Permalänk
Medlem

HL2 vad är vad?

köpte igår oranga lådan och ser att det finns 2st olika HL2
först e det HL2 sedan HL2 EP1 , HL2 ep2 sedan HL2 loast coast och nu undrar jag vad ska man börja med om man vill köra igenom det "rätt" väg så att säga

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Lost coast är bara en benchmark har jag för mig.. den kan du dra igenom om du känner för det. har ingenting med HLs story att göra eller nått.

Men om vi ska ta allt i rätt ordning så är det HL - HL2 - HL2 EP1 - HL2 EP2

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Nä nä, så här ska det vara...

Half-Life
Half-Life: Opposing Force
Half-Life: Blue Shift
Half-Life 2
Half-Life 2: Episode 1
Half-Life 2: Episode 2

Så det så

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Nä nä, så här ska det vara...

Half-Life
Half-Life: Opposing Force
Half-Life: Blue Shift
Half-Life 2
Half-Life 2: Episode 1
Half-Life 2: Episode 2

Så det så

fin fint blir rätt då

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Inaktiv

Har aldrig kört blue shift, dock diggade jag oppsing foce. Kanske ngt att testa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Har aldrig kört blue shift, dock diggade jag oppsing foce. Kanske ngt att testa?

Du spelar som Barney

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Har aldrig kört blue shift, dock diggade jag oppsing foce. Kanske ngt att testa?

Blue shift var visserligen underhållande, men det var mer som HL än Opposing Force. Inga nya vapen och sånt, tror inte ens det fanns nya fiender. Men helt klart spelvärt.

Permalänk
Avstängd

Ända bra med Blueshift är att man fick med HD-pack, fast det var i princip bara högupplösta och nya skins till vapen(av verkliga vapen) och varelser.

Men vart får man tag på HD-pack annars? har spelet och väntade mig att det skulle komma genom steam när jag registrera och ladda ner blueshift..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Ända bra med Blueshift är att man fick med HD-pack, fast det var i princip bara högupplösta och nya skins till vapen(av verkliga vapen) och varelser.

Men vart får man tag på HD-pack annars? har spelet och väntade mig att det skulle komma genom steam när jag registrera och ladda ner blueshift..

Tog 1sek att hitta lösningen!
http://www.steampowered.com/v/index.php?area=news&id=438

Added support for Half-Life 1: HiDef model pack. To install the model package, click on the install link below while Steam is running:
steam://installaddon/halflifehd

To uninstall the HD Pack, click on this link:
steam://removeaddon/halflifehd

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag tycker HL blue shift var roligare än HL1 typ.. Just för att man spelade som Barney då. Och att man hade en koll på vad som hände runt omkring en. Eller typ när man teleporteras ner i ett föråd typ. Och så ser man 2 grunts släpandes på gordon freeman. En scen som man även får uppleva i HL1 då, fast då som Gordon freeman själv..

Permalänk
Medlem

Lost Coast är som sagt en benchmark grej, men även en del som dom tänkte ha vid "highway" delen i HL2 om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

"Every Action has a Reaction"
-Angus Macgyver.

Permalänk
Medlem

hoppas du får roligt! jag tycker hl serien är väldigt underhållande! hoppas episode 3 kommer snart!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Blueshift var ett trevligt spel, men betydligt kortare än Half-life och Opposing force. Dock fick man ju bekanta sig med Barney !

Lite annorlunda slut gentemot de två nämnda spelen också.

Tycker nog ändå att Opposing force var kanske det bästa av de tre spelen.
Det var skapligt långt och en hel del nytt, bla lite skojiga alienvapen..

Inledningen på Half-life med den hemska olyckan och allt var dock en höjdare.

Edit : Vad hände förresten med han den där Adrian Shephard i Opposing force som man spelade som ?
Har han bara glömts bort för alltid av G-man eller ?
Vore lite kul om han kunde dyka upp igen i Episode 3.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd

Tveksamt att Adrian Shepard kommer tillbaka, karaktären var inte Valves utan Gearbox.... fast Barney var det med, man får väl hoppas.

Men om jag inte minns fel så fick man vara Adrian i Half-Life 2 : Awakening, gratis mod.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

lite offtopic, men någon som vet hur HL2 använder minnet? När jag kör TF2 och Portal så är minnet använt till 90% ganska snabbt. Skulle mer minne göra någon nytta (eftersom att det är så billigt nu) eller är motorn bara slö på att rensa minnet?
Har några program i bakgrunden som använder ~40% av minnet.

