Nvidia ger 8800 GT en ny kylare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av renolle
Förmodligen får ni nog vänta mer än en vecka. Tänk på att de ska skeppas från fabrik till fabrik i Kina (antar jag) = 2 dar, montering och packning i fabrik = 3 dar minst, skeppning till distributör i Europa = 1 vecka, distributör säljer förmodligen av sitt nuvarande lager innan de skeppar dessa till butikerna = 2-3 veckor. Det blir väl ca en månad att vänta!

Om inte de stora datorbutikerna köper direkt från tillverkaren dvs... då tar det väl ett någon vecka mindre.

Hmm, det tar enligt dig alltså två dagar för en produkt som inte är färdigpaketerad från kina till amerikat, men en vecka för en färdig produkt från amerikat till europa? hmm, det är 110 mil från kina till new york men 55 från new york till london??
och om jag inte minns fel så har de flesta butiker slut på 8800gt? (:

Permalänk
Medlem

men snälla, spekulationer i all ära, men om de säger att andra fläkten KOMMER till producenter, eller om alla redan fått den är en stor skillnad.
Ibland går det fort, men det kan likaväl ta himla lång tid..

själv skulle jag aldrig köpa en dålig fläkt som man MÅSTE byta, de tiderna är förbi.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av renolle
... distributör säljer förmodligen av sitt nuvarande lager innan de skeppar dessa till butikerna = 2-3 veckor....

Vilket lager ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evitcani
Hmm, det tar enligt dig alltså två dagar för en produkt som inte är färdigpaketerad från kina till amerikat, men en vecka för en färdig produkt från amerikat till europa? hmm, det är 110 mil från kina till new york men 55 från new york till london??
och om jag inte minns fel så har de flesta butiker slut på 8800gt? (:

Que!? vadå? - 110 mil från Kina till New York men 55 från New York till London? He-he! å fan! jag trodde det bara var 103 mil från Kina till New York och 49 mil mellan New York å London - helt seriöst!

Permalänk
Medlem

Väntar in min HR-03 GT istället.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Öhm, liksom sverige är 200 mil långt, så jag antar ngn har gjort fel här i utberäkningen.

OT
Tror jag väntar och kollar hur Gts presterar.

Permalänk

Tycker dom fleste recensioner har lovprisat den lilla och tysta kylaren?

Spelar ingen roll för mig i vilket fall eftersom jag redan har helt passiv kylning till detta kort.

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem

8800GTS kylaren är faktiskt ovanligt tyst för att vara standard kylare, tystare än min vf900 på 5v.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

Skulle vilja se en GTS kylning med utblås (och kanske större fläkt) på GT korten så man blir av med värmen direkt och slipper värma upp allt annat i datorn.

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem

Haha. Dom gjorde hålen lite större.

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem

Är geografiexperterna i farten eller?
Jorden har 4004 mil i omkrets. Att åka lastfartyg runt jorden går väl på ca dubbla, 8000 mil. Om det bara var 55 mil mellan London och New York så skulle man undra var tusan 90% av resten av jorden tagit vägen?

Tar man dina siffror x10 så kanske vi får lite mer rimliga distanser. Sverige är för övrigt inte 200 mil. Snarare 186 mil, om jag inte minns fel.

OT: Tur att man inte hypade för att få en av dom första korten då!

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Fläkten på de 8800gt som redan sålts fungerar utmärkt! Det är dock en klart trevlig förbättring att de uppgraderar den till det bättre.

Själv sitter jag på ett 8800gt och fläkten har alldrig gått upp i höga varv under några omständigheter. Det gäller bara att ha bra luftflöde i lådan.

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 @ 3gz | 4GB Corsair Dominator | Asus P5N32-E SLI Plus | Asus GeForce 8800gt 512mb | Samsung SyncMaster 215TW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NormySan
Fläkten på de 8800gt som redan sålts fungerar utmärkt! Det är dock en klart trevlig förbättring att de uppgraderar den till det bättre.

Själv sitter jag på ett 8800gt och fläkten har alldrig gått upp i höga varv under några omständigheter. Det gäller bara att ha bra luftflöde i lådan.

Stämmer, tänkte just fråga om det bara är jag som är nöjd med stock cooling. Här är det tyst och svalt, har fyra olika klockningsprofiler (både på fläkt och kort), spelat en hel del, och ytterst sällan ramlar jag upp över 60 grader och fläktfarten höjs till 50%.......måste ha jävligt bra flöde i lådan verkar det som.....

Visa signatur

Gigabyte P35-DS4, Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB FSB1066 (stock cooling), A-DATA 4096 MB DDR2 PC2-6400 800MHz, Gigabyte Geforce 8800GT 512 mb, 650w PSU

Permalänk
Medlem

hehe visar ju att nvidia ochså kan göra misstag
för om något är detta ett misttag. en sån stor översikt som dålig flökt kylsning / dålig djud nivå gör man inte på sånna här grejer.

föresten så hatar jag nvidias tv ut så jag tror jag tar ati endå. alla mina ati-kort varit helt good.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

Intressant, jag har alltså den nya kylaren ser jag. Jag fick mitt leadtek för en vecka sen, så beställer ni nu får ni säkert också den nya.

Tyckte väl artikeln verkade lite skum, för jag hör verkligen ingen skillnad alls om jag stoppar fläkten med fingret

Permalänk
Medlem

Kör mitt BFG på 660mhz core, 1653mhz shader och 2050mhz memory clock.. alltid på 30% fläkt, låter inte mycket i min syn och blir inte dramatiskt varmt. Har detta verkligen vart ett sånt problem eller har ja bara haft tur på nått sätt?

Otroligt kort förövrigt älskar de

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem

NÄR kommer det bli en ny kylare? sitter nämligen å väntar på ett 8800 GT, kommer det vara en bättre kylare när jag får kortet? kommer ju antagligen inte få det innan jul så..

Permalänk
Medlem

Varför hänger ni upp er på kylningen..bara undrar? det är ungefär som att ni skulle skita i att köpa en ny CPU eftersom de stock kylarna alltid suger.. Jag trodde iallafall att minst 80% av Sweclockers läsare bytade ut sina stock kylare

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Om man beställde för ca en vecka sedan då borde man väl få den nya kylaren iaf? pga den finns inte i lager någonstans...

http://www.youtube.com/watch?v=Q-YiujI25mU dem gamla versionerna låter ju en hel del.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bulan
Kör mitt BFG på 660mhz core, 1653mhz shader och 2050mhz memory clock.. alltid på 30% fläkt, låter inte mycket i min syn och blir inte dramatiskt varmt. Har detta verkligen vart ett sånt problem eller har ja bara haft tur på nått sätt?

Otroligt kort förövrigt älskar de

Fläkten körs ju automatiskt såvida du inte själv "låst" den på 30% via Rivatuner eller nått.

Låt den gå på 30% och släng på 2tim Crysis ska du få se på temperatur

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Om man beställde för ca en vecka sedan då borde man väl få den nya kylaren iaf? pga den finns inte i lager någonstans...

http://www.youtube.com/watch?v=Q-YiujI25mU dem gamla versionerna låter ju en hel del.

Jag fick ett LeadTek GeForce 8800GT 512MB med nya kylaren idag av Inet, beställde kortet den 7:e dec.

Permalänk
Medlem

De har bara ökat fläktdiametern... varför är folk så uppspelta?

Permalänk
Medlem

Konstigt att korten redan finns i Sverige. När vi importerar från Kina/Taiwan, som oftast skruv, bult + annat fästmaterial. Då är det 4 veckor på sjön + 1 vecka i frihamnen i Göteborg som gäller. Allt i allt 5 veckor leverans tid.
Något säger mig att dessa kort flygas ind till Europa numera, och det bla. är därför att list priset har gått upp med en 2 hundring.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
Konstigt att korten redan finns i Sverige. När vi importerar från Kina/Taiwan, som oftast skruv, bult + annat fästmaterial. Då är det 4 veckor på sjön + 1 vecka i frihamnen i Göteborg som gäller. Allt i allt 5 veckor leverans tid.
Något säger mig att dessa kort flygas ind till Europa numera, och det bla. är därför att list priset har gått upp med en 2 hundring.

Tur att man beställde innan prishöjdningen då

Permalänk

Jag tror inte dom kom up med denna iden i dagarna. Faktum är att 8800GT korten har varit svåra att få tag i flera dagar nu och det säger mig att det pågår en övergång på fabrikerna redan några veckor tillbaka som orsakat förseningar.

Eller tror ni att nyheten om nya fläktar kommer up här på sweclockers samma dag som styrelsen i kina bestämmer sig för en updatering av kylningen ?

Om du beställde ett kort den här veckan och fått ett datum för leverans lite längre fram så ska kortet vara uppdaterat.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer