Permalänk

mATX moderkortsplåt?

Är det nån som har nån aning om var man kan få tag på en mATX moderkortsplåt?

Alltså ungefär som den här http://www.webhallen.com/prod.php?id=61979, fast mATX, _inte_ vanlig ATX.

Hittade den här bilden som nån som också letade en hade gjort:

Permalänk

Ta en ATX-plåt och trimma ner med valfritt verktyg?

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Umh dom flesta med ATX har även mATX...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

han menar troligtvis att han vill ha en moderkortsplåt med just dimensionen för mATX, dvs inte större än så.
I princip alla vanliga moderkortsplåtar har ju hål för mATX, så jag skulle väl rekommendera dej att köpa en sån du länkat till och sedan modifiera om den till rätt storlek.

Annars går det ju alltid att sno från ett mATX-chassi

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

fram med DREMELN!

ser fram emot en fin bygglogg om du bygger ngt fint.

Permalänk
Medlem

Eller vilkelslipen. Dremeln har lite problem när det är så mycket och relativt tjock metall som sak kapas.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Aha han menade så. Jo köp den där Lian Li plåten och såga i den... Eller så tar du ett gammalt chassi som du har hemma eller kanske hittar i ett soprum och sågar ut plåten

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner