Belinea lanserar enhetliga datorprodukter

Permalänk
Melding Plague

Belinea lanserar enhetliga datorprodukter

Tillverkaren Belinea satsar enligt ett pressmöte som ägde rum i tisdags hårt på den svenska marknaden. De har lanserat en hel linje datorrelaterade produkter som ingår i en serie vid namnet o-line. Vi ser monitorer, tangentbord, möss och bärbara datorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har inte sett designen, men problemet är ofta att tgb, mus, högtalare osv inte håller måttet från en dylik leverantör...

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg när jag jobbade i datorbuik och vi sålde 17" och 19" (CRT) belinea skärmar till våra datorer som smör...

På den tiden höll dom välldigt hög kvalitet vill jag minnas hoppas dom fortfarande gör det!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Minns ochså Belinea som ett märke med bra kvalitet. Dock tycker jag att svart/silver är snyggare. har tröttnat lite på vita iPod liknande grejer.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Enligt hemsidan har 24'an 2ms gtg och 3000 i kontrast medans 26'an har 5ms och 2500 kontrast.

Alltid trevligt med mer att välja på.

Visa signatur

GA-P35-DS3 / E6600 @ 3.44 GHz TRUE / 8800GT Accelero S1 / OCZ 4GB 6400 @ 860MHz / 1TB HD501LJ HDD / Asus MW221U

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reduts
Enligt hemsidan har 24'an 2ms gtg och 3000 i kontrast medans 26'an har 5ms och 2500 kontrast.

Alltid trevligt med mer att välja på.

Ja det är ju trevligt att man kan välja mellan TN och ehh TN panel

Permalänk
Avstängd

Gillade den vita skärmen starkt=) Passar nog bra med Gutsy Gibbon temat.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

schysst...

Permalänk
Medlem

Belinea kommer jag alltid förknippa med billigt Clas Ohlsson-skräp, men det kanske inte är befogat i dagsläget?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Belinea kommer jag alltid förknippa med billigt Clas Ohlsson-skräp, men det kanske inte är befogat i dagsläget?

Hur kan det komma sig att du har fått den uppfattningen? Själv har jag alltid funnit Belineaskärmar hålla mycket god kvalité.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Belinea är för mig också ett skitmärke, minns att det fanns en datorbutik vid namn Sekvencia här i Linköping som sålde märket. Ful design och dålig kvalitetskänsla i allmänhet. Nej tack.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ee/Beli...

Urk

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

De har en 24'' som inte är TN http://www.prad.de/en/monitore/review/2007/review-belinea-248...

Annars verkar det som TN-skärmarna håller på att ta över totalt, de har visserligen fått allt bättre färgåtergivning, men det är lite synd att övriga typer försvinner (eller bara sitter i verkligt dyra skärmar)

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Belinea kopplar jag med Lidl/Euroshopper/ osv osv...

Permalänk
Medlem

Som vanligt TN skit vem f.. vill ha det.

Monitor utveckling har blivet rent fördjä.. rent ut sagt med alla dessa TN paneler, spelen ser ju ut som skit vill dom att folk ska köra på en bra LCD Tv istället!

Som tur är finns det vissa som kör på S-IPS paneler.

Dessa ser mer än intresanta ut
Hazro - A New Name In Monitors, and a New Range of S-IPS Screens.
http://www.hazro.co.uk/home/index.html

Snack om dom här snart en Rec
http://www.tftcentral.co.uk/forum/YaBB.pl?num=1196184783

Permalänk
Medlem

Hehe Belinea, det första jag kommer tänka på är en flimrande 60 Hz 15" eller 17" CRT som är så suddig att man får ont i huvudet efter ett par minuter. Skräpgrejer som kanske inte går sönder rent mekaniskt men som är skit från första början.

Jag påstår inte att det är likadant fortfarande men namnet väcker inte direkt något ha-begär hos mig iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bakwetu
Annars verkar det som TN-skärmarna håller på att ta över totalt, de har visserligen fått allt bättre färgåtergivning, men det är lite synd att övriga typer försvinner (eller bara sitter i verkligt dyra skärmar)

Bättre är ju alltid relativt, det kommer aldrig någonsin bli BRA med TN.

TN-paneler kan som sagt enbart visa 262 000 färger och fejkar resterande miljoner genom att snabbt skifta bland de 262 000 varianterna som finns.

Som vi alla vet är fejkad vara aldrig bättre äkta, vare sig det gäller bröst eller färger

Har en Dell 2007WFP med S-IPS panel, specificerad till 16ms (dock B-W, 6-8ms GTG) och den hänger med klockrent även i QW (quake1) som utan tvekan är det snabbaste fps-spel jag spelat. Färgerna är helt otroligt grymma och kvaliteten är kanon. Våga vägra TN-skärmar!

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Bättre är ju alltid relativt, det kommer aldrig någonsin bli BRA med TN.

TN-paneler kan som sagt enbart visa 262 000 färger och fejkar resterande miljoner genom att snabbt skifta bland de 262 000 varianterna som finns.

Som vi alla vet är fejkad vara aldrig bättre äkta, vare sig det gäller bröst eller färger

Har en Dell 2007WFP med S-IPS panel, specificerad till 16ms (dock B-W, 6-8ms GTG) och den hänger med klockrent även i QW (quake1) som utan tvekan är det snabbaste fps-spel jag spelat. Färgerna är helt otroligt grymma och kvaliteten är kanon. Våga vägra TN-skärmar!

Word!
Sitter själv med en AS-IPS-panel och har aldrig varit så nöjd!

Våga vägra TN-skärmar!

(Dock har förmodligen min Macbook TN, eller?)

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Word!
Sitter själv med en AS-IPS-panel och har aldrig varit så nöjd!

Våga vägra TN-skärmar!

(Dock har förmodligen min Macbook TN, eller?)

Har TN i min Zepto 6625wd också, men i bärbara har man ju inget direkt val tyvärr...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Ingen trodde väl att LG (fd. Goldstar) skullee tillverka bra plasmaskärmar heller. Företag kan faktiskt rycka upp sig, även om Belinea inte klingar rätt i mina öron.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

jag har en 17" crt belinea skärm som används dagligen

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schluug
Belinea är för mig också ett skitmärke, minns att det fanns en datorbutik vid namn Sekvencia här i Linköping som sålde märket. Ful design och dålig kvalitetskänsla i allmänhet. Nej tack.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ee/Beli...

Urk

Haha, jag köpte min Belinea just på Sekvencia i linköping.. Den höll hur bra som helst, och kändes väldigt stabil (förutom att knapparna kändes lite onödigt stora dock). Den åkte dock i backen till slut, då den hade många år på nacken, så det blev en TFT istället.