
Medlem

Har en beställning lagd hos datorbutiken på ett 8800GT som bara blir uppskjuten hela tiden. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moo
Har en beställning lagd hos datorbutiken på ett 8800GT som bara blir uppskjuten hela tiden. :/

Samma här, fast hos komplett...

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk

Lär väl lossna sen när alla som beställt från 3-4 olika butiker börjar skicka tillbaka dubbletter eller avboka kort för dom fått från annat håll. Tröttsamt.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Vi här uppe i norden blir alltid lidande.

Men visst finns de att få tag på, men då blir att vända blickarna mot t ex oc.uk.

Permalänk

Fan vad det är många som vänder kappan efter vinden. "buu för nvidia som bara tillverkar så och så många, heja ATI!", för nån vecka sen var det buu för ati.

on topic: Trist att det tar slut, för alla som väntar. Själv lyckades man få tag på ett

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Kirra ett gäng HD3850/70 istället bara nu när prissänkningen kommer runt hörnet.