Hårdvara på Dreamhack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekz0r
Öö, nej?
Hur kan kortet bli 20 grader varmt med vattenkylning om man inte har minusgrader hemma? Kortet kommer ju alltid vara varmare än vattnet som kyler det och vattnet borde ju vara varmare än 20 grader, speciellt med ett Geforce 8800 GTX inkopplat.
Sedan att en fläkt på ett redan vattenkylt grafikkort skulle sänka tepen ytterligare 5 grader är ju väldigt troligt... speciellt om grafikkortet är i rumstemp redan

de står faktist att den sänker tempen med 20 grader, inte till 20 grader.
man ska inte tro allt man läser men de verkar troligt att de fungerar

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
Jag har aldrig varit på Dreamhack, men hur går det här ihop med reglerna om max 275W?

/Adrian

Då borde du pallra dej hit någon gång, väldigt skön stämning=) dock ett av de aningen tråkigare. Men kan inte tänka mej att det där stämmer heller, många sitter ju på quad och sli nu för tiden så.

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _simis_
Språkpolisen:
"formulet-simulator" wtf?
Formula 1 (engelska) = Formel 1 (svenska)

Annars en bra artikel

Du missade de limiterade upplagorna

Citat:


Öö, nej?
Hur kan kortet bli 20 grader varmt med vattenkylning om man inte har minusgrader hemma? Kortet kommer ju alltid vara varmare än vattnet som kyler det och vattnet borde ju vara varmare än 20 grader, speciellt med ett Geforce 8800 GTX inkopplat.
Sedan att en fläkt på ett redan vattenkylt grafikkort skulle sänka tepen ytterligare 5 grader är ju väldigt troligt... speciellt om grafikkortet är i rumstemp redan

Läs igen så ser du att de fick ner korten 20 grader, inte att de fick ner korten till grader.

Permalänk
Testpilot

Tyckte också dom där Spatial View-skärmarn var lite skumma, man blev nästan yr av att använda dom och det var även lite grynigt i vissa delar av bilden. I Need for Speed såg det dock iallafall ut som att HUD:en låg en bit utanför skärmen, det såg rätt häftigt ut.

Antar att det blir bättre sen, det här är ju bara början liksom

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Har för mig att Zalman har 3D skärmar med på sin sida också, dock verkar den nere just nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shael
Jag tycker det nästan krävs att man går över till 3D det närmsta deceniet om man vill fortsätta driva marknaden frammåt. Hög upplösning och låg responstid i all ära, men det är ju ingen större mening med jättestora skärmar om man ändå måste sitta långt bort från dem för att få en bra överblick, och höjer man upplösningen på mindre skärmar så upplever ju ögat ändå knappt skillnaden mer. Responstiden är redan så låg att det gör väldigt liten skillnad om den förkortas mer också, det är väl mest bara färgåtergivning och svärta i platta skärmar som man har kvar att perfektera (samt möjligen ännu tunnare skrämar) innan det lär krävas nåt mer revolutionerande om man vill fortsätta sälja nya skärmar även i framtiden.

Visst, men först måste vi ha en 3D skärm till att börja med.

Dagens tekniker är ett skämt och fungerar bara att ha i montrar för att visa cool-faktorn, som ändå snabbt övergår till WTF (anser jag).

Nä, vi får gärna köra vanliga skärmar ett par hundra år framåt om 3D skärmarna ska fungera såsom de gör nu.

En bättre lösning (rent uppevelsemässigt) vore kanske OLED skärmar i flera lager. OLED kan vara genomskinlig men samtidigt upplysande. Lägger du dem i lager borde man kunna få betydligt bättre 3D. Men billigt lär det ju inte bli och säkert svårare att anpassa spel efter det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
hehe, sitter en här bakom mej med en full hd 32" med: 2 raptor hdd, 2 8800GT, Quad Extreme m.m och lirar crysis och mer, ser rätt bra ut=)

Intel hade ju ett par liknande riggar. Överklockad Quad Extreme med två 8800GTX 640 mb SLIade som de körde crysis på. Fick väl 20 fps (i snitt (dvs. feta droppar här och var också)) eller nåt (löjligt ). Det enda som "imponerade" mig (nog för att crysis är snyggt och jag har sett fram emot det sen första screensen, men själva spelet (grafikmässigt) är en stor besvikelse - särskilt med de hårdvarukraven) var värmeutvecklingen. Välde ut varmluft ur den datorn, både fram och bak. Helt störd värmeutveckling.

Permalänk
Avstängd

Re: Re: 3d skärm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Ajjemen, instämmer helt.

Nej jag stog precis framför skärmen. Var inge vidare fint iaf. Däremot såg jag några andra riktigt sjukt bra plattskärmar! Var snabb som en crt skärm fast mycket finare bildkvalite!!! typ "Pg91L" eller vad det var för bokstäver. Aningen trött nu;)

Plattskärmar har en snabbare teknik i principen, bara att de inte lyckats pressa upp dem ännu. Ska bli kul att se.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrSvamp
Såg inte mycket 3d i de skärmarna, såg lite suddigare och grynigare bild... Någon mer som upplevde detta?

Jag såg faktiskt 3D bild, grymt häftigt, men också upplevde jag huvudvärk samtidigt :/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekz0r
Öö, nej?
Hur kan kortet bli 20 grader varmt med vattenkylning om man inte har minusgrader hemma? Kortet kommer ju alltid vara varmare än vattnet som kyler det och vattnet borde ju vara varmare än 20 grader, speciellt med ett Geforce 8800 GTX inkopplat.
Sedan att en fläkt på ett redan vattenkylt grafikkort skulle sänka tepen ytterligare 5 grader är ju väldigt troligt... speciellt om grafikkortet är i rumstemp redan

Läs rätt istället,han skrev få ner temperaturen,inte att den blir 20 grader,skärpning..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Finns betydligt mer lovande 3d tekniker än den de visar där, det är ju bara en modifierad vanlig skärm endå.

Min favorit i ämnet är den när man projecerar bilden på en speciel gas (tänk avancerad variant av laserpekare + rökmaskin), olika våglängder på ljuset gör att vissa delar "fastnar" på olika djup i gasen och så har man riktig 3d inte bara en illusion av det vilket förvirrar hjärnan och ger huvudvärk/illamående som bieffekt.
Orkar inte leta reda på länk till det då det var typ ett halvår minst sen jag läste om det, men letar man lite så hittar man säkert.
Dock så var det inte skärmar det handlade om då utan mer fristående då gasen/röken puffade upp fritt i rummet på nått vis. Typ de hade ett svävande huvud som pratade har jag för mig, var riktigt häftigt. Problemet där var ju bara att minsta lilla vind så var det kört

Men jag gillar teorin, ta den, "stäng in" gasen/röken i en skärm/låda av nått slag och projecera på bilden och så kan det nog bli riktigt bra om 10-20 år.

EDIT: Letade reda på en länk på 3sec lite snabbt, heter visst Helio Display, denna film är inte riktigt samma som jag såg förr, men den är hyfsad endå... http://www.liveleak.com/view?i=c2f_1194039461
Verkar som denna lite nyare modell även är touch känslig

Permalänk
Medlem

Grafikkortskylningen till 8800gtx såg trevlig ut tyckte jag får se när det kommer lite tester på den

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Wow, den där passiva kylningen Silent Pipe var inte liten...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prozzac
de står faktist att den sänker tempen med 20 grader, inte till 20 grader.
man ska inte tro allt man läser men de verkar troligt att de fungerar

Oj, läste lite fel

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

ingen som fick plats i formula one?

ölmage eller?

jag hade klarat mig med max 275 W iaf

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
ingen som fick plats i formula one?

ölmage eller?

jag hade klarat mig med max 275 W iaf

Nej, vi var helt enkelt för långa. Det var galet trångt i det lilla utrymmet.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe