Dell lanserar Latitude XT

Permalänk
Melding Plague

Dell lanserar Latitude XT

Dell har i dagarna lanserat sin första Tablet-PC som heter Latitude XT. Den visades upp först på Cebit tidigare i år men lanseras nu som en konsumentprodukt. Datorn har en 12,1-tumsmonitor med Touch-funktion och en vikt på 1,6 kilo.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj!
En "Dell" nästan som ser intressant ut, men som självklart kostar skjortan...
Näe små och smidiga tablet PC det är ju framtidens melodi och ett potentiellt bra arbetsredskap om man kombinerar med mobilt "bredband"
Ett framtida utrustningstillskott som jag gärna vill se är inbyggd gps!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

9,5 timmars batteritid känns ju ganska tryggt

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
9,5 timmars batteritid känns ju ganska tryggt

Garanterat mätt när datorn drar som minst i idle med skärmen i viloläget (halvt avstängd)

Permalänk
Medlem

altså batteritiden håller säkert inte mer än en vanlig, altså typ 2 timmar om man arbetar hårt. Däremot låter man den bara stå på o inget gör, håller den kanske 4-5 timmar. men faen inte 9 timmar ^^,

Permalänk

9.5 timmar är säkert i överkant men ser inte varför den inte skulle kunna klara 5-6 timmar utan större problem vid "vanligt" användande. Så som surfning, knacka lite kod osv.

Permalänk
Medlem

ngn som har koll på om det är wacom teknologi i den? alltså pennan? då är det ett riktigt bargain ifall så.. 16 000 var billigt, de bruakr väll gå på 20 000 och uppåt eller?

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilwarin
ngn som har koll på om det är wacom teknologi i den? alltså pennan? då är det ett riktigt bargain ifall så.. 16 000 var billigt, de bruakr väll gå på 20 000 och uppåt eller?

Nja, tror faktiskt inte att någon tablet PC liknar wacoms skärmar. Bara en wacom skärm kostar ju runt 20-30 000. Visserligen har de en 12 tummare för 11 000 kronor, tror knappast att dell skulle kunna få in en sån i en dator för 16 000. Hur som helst, helt vanlig touch screen gissar jag på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av siqz
altså batteritiden håller säkert inte mer än en vanlig, altså typ 2 timmar om man arbetar hårt. Däremot låter man den bara stå på o inget gör, håller den kanske 4-5 timmar. men faen inte 9 timmar ^^,

Tror du? Processorn ligger på 10 watt tdp, minnena ett par watt, en sdd hårddisk kan inte dra speciellt mycket, skärmen lika så. Tror nog den där ska klara uppåt 9 timmar.

Permalänk
Medlem

MooDooDs - jo det finns faktiskt några tablet pc med wacom teknologi, inte lika mkt känslighet som en cintiq såklart men det finns, tror ibm och fujitsu har några, finns konstnärer som använder dem dagligen, men det finns ingen direkt mångfalld av dem.
jo men eftersom pennan såg liiite lik en intuos2 penna endå så kan man ju hoppas hehe.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Ah, perfekt. En potentiell car-pc som inte ser ut som skit! Bara det kommer ut hållare att docka datorn in i när man kör bil, så blir den en bra GPS också (om man köper till en GPS-modul). Film, bilder och musik är lättare med en riktig dator också.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siqz
altså batteritiden håller säkert inte mer än en vanlig, altså typ 2 timmar om man arbetar hårt. Däremot låter man den bara stå på o inget gör, håller den kanske 4-5 timmar. men faen inte 9 timmar ^^,

Jag har en Dell som på pappret klara 7 timmar. Det gör den om den står idle, helt utan arbete och med sänkt ljusstyrka.
Den klarar ~6 timmar vid slösurf, musik och kanske word. Så jag tror nog att den här klarar av ~8 vid slösurf.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Datorn äger sönder allt som finns, speciellt om man är intresserad av en tablet pc som man kan bära runt med.

Prestandan på den bärbara datorn har uppgraderats.

Bytte upp mig från en Toshiba Portege R400 och införskaffade mig en Latitude XT och den utklassar den förstnämnda ur sin existens trots att priset är i överkant.

Dells nya touchteknologi som liknar apples gör det inte sämre heller. Sedan kan man ju programmässigt också optimera datorn vilket snabbar upp alla arbetsuppgifter eller surfande. (Ergo, N-trig, WEBläsar addons, Launchy, (Dictionary-t.ex Lingoes ). För att snabba upp när man använder datorn i tablet mode.

Vad gör man inte för att få en laptoppod?

http://www.trustedreviews.com/notebooks/review/2008/05/01/Del...

Pris från 1000$ + skatt

Visa signatur

Vadå dega?

Permalänk

Har funderat en del på denna men då den saknar dvd brännare utan dockan så ser jag inte den som alternativ. Dessutom är det ingen slate. En slate med tjockt stöttåligt nylonfodral med dvd brännare och hdmi hade är min våta dröm :). Har tittat på Modbook en del och den är rätt trevlig förutom att den inte har HDMI (dock DVI).

edit:

Äh wth. Jag kanske köper en sådan här ändå efter lite kikande på Ebay. Tull är nog rätt svårt att komma undan med en sådan här dator men man kan ju försöka. Saken är att jag gärna vill ha active case alltså ett sådant här:

edit:

Där var den... Finns på Ebay också.

http://accessories.us.dell.com/sna/products/Carrying_Cases/pr...

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk

bumpar en gammal tråd här, jag har varit borta från datorvärlden rätt mycket senaste tiden så jag har inte så bra koll längre så provar här först sen kanske nå flyttar den om den passar bättre någon annanstans ?

, men jag har fått en dell xt att ha i jobbet för ett år sedan ungefär och den har bara retat gallfeber på mig sedan första dagen, Hade en Panasonic Toughbook Cf-18 tidigare vilken kändes som en stenåldersmaskin jämfört med denna i design och så men fan vilken skillnad, där hände det ju faktiskt något när man tryckte på knapparna. Denna dell xt är den slöaste laptop jag har skådat,visserligen så kör jag lotus notes och SAP Netweaver MAM i den samtidigt och Netweaver är väl byggt på java om jag inte har helt fel så det har ju int så mycket met datorn att göra då det är slött på vilken som helst, men att man inte ens kan sitta och skriva detta i tråden utan att behöva vänta för att se om man skrivit rätt..

Jag hade bara 1gb minne original så för en dryg månad sen när jag slängde i 1gb till så gick den som en raket i lotus, i ca 3dagar sen blev den likadan som innan igen.
Och om man kollar minnes aktiviteten så ligger den på ca 800-1000mb använt beroende på vad man gör. så det borde ju inte vara där det klämmer nu.
Kan det vara så att det är 4200rpm disk som gör allt till ett helvete för mig?

Eller kan det ha med att göra att den ligger på en domän?
även om jag inte kopplar upp mig med VPN eller om jag gör det, den är lika slö ändå nämligen.

Har provat uppdatera drivrutiner och så och skall prova med nyaste bios imorn men tvekar väldigt mycket på att det kommer hjälpa.

Har provat göra ett helt lokalt windows konto men det hjälper inte heller.

Jag menar även om jag stänger av alla program o så så kan det ta ungefär 3min innan internet explorer startas när man klickat på den.
Eller ca 15min att starta datorn från helt avstängt läge. och det är inte acceptabelt för en nyare laptop tycker jag.

Frågan är ju då varför den alltid är så otroligt trött.

Permalänk
Medlem

Testat att formatera om, helt enkelt?

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk

det glömde jag ju klart att skriva,,, det är inte riktigt bara att formatera om den heller då den ligger på en väldigt stor domän och det är ett väldigt stort bolag och så massa program och inställningar.. så jag kan inte direkt formatera den hemma och köra om allt utan då måste den skickas till stockholm o så, och det är inte bara jag som har problem med min utan alla kollegor säger samma sak, slöaste maskinen de haft.