Permalänk
Medlem

STORA bios problem!-

hejsan. Uppdaterade min Bios via internet nu (med hjälp av ASUSUpdate)
OCh efter att jag startat om den så kommer det upp att "BIOS FAILURE" "BAD BIOS CHECKSUMME" "Starting to recover.." Då sätter jag in orginal skivan till modekortet och då börjar har installera dom BIOS Drivrutinerna sen står det att jag ska starta om.När jag gjort det så kommer fortfarande samma meddelande upp BIOS FAILURE" "BAD BIOS CHECKSUMME" "Starting to recover..".. har även testat att nollställa biosen med hjälp av jumpeern. men det hjälpr ändå inte,.??
Snälla hjälp!..
Tack i förhand för svar... Mvh fredde

Permalänk

Ta bort cmos batteriet och flytta jumpern till det läget för att nollställa bioset i nån minut och plugg the batteriet in eller om det jumpen ska till orginal läget först? kommer fan inte ihåg. prova sen och flasha om. Asus update ska inte va ett bra sätt att flasha bios på. bättre flasha via ett usb minne eller cd-skiva. Har inte alla asus kort E.Z Flash ? lycka till

Permalänk
Medlem

Funkar ej när jag gör detta.. Kommer fortfarande upp samma meddelande.? Mvh fredde

Permalänk
Medlem

Kan du starta operativsystemet?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

nej kommer bara till börjar då han ska ladda in biosen sen står det ..BIOS FAILURE" "BAD BIOS CHECKSUMME" "Starting to recover.."

har ju ingen vidare lust att köpa nytt nu då jag hade tänkt vänta lite med det.så vore ju bra om det fanns någon lösning till detta...? Mvh fredde

Permalänk
Medlem

Problem med Bios.. Inget funkar.?

I måndags så uppdaterade jag mitt bios via ASUS Update. och då efter att jag startat om datorn så kom det upp ett meddelande "Bad BIOS Cheaksum. Starting BIOS Recovery" på min asus A8N32SLI-DELUXE.
aha, tänkte jag stopade in cdn för att göra en bios recovery. Då står det.
Reading file "A8N32SLI.ROM" completed
Star Erasing...
Start Programing...

Please turn off your system and power on again to get system back

stänger och startar om....samma meddelande kommer.....

Har även testat att Nollställa bios via att flytta jumpeern och ta ur batteriet.Men inget hjälper.?
SNålla nån som har ett svar på att fixa detta.? Annars blir det nya delar på måndag.
Tack i förhand.
Mvh fredde

Permalänk
Hedersmedlem

Gå in i bios och ställ in failsafe eller vad det heter i din bios

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanslagna*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

problemet är det då att bioset ju inte klarar av att starta så det blir svårt att Göra det. Någon som har nåt annat förslag.? mvh fredde