Permalänk
Avstängd

Bra spel?

Jag har precis fått hem delarna till min nya dator. Jag har typ inte kunnat spela så mkt spel innan eftersom jag inte har haft en tillräckligt bra dator, så nu undrar jag vad det finns för bra spel nuförtiden. Alla kategorier, gärna bra grafik.

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera S.T.A.L.K.E.R Shadow of Chernobyl.
Ett roligt och lite annorlunda spel med fin grafik , tycker jag iaf

Permalänk
Medlem

Detta är dom spel jag uppskattat på den senaste tiden

Colin McRae Dirt
Test Drive Unlimited
F.E.A.R
FarCry
Vampire the masquerade - Bloodlines

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Detta är dom spel jag uppskattat på den senaste tiden

Colin McRae Dirt
Test Drive Unlimited
F.E.A.R
FarCry
Vampire the masquerade - Bloodlines

Av dessa har jag inte testat Colin McRae Dirt, Test Drive Unlimited och Vampire the masquerade - Bloodlines.

Så de spelen skulle jag gärna vilja veta lite mer om.

Jag har hört att Dirt är ett dåligt spel och att det är dåligt optimerat. Hur funkar det med ett 8800GTS 640MB, en E6600 och 2GB Corsair 667Mhz?

S.T.A.L.K.E.R. har jag hört talas om och det ska jag nog skaffa, det verkar bra.

Permalänk
Medlem

Bloodlines är ett spel som man antingen älskar eller hatar... så är det bara (se till att fixa dom nyaste patcharna bara)
Test Drive och Dirt tycker jag är helt ok...tycker det är dom ända vettiga pc-bilspelen på ett tag...
Men, "smaken är som baken"
Du kommer inte ha några probs att lira dessa spel

Permalänk
Avstängd

Tack för svaren. Dirt och Test Drive verkar vara riktigt bra, ska kolla mer på dom...

Permalänk
Medlem

F.E.A.R är ett av dom bästa spelen någonsin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trIIger
F.E.A.R är ett av dom bästa spelen någonsin

Håller faktiskt med (klår inte maxpayne dock )
Expansionen höll inte samma klass, men helt klart spelvärt, har ni inte kört den så rekommenderar jag det

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar som många gillar Test Drive Unlimited, själv tyckte jag spelet saknade känsla. Det kändes halvfärdigt och livlöst. FEAR var bara en i mängden av skräckFPS.

Testa Overlord om du gillade Dungeon Keeper och eller Fable. Mycket underhållande.

C&C 3 hade en skön kampanj att spela kan vara värt en titt om du gillade de tidigare spelen.

Permalänk
Avstängd

Jag tyckte mkt om de gamla C&C-spelen. Så jag kommer definitivt testa 3:an. F.E.A.R. har jag testat. Jag tyckte det var ett bra spel, men jag tröttnade ganska snabbt.

Overlord ska jag titta närmare på...

Permalänk
Hedersmedlem

Borde även lägga till Stalker på den listan, mycket snyggt, härlig stämning och ganska annorlunda mot andra FPS-spel

Permalänk
Medlem

Company of Heroes och Medieval 2: Total War. Båda är RTS-spel.
Titan Quest + Expansion är rätt kul om du gillar hack n' slash.

Visa signatur

.

Permalänk

GRAW2 och Oblivion får du inte missa heller

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Dirt finns det demo på. Men jag tror den har starforce.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Håller faktiskt med (klår inte maxpayne dock )
Expansionen höll inte samma klass, men helt klart spelvärt, har ni inte kört den så rekommenderar jag det

Tyvärr så bytte jag hårdisk och la inte över mina sparningar från expansionen.... Den var ganska kass så jag sket i det

Visa signatur
Permalänk

cm rae dirt äger fett

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Avstängd

Jag har precis införskaffat Ghost Recon Advanced Warfighter och jag tyckte väldigt mycket om det. Mycket fin grafik och bra spelkänsla.

