Samlarmus från Razer

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som gillar möss i stil med http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/mice/devices/...

Har haft en sån i över ett och ett halvt år och är grymt nöjd. Snygg och stabil är den oxå.

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Är det bara jag som gillar möss i stil med http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/mice/devices/...

Har haft en sån i över ett och ett halvt år och är grymt nöjd. Snygg och stabil är den oxå.

tror det, inte var den snygg iallfall , men säkert är den bra, jag gillar logitech.

EDIT* arrrrg såg precis att den var trådlös, då går det inte, hoppas att den där nya tekniken med hutlös snabb överföring trådlöst (som ska vara snabbare än dagens med sladd) byggs i nya trådlösa möss snart, så att det går att använda dem UTAN lagg.

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowrider89
Har haft min sedan 5 eller 6 år tillbaka tro ja och det enda som är nött är loggan.. Då man kan få en mus att hålla nästan nykänsla efter så många år så kan man inte annat säga än att dom e fasiken dom bästa mössen som gjorts, enligt mig då..

Tiden går fort när man har roligt, den släpptes i slutet at 2005 så vitt jag kan se. Men du kanske har nån pre-alpha version eller nåt?

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Nice, skulle köpa den där om jag inte haft min razer diamondback. Bästa spelmusen nånsin jag haft. Hade en microsoft innan som vänster klicket pajade på efter knappt 1 år. Logitech är väl också snygga men tycker dom är så konstiga o ha i handen, känns som tegelstenar liksom.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ber
tror det, inte var den snygg iallfall , men säkert är den bra, jag gillar logitech.

EDIT* arrrrg såg precis att den var trådlös, då går det inte, hoppas att den där nya tekniken med hutlös snabb överföring trådlöst (som ska vara snabbare än dagens med sladd) byggs i nya trådlösa möss snart, så att det går att använda dem UTAN lagg.

vad är det för ny teknik?
jag har svårt att tro att du märker av lagg för att musen inte hinner skicka signalen till mottagaren.
då ska du ha en riktigt dålig mus och stå flera meter bort i så fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Håller med helt. Alla hyllar Razer som världens bästa gamingmus, men varför? Den ligger konstigt i handen, känns plastig och alldeles för lätt? MX-serien, och f.ö. alla Logitechs möss, har bra upplösning, läser på alla underlag, ligger underbart i handen och har bra knappar.

Precis!!!! Bara för att den ligger konstigt i DIN hand så MÅSTE den ju såklart ligga konstigt i allas händer!!! Idioter @ Razer som inte vet att alla har exakt likadana händer!!!!

Jäkla b-företag.....

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ber
tror det, inte var den snygg iallfall , men säkert är den bra, jag gillar logitech.

EDIT* arrrrg såg precis att den var trådlös, då går det inte, hoppas att den där nya tekniken med hutlös snabb överföring trådlöst (som ska vara snabbare än dagens med sladd) byggs i nya trådlösa möss snart, så att det går att använda dem UTAN lagg.

Skulle oxå bra gärna vilja veta vad det är för "ny teknik" du talar om. Enligt vad jag fått lära mig så håller en radiosignal samma hastighet som ljuset. Det kan ju knappast gå fortare... Skulle gärna vilja ha en utredning angående påståendet att en trådlös mus på ett praktiskt plan skulle vara långsammare än en mus med sladd. Säger inte att det inte stämmer, men jag märker då ingen skillnad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Simis_
jag har svårt att tro att du märker av lagg för att musen inte hinner skicka signalen till mottagaren.
då ska du ha en riktigt dålig mus och stå flera meter bort i så fall.

Om själva överföringen av signalen mellan sändare och mottagare skulle ta en tiondels sekund skulle ett avstånd av 29 976 kilometer krävas... Så själva avståndet mellan sändare och mottagare kan inte spela någon roll. Däremot är det möjligt att övrig elektronik som inte finns i sladdmöss slöar ner. Men ärligt, är det verkligen någon som tror på det?

