Passivt kylt 8800 GT från ECS

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Men snälla, har "ni" (flera som klagar på avsaknaden av fästen) ingen som helst mod-själ? Buntband, snören eller sån där "kabelbuntningstråd-med-plastöverdrag", alla funkar väl skitbra för o sätta fast en 120mm fläkt. Ingen "rocket-science" direkt!

helt rätt. får nog dock köra med nylonbuntband för industrin då dessa klarar riktigt höga temps av naturliga skäl

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
ECS? Error, Crash & Shit.

Jag spara massor av pengar genom att köpa en bätre från Asus för 2055kr och samma kylare för bara 154kr

2209kr... vem köper dyrt skräp?

orkar knappt kommentera -.-; trots allt nästan bara div klisterlappar som skiljer dom åt.

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASBR
Vet inte vad buntband klarar för temperaturer, men ska dom sitta runt en fläns som blir 100 grader så kanske dom spricker efter ett tag.

Nån enkel fästanordning vore ju great, bara att dom fixar några jäkla gängor. Borde inte kosta många öre extra.
Fördelen är ju att man, OM MAN VILL, kan sätta dit VALFRI 120mm fläkt.

Sitter plaststag på sidan som ja fäste i, dom ska ju inte bli så varma iallfall:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MjoO
Modda dit 2st tysta 80mm fläktar så ska man nog se på en sjukt effektiv kylning iallfall

Vilket ju redan är vad som följer med kortet!

Citat:

ECS, though, will ship its card with the optional Turbo Module

http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=139
2st 80x80x15 fläktar...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Har precis monterat en sån kylare på mitt kort ju:P
Jag buntade bara fast en 120 fläkt, inga problem med det ju. Och temperaturerna är ju makalöst(:D) bra. Får 45 grader i crysis efter 2 timmars spelande med klock. Fungerar säkert bra o kyla passivt med denna, skulle inte förvåna mig om man får bättre eller lika temps som orginal kylningen.

Följer det med kylflänsar att sätta på minnena eller? Hur kör du?

Permalänk
Avstängd

någon som vet om denna kylare passar ett lite äldre 8800 gts som det står i min signatur? eller funkar s2 i stället? mitt kort skulle må bättre av en sån kylare :\

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Vsrken S1 eller S2 passar 8800-serien "1st generation". kylarna kom ut innan 8800-serien lanserades lanserades IIRC.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
ECS? Error, Crash & Shit.

Jag spara massor av pengar genom att köpa en bätre från Asus för 2055kr och samma kylare för bara 154kr

2209kr... vem köper dyrt skräp?

Vart fick du tag på S1 för 154kr?

Visa signatur

4690k@4.5, noctua nh-d15, asus z97-a, 2x8gig corsair vengeance lp, msi gtx 970 gaming, corsair hx620, define r4, benq g2420hdb, audigy 2, denon 2807, ino piP + prof-x2(zachry d250) + 4 mupps(surround), senn hd600

Permalänk

Och S2 serien är för lite äldre kort btw. Har ett sånt på mitt x800XL. Visst kan det säkert funka att montera på något nyare men då inte på mitt ansvar..

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Följer det med kylflänsar att sätta på minnena eller? Hur kör du?

Japp kylflänsar följer med, men du måste köpa ett lim som fäster dom. Då orginal limmet inte funkar för 5 öre.

Så det ja köpte var:
Acc S1
zalman kylflänsar
zalman limm
Allt gick på 299 kr, detta var i en affär i norrköping som heter dataref. Mycket bra personal där:D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Vsrken S1 eller S2 passar 8800-serien "1st generation". kylarna kom ut innan 8800-serien lanserades lanserades IIRC.

aww skit me. hur 17 vet man vilka som passar då? tillverkarna uppdaterar ju inte sina specs om vilka kort dom passar och inte >.<

finns det någon vettig kylare som passar mitt kort? och som inte tar upp alla 3pci-platserna.

kanonbra med detta kort som faktiskt kommer med någon av dom bästa kylare där ute ^^ vill ha XD

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Nu bevisar du ju bara din okunnighet... Detta är naturligvis ett Nvidia referenskort precis som de övriga 8800GT.

Nej, ERFARENHET med ECS... dom är och förblir B-budget tillverkare.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nej, ERFARENHET med ECS... dom är och förblir B-budget tillverkare.

Grundar du det på det faktum att dom tidigare har haft problem med moderkort?

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nej, ERFARENHET med ECS... dom är och förblir B-budget tillverkare.

Du vet ju uppenbarligen inte alls vad du skriver om...

Permalänk
Medlem

*suck*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Vsrken S1 eller S2 passar 8800-serien "1st generation". kylarna kom ut innan 8800-serien lanserades lanserades IIRC.

Så härligt att se folk som inte orkar kolla sina fakta men ändå känner att de måste kommentera...

"AC tested and confirmed that both cards operate perfectly even under full load operation with Accelero S1 passive cooler."

Saxat ifrån http://arctic-cooling.com/vga1.php

En snabb Google på accelero S1 8800 visar ett antal forumposter från folk som monterat det utan bekymmer.

Den enda frågan är väl egentligen om man vågar köra utan kylflänsar på minnen och voltregulatorer. Erfarenhet ifrån nätet verkar indikera att det går att köra utan även klockat, men ingen vet hur länge det håller än.

Permalänk
Medlem

Re: *suck*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dented
Så härligt att se folk som inte orkar kolla sina fakta men ändå känner att de måste kommentera...

"AC tested and confirmed that both cards operate perfectly even under full load operation with Accelero S1 passive cooler."

Saxat ifrån http://arctic-cooling.com/vga1.php

En snabb Google på accelero S1 8800 visar ett antal forumposter från folk som monterat det utan bekymmer.

Den enda frågan är väl egentligen om man vågar köra utan kylflänsar på minnen och voltregulatorer. Erfarenhet ifrån nätet verkar indikera att det går att köra utan även klockat, men ingen vet hur länge det håller än.

Men duh...

Det handlar inte om att det inte skulle passa 8800 gt, utan 8800gts och gtx (de 8800-korten som kom ut innan september i år)! Det har inget att göra med hur mycket värme korten get ifrån sig utan att det inte finns någon monteringanordning som passar eftersom de korten använder en annan PCB med andra monteringshål!

Så härligt med folk som inte orka kolla tråden men ändå känner att de måste basha lite på andras kommentarer...

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]