Mystisk speldator från Zepto

Permalänk
Melding Plague

Mystisk speldator från Zepto

Enligt ett pressmeddelande idag från tillverkaren Zepto är de på gång att utveckla en bärbar dator för spelentusiaster som skall konkurrera med Dells XPS-serie och Alienwares extrema bärbara datorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske lite bättre pris/prestanda än dells XPS datorer?

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petoria
Kanske lite bättre pris/prestanda än dells XPS datorer?

Hoppas det iaf.
Är det helt omöjligt att göra bärbara där man kan plocka ut delar o sätta in delar som i en stationär? Klart dom inte tjänar på det men, det vore najs.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

låter onekligen bra

Permalänk
Medlem

Bara 7mm tjockare än Apples 17", inte illa för att vara "världens tunnaste 17-tumslaptop"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtimmyx
Bara 7mm tjockare än Apples 17", inte illa för att vara "världens tunnaste 17-tumslaptop"

Var ju iofs. skärmens tjocklek som nämndes, inget om hur liten hela datorn är.

OnT
Hoppas det blir bra pris/prestanda!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Ni får det att låta som att Alienware är ett självständigt företag. De är ju en del av Dell numera. Bara en notis.

Permalänk
Medlem

Jag kan se det framför mig:
Man går förbi elgiganten/onoff/siba eller nån annan av wannabe-affärerna och ser de stora reklamskyltarna "Bärbar speldator, bla bla bla bla, och tro det eller ej, hela 2½ timmme batteritid!?!"

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Var ju iofs. skärmens tjocklek som nämndes, inget om hur liten hela datorn är.

Nej...

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Medlem

Hmm, jag kommer aldrig se poängen med en gaming laptop...
Ungefär lika vettigt som en racing SUV, eller en baletthuligan, eller en 42tumsplasmaIpod

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Du är rätt off med din kommentar där RogerW...

Det är helt underbart att ha en bärbar dator att släpa över till polarna för att köra lite minilan istället för att alltid behöva släpa över sin stora burk + skärm. Eller varför inte när man åker t.ex. till släktingar. En bärbar slänger du enkelt ner i en ryggsäck, det gör du inte med ett vanligt chassi. Jag använder alltid strömsladd så jag behöver inte bry mig om batteritiden.

Jag vill ha riktig spelprestand i bärbart format till ett vettigt pris.

Permalänk

G92 kärna tro? Eller värre eftersom det är i April

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Hmm, jag kommer aldrig se poängen med en gaming laptop...
Ungefär lika vettigt som en racing SUV, eller en baletthuligan, eller en 42tumsplasmaIpod

Jag ska bli baletthuligan

Rätt schysst att alltid kunna spela, kanske inte med de bästa inställningarna men vad gör det när man har möjligheten att fördriva dötid?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
En bärbar slänger du enkelt ner i en ryggsäck, det gör du inte med ett vanligt chassi.

Jo det gör man, om man tänkt efter längre än "störst, flasigast och dyrast = bäst" när man byggde den

Vet man med sig att man gillar att LANa så bygger man ju inte baserat på den största fulltowerburk man kan hitta.mATX är ett bra tips, eller barebone. Jag köpte en relativt stor mATX-låda sist, och jag får utan problem ner den, skärm, tillbehör, kläder, mat och några liter cola i min ryggsäck... visserligen en rätt stor ryggsäck, men en ryggsäck ändå.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
Det är helt underbart att ha en bärbar dator att släpa över till polarna för att köra lite minilan istället för att alltid behöva släpa över sin stora burk + skärm.

Ok, kan köpa det argumentet... Men jag kör mest bilspel och måste iallafall släpa med ratt och pedaler osv, så en sådan liten utflykt blir aldrig särskilt smidig för mig iallafall.
Släktingar åker jag inte till så ofta, och när jag gör det sitter jag iallafall inte och spelar!

Och till syvende och sist: mini-LANa kan jag väl tänka mig göra på en bärbar, men när jag sitter hemma vill jag ha ett fullstort tangentbord, en ordentlig mus, fet skärm, och en prisvärd utbyggbar burk utan massa värmekompromisser och speciallösningar som en bärbar innebär... (vilket är en del av mitt grundargument: portabilitet och kraftfull gamingprestanda är i princip ett motsatsförhållande) Dvs jag vill ha en stationär burk, och att då även lägga rätt mycket pengar på att få en bärbar som klarar spel, känns inte som en särskilt ekonomisk lösning.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Riktigt fint:)

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Najs, då lär man ju inte behöva någon spis i framtiden !

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Najs, då lär man ju inte behöva någon spis i framtiden !

Multifunktion är så 2001

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Var ju iofs. skärmens tjocklek som nämndes, inget om hur liten hela datorn är.

En 36 mm tjock skärm på en bärbar? I sådana fall lär den vara världens tjockaste 17-tums laptop.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Hmm, jag kommer aldrig se poängen med en gaming laptop...
Ungefär lika vettigt som en racing SUV, eller en baletthuligan, eller en 42tumsplasmaIpod

Var glad att tekniken går framåt och inte står still, kommunist!

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Det är alltid trevligt med gaming laptops. Men det känns surt att de oftast ligger ett år efter i prestanda gentemot desktops. Hoppas det ändrar sig i framtiden.

Köpte en Dell XPS M170 för över två år sedan, har överklockat den och den klarar av spel än idag, t.ex Gears of War i 1920x1200 Men jag spelar mest på min desktop.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
En 36 mm tjock skärm på en bärbar? I sådana fall lär den vara världens tjockaste 17-tums laptop.

Damn!
You got me again, jag måste sluta vara så tankspridd

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.