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Finns många trådlösa möss man märker inte hänger med riktigt, och att det ksulle finnas en snabbare trådlös överföring än en med sladd det är imo BULLSHIT!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Avstängd

Kan tillägga att jag har en Diamondback sedan ett år tillbaka som passar mig alldeles utmärkt. Jag har testat diverse logitechare av senare generation (MX bla) men jag tycker de är för höga. Känns som att hålla i en kloss, jag gillar när delar av handen har kontakt med musmattan, ger (i mina ögon) en bättre känsla.

Men jag tycker inte att detta ska vara en tråd som smutskastar (till störst del) Razer. Vi vet att vi har en hel drös med Logitech-fanboys här nu, ni behöver inte söka mer uppmärksamhet! Gillar ni inte Razer, låt bli att köpa mössen.

Verkar som om Razeranvändare är mer mogna när det kommer till diskussioner, vi verkar kunna acceptera det faktum att alla tycker olika utan att behöva slänga skit i alla riktningar.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Varför skriver vi "titanium" i texten när metallen heter "titan" på svenska? Heter det "uranium" numera också? Tungsten?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

skulle bara vilja slå på trumman för Razer som inte gör som alla andra tillvärkare som har 90% av mössen för högerhänta

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem

Någon som vet var den finns att få tag på i swe?

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Mmmm cookies!
Boomslang var ju underbar när den kom för första gången... Lite mystisk passform, men ändå skön som attan. Det drar ju helt klart i "vill ha"-nerven nu... Blir nog årets lilla julklapp till en själv

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

för den kräsne spelaren som vill kunna "aima" exact så fungerar ju ej trådlöst t-bord/mus det laggar helt enkelt efter, men det kan kanske vara svårt att se.
jag ska försöka hitta den där nyheten om ny teknik som överför trådlöst blixtsnabb, editar detta inlägg senare efter jobbet om jag hittar den // godjul

Edit* hittade den nu:
http://www.sweclockers.com/nyhet/6686-ibm_utvecklar_mycket_sn...

jag tror det där blir grejer!, men innan dess ska jag nog köpa en razor tror jag , med sladd då

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ber
för den kräsne spelaren som vill kunna "aima" exact så fungerar ju ej trådlöst t-bord/mus det laggar helt enkelt efter, men det kan kanske vara svårt att se.
jag ska försöka hitta den där nyheten om ny teknik som överför trådlöst blixtsnabb, editar detta inlägg senare efter jobbet om jag hittar den // godjul

Edit* hittade den nu:
http://www.sweclockers.com/nyhet/6686-ibm_utvecklar_mycket_sn...

jag tror det där blir grejer!, men innan dess ska jag nog köpa en razor tror jag , med sladd då

Men snälla du... Det där handlar om wifi med högre bandbredd, inte högre signalhastighet. Informationen som skickas från musen är så extremt liten så att det inte spelar någon roll vad du har för bandbredd. Signalen i sig kommer inte fram fortare...

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Men helvete, ska en tråd om en av Razers möss fyllas med inlägg av MX-användare? Nej fan, gör en egen tråd där ni kan diskutera era underverk till möss!

"MX ÄR MYCKET BÄTTRE!" - jo, eller hur. DU Tycker det kanske, men alla gör inte det.

--

Jag skulle gärna vilja ha en av dessa, men över 1000:- är lite dyrt för en spelmus - tyvärr.

Jag hade velat citera alla här som på något sätt dissar MX-mössen med att man inte har grunder eller det gäller bara ens smak.

Läste ett test ifrån ExtremeTech, tror jag, där man testade prestandan på dagens möss och gårdagens. MX500 hade absolut lägre DPI än sina konkurrenter, men så fanns det ingen mus som hängde med musens övriga prestanda. Testpanelen, bestående av 8 pers om inte fler, fick sedan genom detta stora mustest rösta fram sin ergonomiska favorit och sen jämfördes detta med prestandan. MX500 blev som sagt en klar vinnare! MX500 var också den första optiska mus om jag inte minns det fel som helt totalt körde över kulmössen. Helt sjukt att denna råtta ligger på top än idag!

Själv köpte jag mig en MX500 när den kom, och har fortfarande kvar den idag. En helt fantastisk liten mus som många här också tycker och jag har aldrig rört något skönare pekdon.
Är det någon datormus som borde gå till historien så är det just den.

Permalänk
Avstängd

8 st av vad? Finns en bra bit över 10.000.000 datorspelare världen över. Jag tycker inte riktigt att 8 st räcker för att representera alla världens spelare.

Sen så är det mycket möjligt att hårdvarumässigt är MX500 snabbare - det har jag inga problem med. Men sen ska man märka av skillnad också. Kan lägga till att jag har slagit en väldans massa MX-användare i allt från CS till Quake till Team Fortress 2.
Det är inte musen som gör spelaren utan tvärt om.

Sen om vi fortsätter med det testet du pratar om:

"Testpanelen, bestående av 8 pers om inte fler, fick sedan genom detta stora mustest rösta fram sin ergonomiska favorit "

Återigen då: 8 st av en väldans massa miljoner är inte vidare representivt. När det kommer till möss och tangentbord går det helt enkelt inte att säga vilken som är bäst på andra fronter än svarstid och liknande specifika hårdvarufinesser.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Men snälla du... Det där handlar om wifi med högre bandbredd, inte högre signalhastighet. Informationen som skickas från musen är så extremt liten så att det inte spelar någon roll vad du har för bandbredd. Signalen i sig kommer inte fram fortare...

Nej, precis. Jag tror att problemet med trådlösa möss är att dom (oftast) inte skickar uppdateringarna så ofta. MX1000 te.x. skickar 125 ggr/s om jag inte minns fel, antagligen för att spara på batterierna.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Nej, precis. Jag tror att problemet med trådlösa möss är att dom (oftast) inte skickar uppdateringarna så ofta. MX1000 te.x. skickar 125 ggr/s om jag inte minns fel, antagligen för att spara på batterierna.

ja det kan ju vara som du säger, att de snålar på uppdateringarna i de trådlösa mössen med flit, fast de kanske teoretiskt kan bli lika många uppdateringar som i möss med sladd. Nån som vet något test med trådlösa möss där de mäter "lagget"???
blev lite offtopic, men men. Om den nya razor musen Boomslang finns med i testet så klarar jag mig =S

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Medlem

Hahaha, inte många här är gamla nog för att överhuvudtaget ha haft samröre med pang-slangen.

Testade den en stund men passade inte mig, den kräver ganska stor hand gärna med långa fingrar. Sidoknapparna trycktes in bara man råka hålla lite hårt i musen när man lyfte den, toppknapparna tryckes ned när man sen lade ner musen efter ett "omtag" om man inte spännde fingrarna ordentligt, engelska ordet "hair-trigger" passar utmärkt.

Kulfan satt så långt bak i handen att man var tvungen att lyfta den ganska högt i omtagen. Tack vare symmetriska designen så blev man i princip tvungen att ha tre fingrar på musen, mkt jobbigt när man e van med två fingrar.

Tack var att musfan var så dyr försökte jag i evigheter med olika fasta skumgummi inlägg för att få knapparna användbara, men i slutänden åkte den ner i kakburken igen och såldes med första bästa speldator jag sålde.

Phu... livet är lite stabilare nu med det långvariga förhållandet med Logitech MX300 och 500 serien...

Innovativ och intressant, men passade nog inte de flesta som många andra möss gör istället.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Avstängd

Min sidewinder började glappa och en bekant lånade ut denna skapelse i väntan på den nya x8 som skall dimpa ner i brevlådan inom kort. I vilket fall, denna boomslang är nog det värsta i musväg jag hållit i. Och då menar jag inte possitivt. Efter 4 dagar kan jag fortfarande inte hålla i den på ett vettigt sett eller använda knapparna. Har använt möss sedan mitten utav 80-talet med en långvarig frånvaro från början utav 2000-talet till för ett par år sedan så hade faktiskt aldrig sett eller hört talas om denna tidigare.

Är glad att det bara är högst tillfälligt man skall använda den.