Permalänk
Medlem

Kommer datorn att orka?

Jag tänker bygga en dator och undrar om jag har ett tillräckligt kraftigt nätaggregat. Nätaggregatet jag tänker skaffa är på 420w.

Jag har en Core 2 Duo processor på 2,2 ghz och ett nVidia 8600GTS.
Grafikkortets minimum är ett 400w nätagg.

Kommer min dator att klara sig på 420w?

TACK FÖR ALLA SERIÖSA SVAR!

Permalänk
Sötast

Tycker det vore likabra att satsa på kanske ett 680w nätagg direkt, då klarar den en uppgradering lite senare också, annars får kanske även köpa nytt nätagg senare om man slänge in ett nytt grafikkort t.ex

Permalänk

Fel del av forumet..

F.ö. så beror det på vilket märke på agget. Mer/minst lika viktigt än wattantalet i mina ögon..

Sen kommer din dator med största sannolikhet klara sig på det agget. (så länge det inte är ett "bajsagg")

Har kört en e6700 med ett gts o 2st diskar problemfritt på ett 350w fsp-agg. Pallade dock inte klockning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowrider89
Fel del av forumet..

F.ö. så beror det på vilket märke på agget. Mer/minst lika viktigt än wattantalet i mina ögon..

Sen kommer din dator med största sannolikhet klara sig på det agget. (så länge det inte är ett "bajsagg")

Har kört en e6700 med ett gts o 2st diskar problemfritt på ett 350w fsp-agg. Pallade dock inte klockning.

"Bajsagg"

Det som främst avgör nätaggregatets kapacitet är hur många Ampere den klarar att belastas med. Det som brukar vara den begränsande faktorn är 12 volt linan/linorna. Posta en länk eller fullständiga specs så kan nog en snäll person hjälpa dig lite mer

länken nedan går till en sida som räknar ut hur många Watt ditt nätagg bör vara på. Ta dock resultatet med en nypa valfri krydda, själv föredrar jag basilika framför kardemumma eller rosmarin

Bra länk

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

prova att gå in på www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
det bör ge dig ett "humm" om vad du böra ha för watt på nätagget

Visa signatur

Go ATI! =D