Logitech släpper blåtands-mus

Permalänk

Hm, blir det inte mindre bra om man exempelvis vill föra över något under tiden?
Hade ju varit mindre kul att tangentbordet och musen hade slutat fungera när man skickar över filer till en mobil eller liknande...

Förövrigt hoppas jag innerligen att Bluetooth DÖR UT. Fullständigt meningslös teknik, jättekort räckvidd (tar sig inte igenom saker på ett bra sätt), dålig överföringshastighet... När kommer WUSB? Det har pratats om det i två år nu, hur svårt ska det vara? Bluetooth är ju verkligen skitgammalt nu.

Hur kommer det sig att det inte finns några wlan-möss/liknande? Kräver wlan-chippen för mycket kraft eller? Det bästa hade väl varit om precis allt hade wlan. Mobil, skärm (valbart), tangentbord, mus och högtalare borde alla finnas i en wlan-variant.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Hm, blir det inte mindre bra om man exempelvis vill föra över något under tiden?
Hade ju varit mindre kul att tangentbordet och musen hade slutat fungera när man skickar över filer till en mobil eller liknande...

Förövrigt hoppas jag innerligen att Bluetooth DÖR UT. Fullständigt meningslös teknik, jättekort räckvidd (tar sig inte igenom saker på ett bra sätt), dålig överföringshastighet... När kommer WUSB? Det har pratats om det i två år nu, hur svårt ska det vara? Bluetooth är ju verkligen skitgammalt nu.

Hur kommer det sig att det inte finns några wlan-möss/liknande? Kräver wlan-chippen för mycket kraft eller? Det bästa hade väl varit om precis allt hade wlan. Mobil, skärm (valbart), tangentbord, mus och högtalare borde alla finnas i en wlan-variant.

det är förhållandevis små data det handlar om, maxhastigheten anpassas efter det troligen för jag har inga problem märkt. iof är hastigheten så låg att det inte är intressant för några större datamängder ändå.

har det inte redan släppts några bärbara burkar som ska stödja WUSB då? personligen tror jag inte det kommer påverka Blåtand, det tjänar sitt syfte och WUSB är meningslöst för möss och sånt ändå.

eller varför inte en mus med inbyggd tunn klient, man tar bara med sig den och den pratar med alla skärmar med WIFI direkt, skärmen i sin tur är även kopplad till DHCP-servern som pratar med servern hemma i källaren och vidarebefodrar allt till musen som... etc, ja ni fattar ..elelr inte.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Ang. batterier, så tycker jag det här är lite udda... Hur kan den hålla sig i fyra månader (!) på två AA-batterier när min MX1000 måste laddas 2-3 ggr/vecka?

Gör du inget med datorn människa? ^_^ Jag får ladda min flera gånger dagligen på helgerna när man har tid över till spelande :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Rätt snygg, om den är lika kass som mx900 så kan man slänga den i sjön

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Gör du inget med datorn människa? ^_^ Jag får ladda min flera gånger dagligen på helgerna när man har tid över till spelande :/

Hehe, jo, mer än vad jag borde, så inte är det dålig batteritid på den inte.
Använder den väl så gott som hela dagarna (och halva nätterna) på helgerna, men den klarar sig ändå.

Brukar ställa den i laddaren ca var tredje kväll när jag går och lägger mig, när den kommit ner på 1 (grön) på batterimätaren.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Hehe, jo, mer än vad jag borde, så inte är det dålig batteritid på den inte.
Använder den väl så gott som hela dagarna (och halva nätterna) på helgerna, men den klarar sig ändå.

Brukar ställa den i laddaren ca var tredje kväll när jag går och lägger mig, när den kommit ner på 1 (grön) på batterimätaren.

Kanske är mitt batteri som börjar bli slitet då, fast man tycker ju att det borde palla lite längre än ett halvår :/ Får väl kanske höra av sig till Logitech, dom har ju enligt ryktet väldigt bra support Annars kanske man får gå över till den mörka sidan igen och börja med sladd-mus

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Har en logitech g7 själv på jobbet och hemma. Mkt bra förutom att den måste laddas jämt men vill man slippa sladd och ha bra precision är den överlägsen så jag kan inte klaga på Logitech. Och strålning... all mobilstrålning är totalt försumbar med det man råkar ut för hos tandläkaren eller när man åker charter. Och då är det ändå mycket farligare att röka eller åka bil. Sila mygg och svälj elefanter.

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem

Jag köpte den musen nyss (blå) och den fungerar mycket bra! Nu är jag nästan trådlöst. Ska bara ha ac-adapter i den bärbara, men inte alltid

Visa signatur

Baaahh