asus m2n-sli deluxe eller GIGABYTE GA-MA790X-DS4 AM2+

Permalänk

asus m2n-sli deluxe eller GIGABYTE GA-MA790X-DS4 AM2+

Sitter på SLI kortet nu och har precis fixat ett ati hd3780 kort. Kommer få ett GIGABYTE GA-MA790X-DS4 AM2+ . Vad tycker ni. Är det en bra uppgradering eller kan jag lika gärna köra på ett tag till med m2n-sli kortet ?
Det najsa med gigakortet är ju crossfire senare.

Permalänk
Medlem

Köp moderkortet när du skall skaffa Crossfire

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk

Är GIGABYTE GA-MA790X-DS4 AM2+ annars ett bra kort ? Kommer troligen inom en snar framtid att köpa ett till så ja. Vill lixom ha ett amd motherboard då det blev ett ati kort istället för ett geforce.

Vill höra om det är ett shjysst moderkort jämfört med m2n-sli deluxe. Funderar på en phenom sen oxå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dobermann303
Är GIGABYTE GA-MA790X-DS4 AM2+ annars ett bra kort ? Kommer troligen inom en snar framtid att köpa ett till så ja. Vill lixom ha ett amd motherboard då det blev ett ati kort istället för ett geforce.

Vill höra om det är ett shjysst moderkort jämfört med m2n-sli deluxe. Funderar på en phenom sen oxå.

Det är ett budget kort men duger helt klart.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Budget kort är det väl inte utan mer mainstream/performance. Om du ska köra phenom och CF så kan du väl lika gärna vänta och se hur priserna och modellerna utvecklar sig, känns väl bättre att köpa ett moderkort när man behöver det och vet att allt fungerar som det ska istället för att välja ett moderkort som är nytt och första rev.

Visa signatur

I'm a big advocate of financial intelligence.

Permalänk

Fick hem kortet idag. Än så länge så rullar det på bättre än när jag hade nforce kortet.

Kan säga att datorn känns mycket rappare likaså vista . Beställde i samma veva antec 900 och corsair 520w nätagg. Hade innan antec sonata 2. Om det nu gav lite extra krut oxå... Svårt att svara på

Datorn känns hur som helst mycket rappare i vista 64 än tidigare. Kortet är ju gjort för amd+ati och det märks.

Inget dåligt kort alls. Så är du ute efter ett am2+ och inte vill betala 1,5-2k för d extra lull lullet så tveka inte. Jag är nöjd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dobermann303
Fick hem kortet idag. Än så länge så rullar det på bättre än när jag hade nforce kortet.

Kan säga att datorn känns mycket rappare likaså vista . Beställde i samma veva antec 900 och corsair 520w nätagg. Hade innan antec sonata 2. Om det nu gav lite extra krut oxå... Svårt att svara på

Datorn känns hur som helst mycket rappare i vista 64 än tidigare. Kortet är ju gjort för amd+ati och det märks.

Inget dåligt kort alls. Så är du ute efter ett am2+ och inte vill betala 1,5-2k för d extra lull lullet så tveka inte. Jag är nöjd!

Nu fattas bara ett extra HD3870 kort

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]