Ritprogram som utjämnar kanterna?

Permalänk
Medlem

Ritprogram som utjämnar kanterna?

Är ute efter ett ritprogram som kan utjämna kanterna när jag ritar figurer med musen. Extra plus om man även kan klistra in pilar, trianglar osv.

Syftet är att digitalisera alla mina föreläsningsanteckningar med massa bilder och figurer. Men blir så fult att föra in det med Paint.

Visa signatur

cause every passing minute...

Permalänk
Inaktiv

Paint.NET har mig vetterligen aliaserade kanter på sina streck, du kan ju ta en titt:

http://www.getpaint.net/redirect/wp/index.html

Permalänk
Medlem

Microsoft OneNote gör ett ganska bra jobb.
Jag gillade macromedia flash (nu adobe) en gång i tiden för man kunde rita hackigt men att programmet mjukade till linjerna på ett fantastiskt snyggt sätt (och här kan man ju säkert ha pilar och grejer)

Jag rekommenderar att du införskaffar en Wacom Bamboo för några hundringar och får en fantastiskt bra ritpenna+bord (och en snygg mus, faktiskt) som gör dig lycklig alla dagar istället.

/G

Permalänk
Medlem

PHOTOFILTRE är skit kul prog som är fint på alla sätt....

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurk
Microsoft OneNote gör ett ganska bra jobb.
Jag gillade macromedia flash (nu adobe) en gång i tiden för man kunde rita hackigt men att programmet mjukade till linjerna på ett fantastiskt snyggt sätt (och här kan man ju säkert ha pilar och grejer)

Jag rekommenderar att du införskaffar en Wacom Bamboo för några hundringar och får en fantastiskt bra ritpenna+bord (och en snygg mus, faktiskt) som gör dig lycklig alla dagar istället.

/G

Jo fast Onenote jämnar inte ut kanterna på ritade figurer. Vill helst inte köpa någon ritpenna eftersom det är sällan jag ritar in bilder:) bara jag har ett program som jämnar ut strecken så är det ok.

Visa signatur

cause every passing minute...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ajsie
Jo fast Onenote jämnar inte ut kanterna på ritade figurer. Vill helst inte köpa någon ritpenna eftersom det är sällan jag ritar in bilder:) bara jag har ett program som jämnar ut strecken så är det ok.

Nej, OneNote ser inte ens att det är figurer, men det hanterar penna, figurer och anteckningar föredömligt och att alla linjer är antialiased... det är hur som haver ett verktyg för att digitalisera anteckningar, rakt av.

Här är hur det ser ut idag i adobe:
http://livedocs.adobe.com/flash/9.0/UsingFlash/help.html?cont...

Samma funktion går i dom stora paketen att använda i vektoriserade linjer för annat än flash.

Pennor går att använda till så mycket annat än "rita in bilder" så det kanske överväger ditt omeldebara behov. Se utanför lådans kanter så kanske behoven framstår tydligare.

/G

Adobe PS och liknande har paths som gör handmålade linjer mjuka. Det kanske vore något om du nu är så allergisk mot pennor.