Co- Op FPS- spel i LAN?

Permalänk
Medlem

Co- Op FPS- spel i LAN?

Sitter och funderar lite över årets jul- LAN..... De andra åren vi kört har vi endast kört Vietcong då det är det absolut roligaste FPS som går att köra i coop.

Jag har kört lite Vietcong 2 nu för att se om det vore något för årets lan. Jag tycker dock inte att det är samma direkta känsla som i Vietcong (1). Det vore trevligt med lite tips från er.

Vietcong är ganska gammalt nu så grafiken är inte den roligaste. Det var den inte heller när spelet kom ut men den var iaf. acceptabel.

Så har ni några tips så vore jag jätteglad! (annars blir det VC1 igen )

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Half-Life 2-banorna i GMod 10 är riktigt kul Oändliga uppfinningar. Det enda negativa som förstör det roliga, är dessa ständiga laddnings-tider som HL2 bjuder på :/

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Köp ny dator edgren ^^

Visa signatur

Awesome! The town for the forsaken.
Games for life =)

Permalänk
Medlem

Serious sam 2 är det givna CO-OP spelet på våra lan riktigt roligt om man kör många och med hög svårighetsgrad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Half-Life 2-banorna i GMod 10 är riktigt kul Oändliga uppfinningar. Det enda negativa som förstör det roliga, är dessa ständiga laddnings-tider som HL2 bjuder på :/

Vilken co- op klient skall man ha då? Det verkar finnas en del när man Googlar........

@Applet: Skall kika på Serious Sam också

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jesseman
Köp ny dator edgren ^^

Nä, HL2 är massivt och min dator är überseg när jag ska ladda ett spel eller när spelet laddar en ny bana ^^ Kan ju köra Unreal Tournament III smärtfritt med allt på högsta grafiken, 1024x768 o 6x AA eller nått. Det konstiga är dock att jag måste köra Crysis på low, 800x600 o inget AA, annars laggar det apa typ.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
Vilken co- op klient skall man ha då? Det verkar finnas en del när man Googlar........

http://steampowered.com/v/index.php?area=game&AppId=4000&cc=S...

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Tackar.....

Hur är det med Far Cry? Det verkar ju finnas co- op möjligheter där när man Googlar. Någon som prövat? Någon som kan rekommendera en mod. där ute.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Samtliga R6/Ghost Recon spel har väl coop om jag inte missminner mig. Spelat bägge och det har varit mkt kul.

Tyvärr får vi vänta yttligare ett tag tills coopspelens coopmoder kommer; Left 4 Dead.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Jo, mycket sant. Alla (vad jag vet) spel som Tom Clancy har medverkat i, kan man spela co-op i. Väldigt underhållande spel (blir nästan sugen själv ).

ElWeed: Vart håller detta lan på? Tänkte om man får komma på besök om det inte ligger allt för långt från Karlstad dvs

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

-Rainbow Six 3: Raven Shield är det roligaste CO-OP spelet om man är seriösa...
-Serious Sam e kul som en paus ifrån allvaret
-Last Man Standing modden till DooM 3 tillåter en (vid det här laget) väldigt stabil och funktionerande CO-OP
-OPERATION FLASHPOINT!!!!!!!
-Quake 2 e fortfarande lika kul i CO-OP

sen så är ju matcher i Dawn Of War och gamla hederliga Age Of Emipres 2 jävligt kul!

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
ElWeed: Vart håller detta lan på? Tänkte om man får komma på besök om det inte ligger allt för långt från Karlstad dvs

Södra Skåne Det är bara med en del kompisar så det är inte något stort precis. Det är bara en tradition vi har.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
-Rainbow Six 3: Raven Shield är det roligaste CO-OP spelet om man är seriösa...
-Serious Sam e kul som en paus ifrån allvaret
-Last Man Standing modden till DooM 3 tillåter en (vid det här laget) väldigt stabil och funktionerande CO-OP
-OPERATION FLASHPOINT!!!!!!!
-Quake 2 e fortfarande lika kul i CO-OP

sen så är ju matcher i Dawn Of War och gamla hederliga Age Of Emipres 2 jävligt kul!

Quake 2 kanske man skulle kika närmare på........

Nu är jag dock mest inne på Far Cry dock. Jag håller på att kika lite på en co- op mod.

Tackar för svaren! Keep them coming!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Swat 4 är ganska roligt att lira i COOP, speciellt om man håller sig lite till rollerna. Smyga runt och täcka varandra, missbruka tårgas och flashbangs osv
Blir lite skillnad mot andra FPS med högre tempo där man bara springer runt och slaktar (även om sånt också brukar vara skitkul ).

Permalänk
Hedersmedlem

graw 2 är definitivt kul!

Permalänk
Medlem

Dessa spel ni nämner här ovan, går det att köra coop i online med eller?

Permalänk
Medlem

Vietcong 1 och 2 går iaf.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Har aldrig provat lira swat4 online så jag har ingen aning.

Permalänk
Medlem

Ravenshield är ruggigt kul co-op på lan... kan tänka mig att GRAW är det med, men det är mer taktik i ravenshield och skoj på hög svårighetsgrad

prova det!

typ 4pers med en kille var och olika inriktningar!

Hur är det med R6 Vegas, hur är det i multiplayer??

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
Södra Skåne Det är bara med en del kompisar så det är inte något stort precis. Det är bara en tradition vi har.

Rätt så långt ner alltså, hehe. Synd.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BugHug
Men herregud.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4...

Men herregud...........? Hmmm, ser inte direkt att det står Moderator någonstans kring din avatar men det är kanske dags för glasögon..........?

Sedan kan det ju vara så att det kommer nya spel....., det kan ju vara så.....

Ha en fortsatt trevlig dag!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
Men herregud...........? Hmmm, ser inte direkt att det står Moderator någonstans kring din avatar men det är kanske dags för glasögon..........?

Sedan kan det ju vara så att det kommer nya spel....., det kan ju vara så.....

Ha en fortsatt trevlig dag!

Vad i mitt meddelande signalerade att jag försökte härma en moderator?
Tipsade ju bara om lantråden, var väl inte så farligt.

De tips som nämnts här i tråden finns med på hans lista, kolla gärna efter fler!
Ha så kul på lanet också btw

Permalänk
Medlem

Battlefield 1942 med dess moddar får inte glömmas

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
Battlefield 1942 med dess moddar får inte glömmas

Står i hans FAQ

Permalänk
Medlem

Jag testade Far Cry igår med Co- Op mod. och den verkade fungera OK så den lär det ju bli också iaf.

Det var en Assault- mod. med 4 banor.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Jag skulle nog sägga Serious Sam 2 men det är kanske lite väl osergöst,
men han är ju ass tuff juuu xD

Permalänk
Medlem

jag tycker det är dax för en ny coop lista för spel eftersom alla som redan finns är ganska utdaterade!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Här kommer en länk till en suverän sida!

http://www.thecoopyears.co.uk/

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
Här kommer en länk till en suverän sida!

http://www.thecoopyears.co.uk/

OHH en UPPDATERAD sida för en gångs skull!!!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Mmmm, kalas! Så har man lite mer koll på det nya som kommer.

Efter en del spelande och provande så blir det dessa spel som kommer att spelas i jul.

- VC2 (hittat en del underbara custom- maps och grafiken är bra mkt. bättre än 1:an)

http://www.vietcong2.info/download/mapy.html

Prova den som heter Kastle. Extremt bra gjord tycker jag.

- Far Cry ( hittat 2 klienter som fungerar tillfredställande)

God Jul och Happy Gaming!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix