Aftonbladets läsarpris för tv- och datorspel

Permalänk
Medlem

Aftonbladets läsarpris för tv- och datorspel

Riktigt bra initiativ av aftonbladet tycker jag själv faktiskt. Hoppas att priset växer på sig genom åren precis som rockbjörnen faktiskt har gjort.
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/recensioner/spelnytt/artic...

Så in och rösta på era favoritspel så får man hoppas att "guldstickan" kan utvecklas mer och mer för varje år.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Crysis.... mmmhhhmmm

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Usch att kombinera tv- och datorspel. Det är som att ge ut ett pris för årets bästa vin/öl eller att man ska rösta fram bästa skådepelaridrottaren.

Permalänk
Medlem

och varför har sport/racing en egen kategori när ingen annan genre har det?

Det där priset känns lika mycket spel som rockbjörnen känns rock.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Hallå. Det är ju www.aftonbladet.se , hade ni väntat er nått annat?
Aftonbladet är ju världen mest oseriösasaste nyhetstiding samt den sämsta i hela världen.

Permalänk

Borde ju som sagt sära på dem olika konsollerna och pc versionerna.
Tack vare resultaten skulle bli bättre

Permalänk
Medlem

ja, dom borde definitivt ha särat på PC och konsol spel, jag kan ju inte rösta rättvist med tanke på att jag inte har någon konsol och därav inte spelat många av spelen,. så givetvis röstade jag på något som jag personligen spelat. vilket förmodligen inte är rättvist mot flera av konsol spelen,. nä sängen, jag är inte det minsta vettig nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Aftonbladet ... *suck*

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knaz
ja, dom borde definitivt ha särat på PC och konsol spel, jag kan ju inte rösta rättvist med tanke på att jag inte har någon konsol och därav inte spelat många av spelen,. så givetvis röstade jag på något som jag personligen spelat. vilket förmodligen inte är rättvist mot flera av konsol spelen,. nä sängen, jag är inte det minsta vettig nu.

Jo men man får ju rösta på vad man tycker är bra ändå, om du hade imponerats av något konsollspel så hade du ju antagligen köpt det eller hur? Så det blir ju rättvist såtillvida att folk ju köper spel som de har hört är bra eller lockas av på annat sätt.

Permalänk
Legendarisk

Soulis: Alla har inte råd eller lust att köpa in sig i en helt ny plattform på grund av någon enstaka titel, speciellt inte om de är nöjda med vad de redan har. Det är dessutom helt naturligt att man följer utvecklingen för vad man redan är intresserad av och har investerat i noggrannare än övriga system.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Biber: Samma gäller PC o.s.v.

SPEL som SPEL säger jag, bryr mig totalt inte ett skvatt om spelet är på PC eller Konsol, båda har nackdelar och fördelar och bara grymt trångsynta personer lär nog aldrig inse det.

I vilket fall som helst så tycker jag man inte ska dela på PC vs Konsol, eftersom vi snackar SPEL och inte kring utrustning eller grafik inställningar o.s.v utan bara själva spelen. Och nej de blir inte mindre värda bara för att ett spel hamnar på konsol, eller sämre för den delen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Årets spel måste ju bli portal, riktigt nyskapande. Men det blir väll antagligen Halo 3

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Vad menas med "årets nykomling"? Är det alla spel som inte är en uppföljare? Korkad kategori. Nästan samma lista som årets spel. Bättre isf att uppmärksamma och rösta på spelutvecklare för deras debutitlar istället.

Permalänk
Medlem

Vilket skämt till omröstning Football manager fanns inte ens med.

Visa signatur

Heder och mord hör inte ihop

Permalänk
Legendarisk

MugiMugi: Självklart. Menade att inkludera det när jag skrev plattform men det kanske var oklart att jag inte syftade på enbart konsoler.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

Vill hellre att en riktig tidning gör något liknande.

Permalänk
Medlem

Stalker,bioshock,Cod4 måste gå före crysis annars får jag nervösasammanbrott

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Tja om ni röstar istället för gnälla så kanske det kommer tillbaks nästa år i en större/bättre upplaga!

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk

Det är bara -50 -60 talister som läser aftonbladet.
Alla ynre som köper den borde bli blästrade & nerpissade på bandet.
Edit. Den var faktiskt vettig i början då den grundades, till skillnad från dagens skvallerblaska.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mäki
Stalker,bioshock,Cod4 måste gå före crysis annars får jag nervösasammanbrott

Jag tycker personligen Crysis är bättre än cod4 & stalker. (tveksam till bioshock)
Så jag hoppas du får ett nervöstsammanbrott.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Vill hellre att en riktig tidning gör något liknande.

Word!

Kunde dock inte låta bli att rösta på Portal både som årets spel och som årets nykomlig. Kunde dock tänkt mig att haft Mario Galaxy som årets spel...

Edit: nervöst sammanbrott är två ord

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Edit: nervöst sammanbrott är två ord

Det kan stavas som ett oxå, kolla tex i word.
Däremot stavas "nervösa sammanbrått" endast med två ord.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Det kan stavas som ett oxå, kolla tex i word.
Däremot stavas "nervösa sammanbrått" endast med två ord.

Jag har aldrig litat på word, nervsammanbrott är ett ord men inte nervöstsammanbrott väl? Ring Horace