Mindre stress och fylla bland dataspelare.

Permalänk
Medlem

Mindre stress och fylla bland dataspelare.

Jag tycker alltid man får höra om datorspelare som blir beroende och om de som det går utför för. Så det kan ju inte skada att lyfta fram när det kommer någon positivt i ämnet.

Ekot på sveriges radio hade idag en kort notis om en rapport från Ungdomsstyrelsen. http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=1768640

"Rapporten tar också död på myten om den lata, tjocka dataspelaren." Det är så man riktigt känner hur man går ner i vikt, nu när man knappar så flitigt på tangentbordet.

Permalänk
Hedersmedlem

oh vad glad man blir.. kan verkligen relatera också... man ser ju skillnad på de som spelar i klassen och de som är ute och super...

Permalänk

Min fråga är då; vad gör dom som inte spelar eller super?

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Jag spelar, men super och stressar för mycket.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

ja men vafan varför ska man välja? går det inte att variera lite nu för tiden som när jag gick i skolan

Permalänk
Medlem

Nä det är klart. Dom flesta som spelar mkt är för insöade för att ha någon att gå ut och dricka med.

Permalänk
Medlem

Eller så kan man dricka medans man spelar

Permalänk

Dricka å spela är underskattat.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Min fråga är då; vad gör dom som inte spelar eller super?

stressar med stuider?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

jag varken super eller stressar men spelar det gör jag:p
önskaer ja skulle kunna spela fler spel men med taskig budget, litet rum och inte alltför smart morsa kommer det aldrig å hända

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Dricka å spela är underskattat.

Haha, absolut Tur att man har allt.. dricker för mycket, spelar för mycket, stressar för mycket och sover för lite. Jag borde börja röka också

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

När jag var yngre och drog iväg på lan så drack vi alltid och härjade.
Vi var faktiskt och drack mer än vad vi lanade.

Nu när jag tänker efter så är fan lillebrorsan iväg och lanar varje helg...:rolleyes:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Haha, absolut Tur att man har allt.. dricker för mycket, spelar för mycket, stressar för mycket och sover för lite. Jag borde börja röka också

Det är fan de ända rätta o göra

Visa signatur

Dell xps gen3 | p4 3.6 GHz | 2gb ram | Ati PowerColor HD 4830 |

Permalänk

Jag dricker och stressar för mycket för att ha tid att spela :<

Permalänk
Medlem

Stressar på jobbet, sover dåligt, super så ofta jag hinner och har lust, spelar så mycket jag orkar. Och ja.. jag röker och snusar me.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

du är min tvillinsjälv

Permalänk
Medlem

Eller så gör man begge..

Permalänk
Keeper of the Bamse

Äh, var värsta nörden när jag var yngre. Idag kommer jag inte ihåg när jag var nykter en hel helg. Får ångest när jag missar en lördag.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Har ofta suttit halvpackad framför datorn och spelat så om jag utgår från mig själv kan jag inte se något direkt samband. Numera har jag dock lagt alkoholen på hyllan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Min fråga är då; vad gör dom som inte spelar eller super?

Knarkar, läser du aldrig tidningen?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Inaktiv

Folk borde kanske variera mer!

Det blir roligare då tycker jag. Men det är väl bra när det gäller ynglingarna ifall spelen håller dem ifrån spriten några år extra.

Permalänk
SpelClockers

Gibb: Sön-Fre
Flaskan: Lördag

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk

Tja jag dricker inte! klart jag ahr ju bara provat o dricka en gång. spelar går knappt på dom datorsystem jag har. att surfa går väll .skolan går inge vidare. men ska faktiskt lana på fre-sön första riktiga lanet för min del.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
Tja jag dricker inte! klart jag ahr ju bara provat o dricka en gång. spelar går knappt på dom datorsystem jag har. att surfa går väll .skolan går inge vidare. men ska faktiskt lana på fre-sön första riktiga lanet för min del.

Grattis!

Permalänk

Som yngre var man nykterist och istället spelberoende..

Ja, nu är de vita helgerna sällsynta istället, precis som spelandet

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk

jag ser hellre att ungdommar är ute och gör stan osäker än att nörda framför datorn

Permalänk
Medlem

Alkohol är en del av uppväxten, eller i alla fall festande om man inte gillar ruset. Spela i all ära, men man behöver verkligen socialt umgänge också.

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Äh, var värsta nörden när jag var yngre. Idag kommer jag inte ihåg när jag var nykter en hel helg. Får ångest när jag missar en lördag.

Ångest när du inte får alkohol i dig en helg? En bra början till framtida alkolism

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Ångest när du inte får alkohol i dig en helg? En bra början till framtida alkolism

Självklart. Sitter nu med tredje heiniken. Notera att klockan är 06:49.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Självklart. Sitter nu med tredje heiniken. Notera att klockan är 06:49.

Det låter som en jäkligt trevlig frukost ^^

Visa signatur

Dell xps gen3 | p4 3.6 GHz | 2gb ram | Ati PowerColor HD 4830 |