Permalänk
Inaktiv

STALKER, Company of Heroes, Supreme Commander, Far Cry, Half-Life 2 kanske cnc3 har en rätt rolig kampanj som man skulle förvänta sej av ett cnc-spel och har roliga FMVs

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
STALKER, Company of Heroes, Supreme Commander, Far Cry, Half-Life 2 kanske cnc3 har en rätt rolig kampanj som man skulle förvänta sej av ett cnc-spel och har roliga FMVs

Jag håller med dig! Av de spelen har jag testat alla utom STALKER och Supreme Commander. De kanske är bra?

Permalänk
Medlem

FSX med max på allt.... dreggel

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
Jag håller med dig! Av de spelen har jag testat alla utom STALKER och Supreme Commander. De kanske är bra?

jo STALKER är ett måste, ett av de kulaste spelen, Supreme Commander är ett strategispel det, vad som är roligt där är hur många enheter o grejer man kan bygga, och grejerna såsom kärnvapen är på en realistisk skala. sen finns det ju många mods som är roliga. fast det är merför hardcore gamers om man inte pallar trycket att kontrollera alla enheter och ekonomin, men själv är det strategispelet jag har haft mest kul av de senaste åren. sen så är supcom väldigt krävande på processorn, så om du överklockar en c2d så kommer du se stora performace gains.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
jo STALKER är ett måste, ett av de kulaste spelen, Supreme Commander är ett strategispel det, vad som är roligt där är hur många enheter o grejer man kan bygga, och grejerna såsom kärnvapen är på en realistisk skala. sen finns det ju många mods som är roliga. fast det är merför hardcore gamers om man inte pallar trycket att kontrollera alla enheter och ekonomin, men själv är det strategispelet jag har haft mest kul av de senaste åren. sen så är supcom väldigt krävande på processorn, så om du överklockar en c2d så kommer du se stora performace gains.

Jag tycker mycket om strategispel. Jag har alltid spelat massor av strategispel och jag har alltid saknat att det inte finns så mkt olika enheter. Jag har testat Age of Empire (alla versioner), Empire Earth (både 1:an och 2:an), Rise of Nations, C&C (alla versioner), Battle for Middle Earth (både 1:an och 2:an), m.m.

Jag har också som jag sa, spelat Company of Heroes vilket jag tyckte om p.g.a. den underbara grafiken, men det finns verkligen inte så mkt olika enhter i det. Jag tyckte om Age of Empires 1, C&C Generals och Battle for Middle Earth 1.

Jag tror verkligen att jag skulle uppskatta Supreme Commander då jag inte har några problem att hålla kolla på mkt samtidigt. Ska se om jag kan få tag på det...

EDIT: Jag vet inte om jag har skrivit mina specs innan men här är dom:

Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz
Corsair 2GB 667Mhz
Geforce 8800GTS 640MB
XION 630W

Klarar jag Supreme Commander med detta? Annars överklockar jag CPU:n till ca. 3200Mhz och köper en ny CPU-kylare...

Permalänk
Medlem

Crysis - även om det inte är så bra.

CoD 4

Permalänk
Medlem

Team Fortress 2!!

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Crysis - även om det inte är så bra.

CoD 4

De va väldigt vad du drar fram gamla trådar då!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

COD 4 !!!!!!!!!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6, AMD Phenom 9600 Quad-Core 2.3GHz , Camelon 550w, Radeon HD 5770, 2x 2048 mb ram, 1700gig sata int, 250gig western digital ext.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av josk0
COD 4 !!!!!!!!!

Har COD4. Det är verkligen bra!

Permalänk
Medlem

The Witcher är ganska roligt, annars har det inte kommit så mycket bra spel på sistone.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

World of warcraft ^^ mest berroende framkallande spelet som finns.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Stalker är ju ganska sköj, Crysis sitter nog också fint. DOck så pallar inte min dator något av dom.

Visa signatur

There is no theory of evolution. There's just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.