Permalänk

ÅÅH! jag har faktiskt precis lirat igenom ALLA HL spelen i rätt ordning, blev klar för nån vecka sen... (inte för att det var första gången, snarare den 25:e, men endå)

Det är så underbart... älskar fortf. HL: Opposing Force mest... gillade att vara "grunt" (kanonmat) och inte riktigt få veta vad man ska göra, allt man har som order är att komma ut överlevande samt att döda freeman om man stöter på honom, samt resten av forskningsteamet+vakter skulle mjölkas på info om freeman (ev. elimineras)... varje gång jag spelar spelet får jag hjälp av vakter och forskare tills jag vet att man inte har användning för dom längre, då blire pann-skott med revolvern ^^, (jag e en duktig soldat utan moral)...

tyckte dock att det var MEGASYND att HD-packet som medföljde till Blue Shift gjorde Opposing Forces till MP only... hade ÄLSKAT Opposing Forces med HD-packet igenom single player

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Jag tycker HL blue shift var roligare än HL1 typ.. Just för att man spelade som Barney då. Och att man hade en koll på vad som hände runt omkring en. Eller typ när man teleporteras ner i ett föråd typ. Och så ser man 2 grunts släpandes på gordon freeman. En scen som man även får uppleva i HL1 då, fast då som Gordon freeman själv..

Man möter ju Freeman en bit in i spelet också, när han åker förbi i tågvagnen och man står och bankar på dörren

Det är väl i Opposing Force som man ser honom när han precis hoppar in i portalen till Xen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Det är väl i Opposing Force som man ser honom när han precis hoppar in i portalen till Xen?

Det stämmer

Permalänk
Medlem

Får bara ställa en snabb fråga. När jag spelar hl2 episode 2 är alla texturer oerhört mörka, typ som att det inte finns nån ljuskälla. När jag lyser med ficklampan på dom så ser dom ut som dom ska. Hur fixar jag detta?

Kan tillägga att jag kör med uråldriga drivisar men vill helst inte byta för jag får myclet sämre flyt med nya. Vanliga Hl2 o allt annat med source motorn funkar perfekt.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Det är lite nostalgi att minnas alla saker man gjorde i Hl1 spelen. Undrar också vad som hände med Shepard. Och hur nära han var att få tag i Gordon

Edit: Gillar slutet (?) på blueshift när man ska rädda några forskare, ser hur dörrarna runt om svätsas upp och så småningom sparkas in av soldaterna. Härligt stressmoment när man ser att de snart är igenom, hehe

Permalänk

Jag tyckte att HL2 var lättare att klara än HL. Vad tycker ni?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Inaktiv

The Sweeper x helt klart! Dock kan de nog bero på att man var bra mkt mindre (iaf jag) när jag lira hl

Permalänk

Jag ska köra Half Life Marathon har jag tänkt mig, det kommer att blir roligt

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

en fråga klarade just HL2 serien (det som är släppt iaf) vad händer när man har klarat alla "små uppdrag" ? tex bära tomten till raketen

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

När du sa "det som är släppt i alla fall", så tog jag det som att du har spelat Half-life 2, Half-life 2 Episode One och Half-Life 2 Episode Two. Vad besättningen på FZ och dess besökare vet, så håller Valve på med tredje episoden i spel-serien. Yepp, Half-Life 2 Episode Three kommer att lanseras inom en snar framtid.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
en fråga klarade just HL2 serien (det som är släppt iaf) vad händer när man har klarat alla "små uppdrag" ? tex bära tomten till raketen

Inget händer. Det är bara en kul grej.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
en fråga klarade just HL2 serien (det som är släppt iaf) vad händer när man har klarat alla "små uppdrag" ? tex bära tomten till raketen

Vad är detta? Det måste jag ha missat! Var och när ska man göra det?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk

finns massa smågrejer, typ prestige saker, man kan klara, som att ha ihjäl alla små "skalbaggar"/"larver" inne i ant-lions hålan, döda 30 fiender genom att slänga saker på dom, etc...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
finns massa smågrejer, typ prestige saker, man kan klara, som att ha ihjäl alla små "skalbaggar"/"larver" inne i ant-lions hålan, döda 30 fiender genom att slänga saker på dom, etc...

Var? :S

Permalänk
Medlem

The Garden Gnome finns i början av spelet.

Garden Gnome Achievement (How to)
http://www.youtube.com/watch?v=29EovPFNSIQ

Half-Life 2: Episode 2 Gnome Jump Glitch
http://www.youtube.com/watch?v=mld_pnIk-tE

Kul läsning!
http://www.kfj.f2s.com/index.php/2007-10-15-gnome-quest

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|