Ny mediaspelare från Plextor

Permalänk
Melding Plague

Ny mediaspelare från Plextor

Tillverkaren Plextor har lanserat en mediaspelare med modellnamnet PX-MPE500U. Den använder sig av USB-anslutning till datorn och är HD-ready. Dock stöds inte det populära MKV-formatet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Tycker det var dåligt att en HDMI anslutning följde med. Som nyheten skrev så är det i prinsip standard idag. :/

Priset såg ju inte speciellt farligt ut hur som helst.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

"...housed in a stylish and rugged case..."

Inte för att vara någon gnällspik men var är denna stylish? Jag har sett fulare grejer men de är f*n inte många.

Permalänk

Jag har en liknande sån från Argosy.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=104035
Fast det är bara en låda så får man välja HDDn själv.

Riktigt mysigt att ha kan jag säga.
Ganska bekvämt om man laddat ner nått och tar med till kompisen och tittar.

wihest: Argosyn är 10 gånger fulare. lol
Denna var ju en designermästerverk i jämförelse.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Även om den skulle stödja Matroskacontainern så skulle ju ytterliggare stöd behövas för H.264-standarden för att det ska bli användbart.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Kan vara det fulaste jag någonsin sett, plextor har aldrig gjort snygga grejer men det här är fan en styggelse mot allt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Varför vill man ha sådana här spelare? Den enda anledningen jag kan komma på är om man reser väldigt mycket, och man vill ha med sig väldigt mycket film som man kan koppla till hotell-tvn eller liknande. Men då lär man ju ändå ha en bärbar dator, så varför inte bara en extern 3,5-tumsdisk utan onödiga extrafunktioner?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Ser ut som en brödrost, eller ett element.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Varför vill man ha sådana här spelare? Den enda anledningen jag kan komma på är om man reser väldigt mycket, och man vill ha med sig väldigt mycket film som man kan koppla till hotell-tvn eller liknande. Men då lär man ju ändå ha en bärbar dator, så varför inte bara en extern 3,5-tumsdisk utan onödiga extrafunktioner?

Tur att du inte är chefen för deras produktutveckling. Är det så svårt att se användningsområdet för mediaspelaren? Om du verkligen är så korkad som du verkar så kan jag förklara för dig. Man använder den till TVn hemma.