Passa er för dessa spel :O

Permalänk

Passa er för dessa spel :O

Här kommer 10 spel som kommer göra alla barn till mördare (och kanske skolkare)

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=176922

^^ hmmm vad ska man säga?

visst är det bra med såna listor för föräldrar men om man nu ska va sån så undrar jag var postal2 finns?

det lär ju inte få barn att inte vilja spela dessa spel typ som när man var liten och en kompis hade fixat en demo av postal

ja jag vet att det finns en länk till sida redan....

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Det är ju en lista för föräldrar nu i julhandeln bara. Kanske är bra för dom som inte orkar läsa åldersrekomendationen på spelet

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är så farligt med timeshift? Vanligt fps tycker jag. Crysis är väl lika farligt isf?

Permalänk
Sötast

Jag läste "vi hatar ps3" i den listan

Permalänk
Medlem

Det som verkligen är farligt på riktigt är ju WoW, men det är det ingen som varnar om.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Vad är så farligt med timeshift? Vanligt fps tycker jag. Crysis är väl lika farligt isf?

Timeshift är blodigt.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Inaktiv

Skrattretande lista. cod4 är knappast så allvarligt.

Permalänk
Medlem

Assasins creed? Men vafan. Det är tydligt att personerna som skrivit denna lista inte har en aning om vad dom pratar om. Cod4 är ju precis som vilket FPS som helst. Och hur i helvette kan Manhunt 2 komma EFTER Cod4 samt Assasins creed? Samma sak med med Jericho? Hur kan det ligga efter Cod4 och assasins creed? Jag höll fan på att pissa på mig när jag körde Jerichos.

Permalänk
Medlem

timeshift och cod 4 har ju inget på den listan att göra. De varnar även för CS eller och wow?

men visst annars så kanske det inte är helt lmpligt för småbarn på 5 år att spela dessa spel. Men inte fan blev jag vare sig våldsam eller mördare eller psykopat för at jag spelade doom när jag var lite n iaf^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Det är bara nya spel på listan och den är i bokstavsordning. Så det är ingen rangordning om vad som är värst.

Permalänk
Medlem

shit jag har kört COD4, troligen kommer jag mörda någon snart och även förlora jobbet PGA oanmäld frånvaro.

att dom orkar hålla på...men men har man inget bättre för sig så...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker folk överdriver allt för mycket.. spelade ju quake och doom när jag var under 10.. jag är fan snällaste gossen i stan

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg på Commodore 64 tiden.
Då var det mycket rabalder kring det "realistiska" våldet i "The last ninja".
Man högg ju liksom folk med svärd. Många ropade efter förbud och 18 års gräns..

Själv spelade jag vid 10 års ålder det olämpliga spelet "Sex-games".
Man fick alltid vara försiktig så att inga föräldrar såg när man spelade det.
Det gick ut på att ruska joysticken fram och tillbaka (lol..?) på rätt sätt tills det "gick" för folk på skärmen som hade sex i olika ställningar.
Sista leveln var gruppsex och krävde en alldeles speciell teknik..

Naturligtvis var allt väldigt realistiskt tyckte man då..

Var är förresten alla olämpliga sexspel i dag ? Nu är det ju bara våld.

Kan inte nån göra en remake på "sexgames" ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Permalänk

Tycker ni överdriver.

The list has been designed to help parents decide what games are appropriate for their children

"There's an endless stream of new games that will never be suitable for children," said Rep. Betty McCollum. That's because adults like games too.

Är ju inte direkt som det vanliga klagandet där dom vill bannlysa spelen helt för alla åldersgrupper. Utan det är ju mer råd till föräldrar att dessa spel inte är riktade mot barn utan mot en "vuxnare" målgrupp.
Tror inte direkt någon här skulle rekommendera en 7-10 åring att spela manhunt ändå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Vad är så farligt med timeshift? Vanligt fps tycker jag. Crysis är väl lika farligt isf?

En tämligen dålig uppföljare till Farcry hur som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Jag kommer ihåg på Commodore 64 tiden.
Då var det mycket rabalder kring det "realistiska" våldet i "The last ninja".
Man högg ju liksom folk med svärd. Många ropade efter förbud och 18 års gräns..

Själv spelade jag vid 10 års ålder det olämpliga spelet "Sex-games".
Man fick alltid vara försiktig så att inga föräldrar såg när man spelade det.
Det gick ut på att ruska joysticken fram och tillbaka (lol..?) på rätt sätt tills det "gick" för folk på skärmen som hade sex i olika ställningar.
Sista leveln var gruppsex och krävde en alldeles speciell teknik..

Naturligtvis var allt väldigt realistiskt tyckte man då..

Var är förresten alla olämpliga sexspel i dag ? Nu är det ju bara våld.

Kan inte nån göra en remake på "sexgames" ?

haha sex games, fyfaan vilket skönt lir? körde du THE EGG då? helt skadat sex lir det oxå hahaha!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag tror garanterat att School days hade passat på den listan

http://youtube.com/watch?v=lbEF50SvcfE

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Men snacka om att få saker om bakfoten. Spel har inget med att bli mördare att göra, okej till viss del. Men gå med ungjävlarna till doktorn innan då och kolla ifall barnen har ett psykiskt fel i hjärnan som kan bli aktiverat under spelandet.

Jag satt och spela Doom och Quake när jag va 9-10 år, även fast pappa kanske tyckte det var lite väl grymt för mig. Och idag skulle jag inte ens vilja slå en människa, om denne inte är en riktigt idiot dvs.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Avstängd

WoW fan ju inte med =/ det gör ju så att barm börjar skolka som fanken ju.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

World Of Warcraft borde ligga högst upp på listan. Det är det överlägset farligaste spelet för konsumenten, i synnerhet ungdomar som går i skola.

Permalänk
Medlem

jävla svammel, det står ju tydligt rekomenderad ålder på omslaget till spelet.. Läser dom inte det innan dom köper spelet till sitt barn får dom skylla sig själva..

Permalänk

Ungefär som att skriva:

Barn under 7år bör inte leka med följande saker:
Motorsåg
Cirkelsåg
Gassvets
Högspänningsledningar
Vägvält/timmerbil/dumper
Starka mediciner
Vinkelslip
Bensin
Ilskna hundar (och andra djur)

Föräldrars sunda förnuft räcker långt till mycket annat, varför kan det inte göra det med spel? eller har föräldrar mindre sunt förnuft nu än när jag var liten, på 80-talet?

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk

Vad är det som är farligt med COD4 egentligen? Inget speciellt. Tycker att GTA är värre.

COD4 = Plikt

GTA = Döda oskyldiga folk.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hahaha, nesligt

Manhunt 3 förstår jag Resten är väl lite eljest.

GTA är som The Sweeper x sa klart mångmiljoner gånger värre än spel som COD4. Men GTA är kul, det är inte COD4

jag blir så glad när sweclockers får sina julsmilysar dom är söta

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Känns som att det är dumt om listan får för stor spridning, då kanske det blir:

-Pappa, jag vill ha postal2!
-Hmm, finns den med på listan...? Nej, då är det klart du kan få det grabben!

Eller kanske inte...men listor ska man inte leka med!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Självklart blir man inte mördare för att man spelar dataspel. Men det hävdar man ju inte i rapporten artikeln handlar om.

Nu har jag inte superkoll på forskningsläget men det finns forskning som visar att våldsamma dataspel kan ändra barns beteenden mot det aggressiva hållet. I rapporten hänvisar man till flera såna studier. Intressant nog talar man om studier som visar att kirurger är bättre på titthålskirurgi om de spelat tv-spel.

Men oavsett, många föräldrar har nog dålig koll men vill undvika de mest våldsamma spelen. Då är det väl inget fel o luta sig mot denna listan i julstressen?

Permalänk

Klarar inte föräldrar av att läsa åldersgränserna på spelen utan måste få de spel som har hög åldersgräns på en särskild lista?

Hoppas aldrig ungarna önskar sig filmer i stil med fäbojäntan, svenska debutanter eller buttmans adventures. För det finns ju ingen lista där de filmerna ingår...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Re: Passa er för dessa spel :O

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Här kommer 10 spel som kommer göra alla barn till mördare (och kanske skolkare)

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=176922

^^ hmmm vad ska man säga?

visst är det bra med såna listor för föräldrar men om man nu ska va sån så undrar jag var postal2 finns?

det lär ju inte få barn att inte vilja spela dessa spel typ som när man var liten och en kompis hade fixat en demo av postal

ja jag vet att det finns en länk till sida redan....

postal är chill

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

De som har gjort den listan har ju noll koll på vad spelen handlar om. De har ju bara tagit spel som i sina trailers visar våld, vilket är ungefär 90% av alla spel.

Jag undrar hur ett barn skulle bli om man höll det ifrån våldsamma spel, filmer och böcker och bara lät dom leka snälla lekar under sitt liv? Kommer ut på sin första arbetsplats och får en hjärtattack första dan.

Hur vore det om man lät folk LEKA krig och slutade att vekligen föra krig istället? Knäppon är vad dom är.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.