Söker spel lika pokemon red/blue

Permalänk
Avstängd

Söker spel lika pokemon red/blue

Hej.
Jag minns när jag gick i trean och spelade pokemon blue (gameboy color). Det var en väldigt speciell upplevelse måste jag erkänna. Att få utforska den "stora" världen, som inte var så stor sen när man spelat klart, fast måste erkänna att det var bland de roligaste spelen jag spelat. Fast det kan ha berott på att jag var 11år, vet inte.
Hursomhelst så skulle jag vilja ha tips på spel som liknar pokemon blue/red, spelar inte större roll vilket format. De äldre spelen som zelda m.m. har jag faktiskt inte fastnat för, de är för svåra att sätta sig in i tycker jag, man förstår inte handlingen osv.
Tipsa på!

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Någon av dom andra femtielva pokemon versionerna? (pearl/diamond är dom senaste)

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BattleAngel
Någon av dom andra femtielva pokemon versionerna? (pearl/diamond är dom senaste)

njae, har prövar ock så, fast är inte samma sak längre, vet inte varför. Fast ska nog pröva igen snart. Var kul när det var 150 pokemons, vad är det nu, 1150 st?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Yellow, så får du pichu (fan glömt hur han stavar ) efter dig, mer likt filmen alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Yellow, så får du pichu (fan glömt hur han stavar ) efter dig, mer likt filmen alltså.

Pikachu?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Pikachu?

Ah

Ja han får man sig hängade efter sig..

Permalänk
Medlem

Testa att skaffa valfritt spel från Shin Megami tensei serien, Pokemon är en rak ripoff från den spel serien, tagit hela spel konseptet och gjort det mer barnvänligt Shin Megami Tensei är inte vidare barnvänligt som sagt va

Rekomenderar Nocturn först sedan Devil Digital Saga i serien.

Utöver det så kan du testa des spinoff Persona, Ganska speciel serie.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Haha ojj va sugen jag blev att plocka fram mitt gamla gameboy och gameboy color och börja lira pokemon ska fan köpa batteri bums nötade det riktigt gött kommerihåg att jag hade grym status eftersom jag varvade röd på 11 timmar

Permalänk
Medlem

Haha alla i min klass sitter och spelar pokemon på diverse emulatorer.
Man kan höra typ "YES JAG FÅNGADE DEN".
Jag går it på gymnasiet xD

Tycker det finns onödigt många olika pokemon spel.

MVH Wakkie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wakkie
Haha alla i min klass sitter och spelar pokemon på diverse emulatorer.
Man kan höra typ "YES JAG FÅNGADE DEN".
Jag går it på gymnasiet xD

Tycker det finns onödigt många olika pokemon spel.

MVH Wakkie

Fan vad du mytar, det är bara jag som skriker ju!

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nissevedbod
Haha ojj va sugen jag blev att plocka fram mitt gamla gameboy och gameboy color och börja lira pokemon ska fan köpa batteri bums nötade det riktigt gött kommerihåg att jag hade grym status eftersom jag varvade röd på 11 timmar

Haha! Jag gjorde det på 7h=)

Pokémonspelen är grymt bra! Speciellt dom tre första (red, blue och yellow) då det vara fanns 151 Pokémon. Någon som lyckades fånga allihop? Jag kom till 150, och Mew var alldeles för omständig att få=/

Permalänk
Medlem

Finns ju Dragon Warrior monsters vilket är ett Dragon Quest spel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dragon_Quest_Monsters

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UltraLord
Haha! Jag gjorde det på 7h=)

Pokémonspelen är grymt bra! Speciellt dom tre första (red, blue och yellow) då det vara fanns 151 Pokémon. Någon som lyckades fånga allihop? Jag kom till 150, och Mew var alldeles för omständig att få=/

Satan jag kom inte upp till så mkt kom till 125 tror jag orkade inte sitta och byta alla dessa pokemon så man fick sista utvecklingen gjorde det nog bara på alakazam

och 7 timmar e fan grymt ska fan klå det nu haha