Bästa spelskärmen CRT 19"

Permalänk
Medlem

Bästa spelskärmen CRT 19"

Vilken är den bästa spelskärmen?
har kollat lite på Mitsubishi Diamond Pro 2070 SB 22 fast är dock 22"
ViewSonic G90f fast har läst att dom inte är alls lika bra som dom gamla trinitron/diamondtron skärmarna

Tråden Bör flyttas la den lite fel

Permalänk
Medlem

Ja, jag känner inte till precis de där skärmarna... men själv har jag en gammal Sony Trinitron 19", och jag har fortfarande inte sett en en plattskärm som är bättre för spel än denhär.

Dessutom fick jag den gratis, eftersom stället jag jobbar på förnyade sina datorer.. så de skulle slängt ut den i allafall

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Har en Samsung 959NF som är riktigt bra!
Älskar HighlightZone läget för spel! lyser upp skärmen så härligt dock börjar den bli sämre och sämre...så till slut lär man ju måsta byta :/

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Försök att få tag på en Trinitron/Diamondtron, skärm. Du kan nog hitta en begagnad för bara några hundralappar. Har själv en Dell 21" (Trinitron).
Och jag älskar den.

Visa signatur

N64 .Gamecube. Wii. Wii u. PS1 PS2 PS3.
i7-4770K
EVGA 780GTX
MSI Z87-G45
Windows 10. CREATOR

Permalänk
Medlem

Varför är CRT bättre än TFT?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stich
Varför är CRT bättre än TFT?

Man kan ju inte visa 100fps i CS! ZOMG!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stich
Varför är CRT bättre än TFT?

Den är inte bättre... de är bra på olika saker. Jag vet inte mycket om skärmar, men det jag vet är att CRTs fortfarande är oslagbara i färgåtergivning bl.a...

Permalänk
Medlem

Visst har CRT fördelar,

Men LCD har bättre ljusstyrka och WIDESCREEN.
Det överväger CRT'ns alla andra fördelar.

Anders

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gronbek
Visst har CRT fördelar,

Men LCD har bättre ljusstyrka och WIDESCREEN.
Det överväger CRT'ns alla andra fördelar.

Anders

LCD-skärmarna är lättare, tar inte upp samma utrymme, drar mindre ström... men riktigt dyra om man är kräsen. :/

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gronbek
Visst har CRT fördelar,

Men LCD har bättre ljusstyrka och WIDESCREEN.
Det överväger CRT'ns alla andra fördelar.

Anders

Ljusstyrkan vet jag inte om, men det finns absolut CRTs med widescreen.

Permalänk
Medlem

LCD har ingen degauss funktion.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jean-Luc Picard
Ljusstyrkan vet jag inte om, men det finns absolut CRTs med widescreen.

Ja så vitt jag vet en Sony 24 tummare som är svår att få tag på.
Måste köpa den begagnad med allt vad oskärpa, dålig konvergens osv innebär

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Har en Samsung 959NF som är riktigt bra!
Älskar HighlightZone läget för spel! lyser upp skärmen så härligt dock börjar den bli sämre och sämre...så till slut lär man ju måsta byta :/

Bytte upp till nuvarande 20.1" Philips widescreen och kan inte fatta att jag satt med den skärmen. Ofattbart suddigt i jämförelse

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR