SecuROM hindrar mej från att starta crysis

Permalänk

SecuROM hindrar mej från att starta crysis

installerade nyss crysis och när man ska starta det läser den skivan i typ 20 sec för att lomma med medelandet att:det går inte att hitta den autentiska skivan.

SecuROM är ett piratskyddsprogram som förhindrar piratkopiering,men varför ska dom försvåra för folk som köpt det original?

Permalänk
Avstängd

Jadu... undrar hela tiden varför de inte slutar upp med att infoga ett piratkopieringsskydd. De gör ändå ingen som helst nytta ju. Bara krångel för användarna tyvärr.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Har för mig att den känner av program såsom DaemonTool och om det finns något dylikt. Är dock inte säkert på det.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Avstängd

En del skydd känner av om du har Daemon Tool, CloneCD m.m. installerat, men det finns program som kan lura kopieringsskydden. Om det är tillåtet eller inte är ju en annan sak

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

har avinstallerat d-tools och den vägrar fortfarande att fungera,får väll kontakta deras support och fråga vad det är som står i vägen.

Permalänk
Medlem

Låter lite oroande. Har också precis köpt och installerat Crysis, men inte startat det än.

Men om inget hjälper så testa nåt *host* crack. Du har ju ändå köpt det.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Låter lite oroande. Har också precis köpt och installerat Crysis, men inte startat det än.

Men om inget hjälper så testa nåt *host* crack. Du har ju ändå köpt det.

Jomen då kanske han inte kan patcha det, köra multiplayer mm. Tråkigt om man betalat 400 kr för ett spel.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jomen då kanske han inte kan patcha det, köra multiplayer mm. Tråkigt om man betalat 400 kr för ett spel.

Lånar tråden en snabbis... finns de en patch ute nu eller tänkte du bara framåt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matteume
Lånar tråden en snabbis... finns de en patch ute nu eller tänkte du bara framåt?

nix den finns inte ute än , det ända som finns är ofärdiga patch notes

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

brukar det inte komma en länk i fel medelandet som det står i vilket prog som gör att det inte vill starta vart så iaf för mig å bioshock

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk

Anledningen till det kan vara dels att den (som tidigare skrivits) känner av att du har deamon tools och vägrar därför att starta eller så kan det vara något annat. Jag hade till exempell problem med att köra Timeshift demot och det visade sig bero på något helt annat. Får du något felmedelande när detta sker? Mitt råd är annars att antingen ta bort deamon tools och liknande program och installera om igen, har för mig att det ska funka rätt så bra. Det behöver dock inte vara kopplat till deamon tools utan det kan vara något annat som ställer till det. Hur som helst så är det ta mig tusan på tiden utvecklare inser en gång för alla att skydd av det här slaget bara kommer innebära att mindre och mindre personer köper sina spel i framtiden.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Avstängd

Vad kör du för OS? Jag har laddat ner en securRom patch för länge sedan som microsoft släppt. Tror den är för 2000/XP bara. Det kan vara så att din DVD eller CD spelare inte kan läsa skyddet så bra.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Sötast

Är det inte roligt?

Om du piratkopierar spelet så kostar det 0:-
Spelet funkar direkt och inga program installeras på din dator och spelet klagar aldrig på vad du har installerat på din dator.

Då är du en hemsk människa.

Du ska vara ärlig, är du ärlig så betalar du säg 400kr, när du installerar spelet så TVINGAS du installera andra program (eller kasta spelet) och då tvingar det nya programmet DIG att ta bort några av DINA gamla program. Du får ju inte använda vad du vill, utan du måste ju använda program som speltillverkaren gillar.

Då är du en bra människa.

<3 earth

Permalänk
Hedersmedlem

håller med. Ibland känns det inte värt att köpa på grund av alla piratskydd. Men det går ju inte alltid att köra multiplayer på alla spel som tankas. Vissa går ju ändå att köra multiplayer genom att skapa virtuella lan.

Permalänk
Medlem

Programmet "YASU" fixar nog biffen..

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jomen då kanske han inte kan patcha det, köra multiplayer mm. Tråkigt om man betalat 400 kr för ett spel.

Allt det fungerar, ska man byta orginal exe mot fifflad så spar man det gamla... tar fram det gamla och patchar, plockar undan orginal och fixar en uppdaterad fifflad exe.

MP fungerar så länge man har äkta CD-key som följde det köpta spelet.

Jag är tyvärr tvungen att köra fifflad exe på mina köpta spel för att slippa starforce och annat otrevligt skit, starforce har redan förstört en DVD brännare för mig... har låtit en service nisse kolla på den och han konstaterar det samma, den är stympad till en 2x CD-ROM.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
starforce har redan förstört en DVD brännare för mig... har låtit en service nisse kolla på den och han konstaterar det samma, den är stympad till en 2x CD-ROM.

Räcker det inte att flasha bios på den? Även om man inte ska behöva det!!

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
---Text---
<3 earth

Off Topic:
Som ärligt köpta DVD-filmer, då straffas man med en vidrig epilepsiframkallande trailer "PIRACY IS THEFT!".
Usch!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |