counter strike source systemkrav

Permalänk

counter strike source systemkrav

Vad kräver counter strike source alltså system kraven?

Se datorn i signaturen går det att köra source på den?? kan väll bli kärvt med grafiken?? största flask halsen grafikkortet alt moderkortet (asus vet ej vilket)
klarar max Agp 4x. men kortet kan gå på agp 8x.

Skala ner xp eller något operativsystem att rekommendera för att få bästa möjliga prestanda. samt möjligen att klocka??

nu har ni nog lite att reda upp mina tankar om detta. alltså ni får lösa knuten i mitt huvud.
hoppas bara detta hamnade i rätt forumdel.
Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Menar du den stationära lär du klara det, kanske inte med höga inställningar mend et märker du ju. Min bärbara klarar cs:source med ca 15-20fps så. (allt på low även uppl.)

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

hmm ok jag får testa

Permalänk

min laptop kör TOM crysis ^^,
Kan lira på high med DX10 och få runt 15-20 FPS

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
min laptop kör TOM crysis ^^,
Kan lira på high med DX10 och få runt 15-20 FPS

Och det är relevant.. hur?

Det borde gå med låga inställningar. Jag spelade Half-Life 2 (och CS:Source) med en athlon xp på 2.0 Ghz, 512mb ram och ett 9200se. Så det borde gå för dig med.. men räkna inte med höga inställningar.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

nä ok men bara det går, längtar efter counter strike source och det här är den bästa datorn jag äger.:(

Permalänk
Medlem

Re: counter strike source systemkrav

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
min laptop kör TOM crysis ^^,

Tom? Vem är Tom? Menade du t.o.m. (till och med)?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
Vad kräver counter strike source alltså system kraven?

Se datorn i signaturen går det att köra source på den?? kan väll bli kärvt med grafiken?? största flask halsen grafikkortet alt moderkortet (asus vet ej vilket)
klarar max Agp 4x. men kortet kan gå på agp 8x.

Skala ner xp eller något operativsystem att rekommendera för att få bästa möjliga prestanda. samt möjligen att klocka??

nu har ni nog lite att reda upp mina tankar om detta. alltså ni får lösa knuten i mitt huvud.
hoppas bara detta hamnade i rätt forumdel.
Tacksam för svar.

Låna ett Steam-konto av en snäll kompis o testa? Om ej möjligt, gå hit o läs under "SYSTEM REQUIREMENTS". Sök först, fråga sen! Att folk ej lär sig att göra detta... Fyfan!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Re: Re: counter strike source systemkrav

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Tom? Vem är Tom? Menade du t.o.m. (till och med)?

Låna ett Steam-konto av en snäll kompis o testa? Om ej möjligt, gå hit o läs under "SYSTEM REQUIREMENTS". Sök först, fråga sen! Att folk ej lär sig att göra detta... Fyfan!

ok, jag har annars ett eget steam konto.

Permalänk
Medlem

Aa, mjo, men du ville ju veta saker o ting pga du hade fuskat. Tänkte att du kunde ju liksom ha frågat nån kompis om han/hon hade Counter-Strike Source o om du kunde testa det lite snabbt på din dator. Alla som köpte Half-Life 2 när det kom ut, har faktiskt CS: Source. Det följde liksom med i HL2-paketet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Går väll ändra till dx7 läge annars och då lär det gå ganska fint

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk

och vadå fuskat?? . jag har ej köpt half life 2 paketet. köpte counter strike source paketet självt.

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt. Var typ nyvaken vid den tiden och tänkte inte rätt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Ber om ursäkt. Var typ nyvaken vid den tiden och tänkte inte rätt.

hmm ok det e lugnt. verkar ej få source att fungera kanske inte går trots allt men ska ladda hem nya drivrutiner. kan vara något sådant. kommer upp bild att spelet laddas. sen blir det svart förutom ett litet vitt streck som ser ut som en triangel. och får uppp fel meddelande memory could not be read.

ska ta en print screen på felet, sen när jag kommer hem från skolan.

Permalänk
Medlem

Ett tips bara. Uppgradera din dator. Tror inte ens du kan köra The Sims 2 laggfritt, o det är ju från 2004.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Ett tips bara. Uppgradera din dator. Tror inte ens du kan köra The Sims 2 laggfritt, o det är ju från 2004.

det går att köra sims men det är precis att det går. just för tillfället har jag ej så mkt pengar så att uppgradera går ej ännu.