Permalänk
Medlem

Betala för fusk???

Tjo..

Vet inte med er, men jag har uppmärksammat att det faktiskt är folk som betalar för sk trainers till spel nu.
Vilket enligt mig är helt sjukt..
Men inte bara att det har blivigt vinstgivande att sälja trainers, det verkar även som att det bara är ett par st som gör trainers nu, dvs dom som en får betala för. Innan var det ju många "Grupper" som släppte trainers gratis bara för att det var kul typ.
Vad hände med dom?

Har dom alla bildat ett bolag eller vad??

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

och jag som tyckte det var dålig stil att fuska gratis, men betala för det? Jag spelar spel för utmaningens skull och fuskar därför aldrig, men dom som köper trainers, vad har dom för glädje i det?

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Jag tycker synd om dom som betalar för att kunna fuska i spel... är man extremt dålig då eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loika
och jag som tyckte det var dålig stil att fuska gratis, men betala för det? Jag spelar spel för utmaningens skull och fuskar därför aldrig, men dom som köper trainers, vad har dom för glädje i det?

Vad är det för dåligt med att fuska? Jag hatar verkligen spel som är svåra, det ska gå att klara allt utan problem på första försöker annars fuskar jag.

Att betala för att fuska låter lite märkligt, inget jag skulle göra. Men om utvecklarna vart korkade nog att inte stoppa in det och det inte finns gratistrainers har man väl inget val. Betaltrainers är iaf inte lika illa som det där Colin McRae-spelet man fick ringa betalnummer för att få fusken.

Permalänk
Medlem

fuska i singelplayer kan göra så att man inte får hela erfarenheten utav ett spel. Men det är ok Imo.
Fuska i multiplayer spel är dock en helt annan sak.
Där blir det kanske lite roligare för "dig", men man förstör för så många andra..

Permalänk

Man kan väl tycka att det skulle vara kul med ändrigar i spelet? Man kanske nite gillar att ammo kan ta slut i FPS spel t.ex. eller är 11 år och tycker det är för svårt. Finns säkert många andra anledningar också, men är väl bra att det finns. Finns ofta moddar till spel, vilket är rätt likt. Man ändrar spelet till det man vill ha.

Själv fuskar jag inte, men kan förstå att en del vill.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Inaktiv

Det är orättvist för andra om man fuskar i mp. Därför ska man inte fuska .

Permalänk
Medlem

Vissa spel är kul på svåraste svårighetsgraden, då håller de länge. Varje gång jag testat ett fusk så har spelkänslan dött direkt. Godmode kan vara skönt i ett spel som man knappt orkar ta sig igenom men ändå vill se slutet på. Fattar inte varför någon skulle betala för fusk, kanske samma människor som köpte crazyfrog skivor.

Permalänk
Medlem

Hellre fuska än betala 500-800 kr för nytt tangentbord

Fuskar mycket ofta efter jag klarat ut ett spel, då fuskar jag andra gången för att leka runt.

Är spelet så jävla supersvårt att det bara inte går utan fusk så skiter jag i att spela det.
Orkar inte sitta och bli galen på ett spel.

Edit: ONtopic: skulle aldrig falla mig in att betala för ett fusk... låter helt wierd.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Hjälpsam

Beror på vad Trainern kostar iofs.
Jag använder Trainer ibland, ena fallet är för att leka runt en andra gång efter det att spelet är avklarat, brukar nöja mig med att höja "statsen".
Ett annat fall är om när jag gjort ett antal dåliga val i karaktärsutvecklingen och inte vill starta om från början.
Och ett tredje är som sagt när det är för svårt för mig.
Edit; I multiplayer skall man givetvis inte fuska.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Vad är det för dåligt med att fuska? Jag hatar verkligen spel som är svåra, det ska gå att klara allt utan problem på första försöker annars fuskar jag.

Varför spelar du ens spel om du inte vill ha någon utmaning? Kolla på en film istället.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Att betala för trainers är ingenting fel tycker jag då de vad jag vet bara kan användas i enspelar läge. Sen att jag alldrig någonsin skulle betala för att få en trainer är en annan sak.

Att fuska o multiplayer är alldrig rätt oavsett om man betalar eller ej.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Nu vet jag inte vad det är för priser på de men jag skulle nog inte betala för ett fusk. Vill man det är det väl ok. Jag kan förstå om man fastnat någonstans på ett single player spel och utan att hitta lösning(ovetandes om forum där man kan fråga). Så klart man kan fuska lite för att ge spelet lite liv igen. Sen finns det ju ibland moddar som på oblivion där man kan få superkrafter. Det är väl oftast för att skoja och inte komma vidare i spelet.

Permalänk
Avstängd

CheatHappens är en skit ställe som tar betalt för sina SP trainers, dom fungerar åtminstånde alltid... men fan vad dom är sena med utsläpp av dom, tackvare det så lägger någon upp dom på torrent sidor

Ända gången jag fuskar är om jag redan klarat av spelet och vill köra med allt från början, typ special vapen eller liknande... eller kanske fastnat någonstans och det var långt efter senaste spar... men det är sällan.

MP spel och fusk är fan i mig jävligt fel, död åt dom.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Massor som köper tex guld i World of Warcraft och andra onlinespel, det är väl att betala för fusk anser jag. Skulle aldrig falla mig in att köpa det eller trainers.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Jag tycker synd om dom som betalar för att kunna fuska i spel... är man extremt dålig då eller?

Håller med

Offtopic: Diggar din avatar skarpt! Riktigt fin.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
CheatHappens är en skit ställe som tar betalt för sina SP trainers, dom fungerar åtminstånde alltid... men fan vad dom är sena med utsläpp av dom, tackvare det så lägger någon upp dom på torrent sidor

Antar att dom inte gör egna trainers utan använder dom som "scenen" släpper. Vad jag har märkt så finns det fortfarande massvis med trainers, tror trådskaparen kollar på fel ställen om han bara hittar dom som man måste betala för.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att trainers till mmorpg kan kosta pengar i stil med maphack, dupe programm, botar mm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Massor som köper tex guld i World of Warcraft och andra onlinespel, det är väl att betala för fusk anser jag. Skulle aldrig falla mig in att köpa det eller trainers.

hade jag jobbat på den tiden jagl irade wow had fan jag också köpt guld. Skulle säkert spara massa tid. typ jobba 2 timmar och köpa guld istället för att grinda 3 timmar för samma nelopp. ingen aning vad det kostar ,men va inte så farligt då jag lirade.

Permalänk
Avstängd

Sen har jag "hört" eller snarare läst att det finns köp-fusk till dom flesta MP spel, kommer inte ihåg mycket av det förutom att kosta runt 300kr per månad, blev man ertappad med deras fusk fick man en ny spel som inte var spärrad eller liknande

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Håller med

Offtopic: Diggar din avatar skarpt! Riktigt fin.

Tackar ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maekh
hade jag jobbat på den tiden jagl irade wow had fan jag också köpt guld. Skulle säkert spara massa tid. typ jobba 2 timmar och köpa guld istället för att grinda 3 timmar för samma nelopp. ingen aning vad det kostar ,men va inte så farligt då jag lirade.

Om WoW skulle vara en rpg så fattar jag inte hur folk kan göra det då världen i spelet inte har något att göra med sitt verkliga liv, det handlar inte om att "vinna" utan att mer om sätta sig i annorlunda situationer, hur man hanterar dem och se världen från en annans ögon. Men det är väll tur att WoW inte är ett rpg

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk

Jag brukade fuska rätt flitigt när jag var liten i bl.a Age of Empires och Quake 1. Både för att det var för svårt och för att jag helt enkelt tyckte det var skitkul att springa runt med alla vapen osv i Quake.

Nu för tiden tycker jag det känns helt meningslöst med fusk. Jag sänker inte ens svårighetsgraden i spel om vissa strider blir för svåra.. Jag fortsätter försöka tills jag fixat det. För när man väl grejar det så känns det mycket bättre än det hade gjort om man fuskat sig igenom "utmaningen"

I vissa lägen kan det ju vara användbart med fusk dock.. Som i t ex Co-op moddade Doom 3 och HL2. Där fick vi använda NoClip ganska flitigt när vi fastnade lite här och var ;D

Men betala för fusk? Njae..

Permalänk
Avstängd

Jag älskar att ''skoj'' fuska i en del spel. Alla typ ''WTF'' så kan man inte hålla sig för skratt efter matchen. (på lan då)

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Tycker att det är dålig stil att betala för att få fusk, som Applet säger.

Om jag skulle fuska på ett spel så är det på Single Player och för skojs skull

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig få för mig att fuska, vare sig i single eller multiplayer.
Poängen med spelen ligger ju mycket i utmaningen. Annars blir det ju fullständigt poänglöst..

Kör alltid alla spel på svåraste nivån för att de ska räcka länga och att det ska bli mer att bita i.
Att köra på easy, eller ännu värre att fuska, är bara att förstöra sina spel tycker jag.

I multiplayer är det om möjligt än mer poänglöst. Där vill iallafall jag mäta min skicklighet mot andra spelare. Om jag aktiverar ett fusk försvinner ju allt sådant och man kan klara vadsomhelt och förstör dessutom spelet för alla andra.

Förstår inte alls vad folk får ut av att fuska.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Skulle aldrig få för mig att fuska, vare sig i single eller multiplayer.
Poängen med spelen ligger ju mycket i utmaningen. Annars blir det ju fullständigt poänglöst..

Jaha, jag fick för mig att meningen med spel var att man skulle ha kul, tack för att du redde ut det missförståndet

Citat:

Kör alltid alla spel på svåraste nivån för att de ska räcka länga och att det ska bli mer att bita i.
Att köra på easy, eller ännu värre att fuska, är bara att förstöra sina spel tycker jag.

Ok, vad kul för dig att du är bra på spel :). Vad nu svårighetsgraden har att göra med att fuska vet jag inte, jag gör ett säkert antagande och antar att du la till det för att skryta. Svårighetsgraden finns där för att folk av olika färdighetsgrad ska kunna finna nöje i spelen.

Citat:

I multiplayer är det om möjligt än mer poänglöst. Där vill iallafall jag mäta min skicklighet mot andra spelare. Om jag aktiverar ett fusk försvinner ju allt sådant och man kan klara vadsomhelt och förstör dessutom spelet för alla andra.

Förstår inte alls vad folk får ut av att fuska.

Vad gäller multiplayer så håller jag med.

Permalänk
Medlem

Det är väll bara BRA att det börjat kosta?
Det betyder ju att mindre folk har chans att fuska.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maekh
hade jag jobbat på den tiden jagl irade wow had fan jag också köpt guld. Skulle säkert spara massa tid. typ jobba 2 timmar och köpa guld istället för att grinda 3 timmar för samma nelopp. ingen aning vad det kostar ,men va inte så farligt då jag lirade.

Off topic;
Glad att jag slutade, men när jag hållit på ett tag, förstod jag att pengar inte var något problem så länge du bara hade "gathering- skills".

Nej det jag hatade var att farma drops för quests.
Gubbe säger; jag behöver 5 vargtassar, springer runt och slår ihjäl 30 vargar, varav 5 har tassar !!!??
Gubbe säger bra! nu behöver jag 10 björntungor (krävs 40 döda björnar)och ett björnöga som bara en superelitbjörn längst ned i en instans på en annan kontinent har.
Fy f_n! glad att jag slutade som sagt
Sorry för off topic.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomName
Jaha, jag fick för mig att meningen med spel var att man skulle ha kul, tack för att du redde ut det missförståndet

Precis, meningen med att spela är att man ska ha kul.
Iallfall försvinner det roliga för mig om det inte spelet ger någon som helst utmaning, som det ju blir om man fuskar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomName

Ok, vad kul för dig att du är bra på spel :). Vad nu svårighetsgraden har att göra med att fuska vet jag inte, jag gör ett säkert antagande och antar att du la till det för att skryta. Svårighetsgraden finns där för att folk av olika färdighetsgrad ska kunna finna nöje i spelen.

Nej, jag la inte till något för att skryta. Jag har väl inte sagt något om hur bra jag är på spelen ? Säger bara att jag kör på svåraste nivån för att det ger mest utmaning.
Vad det har med fuska att göra är att fuska är den "nivå" som är ännu lättare att köra på än "easy".

Är inte emot att det finns olika svårighetgrader i spel. Bara bra med mer valfrihet. Jag personligen föredrar dock som sagt att spela på det läge där spelet verkligen mest visar vad det har att erbjuda i form av mostånd.

Dessutom är jag en superbra spelare som skulle krossa vemsomhelst härinne !

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.