Call of duty - Problem med bana.

Permalänk
Medlem

Call of duty - Problem med bana.

Snart skickar jag fan tangentbordet halvvägs åt helvete. Sitter och lirar Call of Duty 4. Har kommit till Pariserhjulet där du som sniper ska skjuta ner oändligt med fiender som kommer tills helikoptern anländer.
Det är ju helt omöjligt? Har provat nu hur länge som hellst. Står jag på fel ställen? Har provat en miljon olika men jag kommer knappt fram till hälften av det man ska hålla ut?
Är det inte en möglig tjetjen så är det en sketen schäfer som mördar mig.

Någon som har tips? Brukar inte vilja "fuska" men nu är jag nära att stryka med här.

Permalänk
Medlem

höll på ett xantal gårpå exakt samma ställe och har bankat ett dåre gånger på tangentbordet och försökt kasta de åt skogen dock har det sladd så det hamnar på samma position som innan!!!

jag gjorde så att jag började om spelet på enklast för att jag blev så förbannad så nu springer jag igenom spelet som om de vore Quake! De är mitt tips!

Permalänk
Medlem

Hade också problem med den epiosden. Till slut så struntade jag i Mc Millian,( han klarar sig själv) och tog skydd bakom åkattraktionen med bilarna till höger om pariserhjulet. Där kan du plocka alla fiender som kommer nära dig från ett håll tills helikoptern kommer.

Permalänk
Avstängd

Lägg den skadade dr han vill vara, sen slängde jag ut C4 i mitten på banan vidbilvraken, mit i smeten så att säga, sen var det bara att ta upp draggan, och plocka de flesta när dom springer runt hrnet långt bort.
Låg framför den vagnen i parishjulet som var längst ner.
När allt börjar bli hektiskt så trycker du bara pangpang på C4'an för att rensa upp lite, sen ere smooth sailing, testat lite verallt men tyckte detta funkade bäst.

Permalänk
Medlem

Jag smackade ut alla vad heter dom nu, dom där automatiska sprängladdningarna lite överallt. Sedan ställde jag mig bredvid Mcmillan och bara hjälpte till att plocka ner dom som kommer. Förstår inte vad som är så svårt, om man tar 4 fiender på 5 skott drygt så är det inte svårt alls. Om du blir over-run så döda nån och byt bort snipern till ett annat vapen och ta dom som kommer nära medans mcmillan sniprar. När hjälpen sedan kommer så är det bara att plocka upp gubbjäveln och kuta som ett as, även om det finns massor fiender kvar.

Visa signatur

Intel i7 950 -|- Asus P6T Deluxe V2 -|- Corsair 6GB 1333MHz -|- Gigabyte GeForce GTX 460 1GB -|- Corsair HX 650W -|- FD R3 -|- 1TB Samsung F3 -|- CM Hyper 212+ -|- Win7

Permalänk
Medlem

Skit i Mcmillan, ställ dig själv till "höger" och plocka snubbarna som kommer från ditt håll "runt hörnet" och ta dem på distans så mycket som det går.
Vart inga problem alls då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gjorde som en annan skrev och ställde mig bakom radiobilsattraktionen. Skickade ut lite c4 på lite ställen runt bilvraken. Sen står du och sniprar tills ammon är slut och sen plockar du dem som kommer när med nåt annat vapen och plockar upp deras vapen. Går fint som fan då.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Själv körde jag inte på jätte svårt för det är inte roligt, det är INTE roligt. Om man vill spela nått värkligt spel så kan ni ju testa nått annat. Det är inte det minsta värkligt det dära, blä blir bara arg när jag tänker på det.Så många fel dem gör, så mycke de kunde göra bättre. Usch asså ^^

Visa signatur

Awesome! The town for the forsaken.
Games for life =)

Permalänk
Medlem

jesse sa du nåt logiskt där?
först lär dig stava och skriv sen lite korrekt svenska

OT:
Lägg dig i parishjulet och knäpp dom i huvudet direkt du ser dom
träffar du alla sniperskott så är det walk in the park på svåraste
iaf för mig

Permalänk
Medlem

la ut sprängladdningarna vid sidan om oss och vid vraken sen så knäböjde jag vid mcmillan och sen var det bara köra på...klarade på första!
aaa just det, att träffa dom ni skjuter på hjälper!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Först låg jag alldeles på pariserhjulet o snipade, sen flyttade jag mig lite, plockade jag upp en AK47:a, satte mig bakom suggorna till vänster om pariserhjulet och det lilla skjulet bredvid. Där satt jag o snipa de som kommer från två helikopters som landar däromkring. Sen är den sidan clean. Därefter fortsätter man hålla sig bakom suggorna helatiden och plockar gubbe efter gubbe. Kommer nån förnära eller om man känner att en regelrätt spray vore på sin plats trollar man bara fram sin AK man plockade upp lite tidigare, och äger loss. När helikoptern landat har man Millian ett stenkast ifrån, bra o skjuta av lite gubbar, plocka upp honom o knalla iväg mot räddningen Man får ju hjälp av lite gubbar från hellikopetern också så det är chill. Claymores hade jag placerat runt bilvraken längst bort, skjulet vid pariserhjulet samt bakom pariserhjulet där jag inte kunde täcka.

Funkade prima på näst svåraste iaf så kanske värt o prova för den som vill

Permalänk
Medlem

Gjorde väl som de andra flesta som skrivit. Körde på Hard och jag dog fan i alla fall 25 gånger innan jag klarade skiten, blev alldeles svettig av ilska!

Så jag snajpa lite först bredvid McMillan, sen sprang jag till radiobilarna och satt mig bakom där med AK47an. Fast jag tror att jag först stog under där högra helikoptern landar och plocka gubbarna ur den, sen sprang jag bakom radiobilarna. Ville nästan ut o döda IRL-hundar efter jag blivit påsatt av äckelhundarna flera gånger, sen fick jag till med "V"-knappen, men ändå!

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk

Får jag låna tråden till att be om lite hjälp med ett annat problem?

Inget stort, har bara testat ett par gånger. Det gäller den delen där man skall följa efter en annan gubbe och båda är snipers. Landskapet är radioaktiv, tror man är i Ryssland. När patrullen kommer mot en och söker genom landskapet och man skall ligga still, kan man förbli oupptäckt eller måste man försöka skjuta ner allihop?. Sista gången låg jag blick stilla bakom en trädstam och ändå blev vi upptäckta, så jag undrar hur man isf skall göra för att inte bli upptäckt?

Permalänk

Jag testade det uppdraget många gånger men lyckades aldrig, sen kom en kompis och testade EN gång och klarade det :/ han satt bara stilla bakom något och sköt lite då och då medans jag sprang omkring som en galning med snipern och ville döda alla.

Tony Clifton, det jag gjorde först var att lägga mig mitt i några gånger (de såg mig direkt, eller körde över mig med pansarbilarna) sen la jag mig bredvid ett träd och då klarade jag mig finfint så testa det igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Får jag låna tråden till att be om lite hjälp med ett annat problem?

Inget stort, har bara testat ett par gånger. Det gäller den delen där man skall följa efter en annan gubbe och båda är snipers. Landskapet är radioaktiv, tror man är i Ryssland. När patrullen kommer mot en och söker genom landskapet och man skall ligga still, kan man förbli oupptäckt eller måste man försöka skjuta ner allihop?. Sista gången låg jag blick stilla bakom en trädstam och ändå blev vi upptäckta, så jag undrar hur man isf skall göra för att inte bli upptäckt?

jo den är lite konstigt, men jag gick alla fall till vänster bakom ena trädet och låg stilla då gick det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Får jag låna tråden till att be om lite hjälp med ett annat problem?

Inget stort, har bara testat ett par gånger. Det gäller den delen där man skall följa efter en annan gubbe och båda är snipers. Landskapet är radioaktiv, tror man är i Ryssland. När patrullen kommer mot en och söker genom landskapet och man skall ligga still, kan man förbli oupptäckt eller måste man försöka skjuta ner allihop?. Sista gången låg jag blick stilla bakom en trädstam och ändå blev vi upptäckta, så jag undrar hur man isf skall göra för att inte bli upptäckt?

Jag lade mig precis bakom MacMillan (?) och kröp sen upp snet framför honom. På andra försöket passerade folk på 1m håll på båda sidor men ingen såg mig. No problems that way!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk

Ok, ska testa några av era varianter. Tack för hjälpen.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Får jag låna tråden till att be om lite hjälp med ett annat problem?

Inget stort, har bara testat ett par gånger. Det gäller den delen där man skall följa efter en annan gubbe och båda är snipers. Landskapet är radioaktiv, tror man är i Ryssland. När patrullen kommer mot en och söker genom landskapet och man skall ligga still, kan man förbli oupptäckt eller måste man försöka skjuta ner allihop?. Sista gången låg jag blick stilla bakom en trädstam och ändå blev vi upptäckta, så jag undrar hur man isf skall göra för att inte bli upptäckt?

En bit till vänster om snubben du följer efter är den en lucka bland dom som går, ligg så du passar i den luckan så kommer dom inte se dig.

Trådskaparens problem löste jag genom att vara bakom parisehjulet, flera av gubbarna kommer att gå upp för trappan till hjulet och komma samma väg så det är bara att plocka dom en efter en. Sen får man ha koll på dom som kommer från höger med. Jag dog flera gånger när jag körde det och vid dom här jobbiga uppdragen så verkar dom ju gjort med flit så att spelet inte sparar så ofta. Samma sak med det uppdraget där man ska springa ner för byn, där skiter spelet i att spara om man inte går genom hus och har sig.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

ut med claymore minorna mitt i smeten bland bilar och på högarna, gärna en liten cirkel eller så..

Jag la mig en bit till höger om honom å sköt med prickskyttegeväret så långt det bara gick och sen när det blev lite för mycket ....... fire in the hole - kablamo..... 10-20 pers rök med där, sen kom das helikopter efter nån minut..

skitkul spel och banan innan där man får krypa runt lite:P

Permalänk
Medlem

La claymores på alla ställen jag trodde dom skulle ta skydd, självklart sprängdes alla men det var det dumma för att det var så få som dog av dom, till sist gick jag in i biljetbåset och hoppades att granaterna var dåligt kastade. ^^

Permalänk
Medlem

Tyckte de va ganska så enklelt iaf inte så svårt som ni beskriver det men svårast i spelet va de nog är dock rätt så grym me snipern tog typ alla vi varje rush missade kanske högst 1-2 jag stog bara på parisehjulet...

Är awpguden^^

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Placerade apm minorna i en halvcirkel mellan bilarna och lade alla C4 i en triangel längst bort vid husknuten där de första gubbarna och hundarna kommer. Sen lade jag mig strax brevid MacMillan och väntade tills det var en 10-20 gubbar+ hundar inom synfältet. Ett knapptryck senare så var det lungt i någon minut!

Sen försökte jag helt enkelt plocka folk så fort som möjligt med snipern, viktigt att kolla de som kommer från sidorna och bakom pariserhjulet. Så fort dom börjar kasta granater kan det bli knivigt.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]