Trådlöst Nätverkskort för SPEL

Permalänk

Trådlöst Nätverkskort för SPEL

Hej.

Jag går i tankarna på att köpa nytt nätverskort och då funderar jag även på trådlöst.
Ett nätverkskort som är bra till spel, dock inte för dyrt.

Mina egna erfarenheter är inte de bästa då jag spelat med en trådlös usb adapter.
Vilket innebar en hel del latency problem och timeouts.

Är det någon här som har tips eller erfarenhter så är jag väldigt tacksam att få reda på dem.

Tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Hej.

Jag går i tankarna på att köpa nytt nätverskort och då funderar jag även på trådlöst.
Ett nätverkskort som är bra till spel, dock inte för dyrt.

Mina egna erfarenheter är inte de bästa då jag spelat med en trådlös usb adapter.
Vilket innebar en hel del latency problem och timeouts.

Är det någon här som har tips eller erfarenhter så är jag väldigt tacksam att få reda på dem.

Tack!

Inte än, tekniken har kommit långt, men inte tillräckligt. Trådbundet är det som gäller om man är kräsen och inte gillar hög ping. Timeouts osv.

Permalänk
Medlem

Håller med trådlöst är helt värdelöst. Speciellt om alla! dina grannar också kör trådlöst nätverk, telefon, tangentbord osv! *suck*

Man kanske kan klä väggarna i alu folie vid nästa tapetsering och jorda det till elementet!

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Om du köra med trådlöst och WPA kryptering så får du räkna med 100ms högre ping.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Avstängd

Trådlöst ska man i stort sett bara ha ifall man inte på något sätt kan dra en nätverkskabel.

Det finns ingen fördel med trådlöst som gör det värt att skippa kablarna.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Ok, jag är övertygad.
Någon som kan ge ett tips på ett bra Nätverkskort med PCI-e för runt 300kr?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Ok, jag är övertygad.
Någon som kan ge ett tips på ett bra Nätverkskort med PCI-e för runt 300kr?

Det här kortet är det enda PCIE-kortet på prisjakt för runt 300kr. Intel PRO/1000 PT Desktop Adapter (EXPI9300PT)

Annars så finns det många billiga PCI-kort.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Det här kortet är det enda PCIE-kortet på prisjakt för runt 300kr. Intel PRO/1000 PT Desktop Adapter (EXPI9300PT)

Annars så finns det många billiga PCI-kort.

Jo, har tittat en del på det.
Är dock osäker om det fungerar så bra med vista för överallt jag har tittat står det endast stöd för de andra stora OS.
Laddade även ner manualen och den nämner inte Vista.

Annars hade ju ett vanligt PCI kort varit det ultimata då det finns så mycket mer att välja mellan.
Tyvärr så får det inte plats då mitt X-fi tar upp den enda fria porten.

Edit. För övrigt har jag hört att man skall undvika Realtek kretsar?

Permalänk
Avstängd

Aha ok... tänkte fråga förut varför du skulle ha just ett PCI-express. Men då förstår jag. Är lite värre då. För de flesta verkar ganska dyra.

Men vänta... har du inget integrerat nätverkskort?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Men vänta... har du inget integrerat nätverkskort?

Tänkte just det... behöver ju inte mer än ett integrerat kort, det är hur smidigt som helst.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Om du köra med trådlöst och WPA kryptering så får du räkna med 100ms högre ping.

aja...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Aha ok... tänkte fråga förut varför du skulle ha just ett PCI-express. Men då förstår jag. Är lite värre då. För de flesta verkar ganska dyra.

Men vänta... har du inget integrerat nätverkskort?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Tänkte just det... behöver ju inte mer än ett integrerat kort, det är hur smidigt som helst.

Jovisst har jag det.
Men då jag klockar processorn på min m-ATX bräda så lägger nätverkskortet av, av någon konstigt anledning.
Så jag kan inte spela online samtidigt som datorn är klockad vilket är ganska surt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Jovisst har jag det.
Men då jag klockar processorn på min m-ATX bräda så lägger nätverkskortet av, av någon konstigt anledning.
Så jag kan inte spela online samtidigt som datorn är klockad vilket är ganska surt.

Ok, hm ifall det inte går att lösa det... så måste du plugga in ett vanligt nätverkskort då ja. Jobbigt. :/

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd

Har ett billigt trådlöst nätverkskort och det funkar ypperligt för CS, Team Fortress 2 mm.

Latencyn är inte alls dålig (20-30) och inte känner man av något inputlagg-heller. Mina time-outs försvann när jag köpte en bättre router.

Ibland får man vara lite praktisk och inte så jävla kräsen ;)-

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Jo, har tittat en del på det.
Är dock osäker om det fungerar så bra med vista för överallt jag har tittat står det endast stöd för de andra stora OS.
Laddade även ner manualen och den nämner inte Vista.

Annars hade ju ett vanligt PCI kort varit det ultimata då det finns så mycket mer att välja mellan.
Tyvärr så får det inte plats då mitt X-fi tar upp den enda fria porten.

Edit. För övrigt har jag hört att man skall undvika Realtek kretsar?

Titta hos intel istället

64-bit Vista:
http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&Inst=Y...

32-bit Vista:
http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&Produc...

Som du ser tredje nerifrån på listan av kort som stödjs så är just det här kortet med. Seså, ut och köp det nu!

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Jovisst har jag det.
Men då jag klockar processorn på min m-ATX bräda så lägger nätverkskortet av, av någon konstigt anledning.
Så jag kan inte spela online samtidigt som datorn är klockad vilket är ganska surt.

Lås dina pci/pci-e frekvenser. Hårdvara brukar balla ur när denna klock höjs med FSB. Hårddiskar etc kan även börja skriva fel, ej rekommenderat.

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Har ett billigt trådlöst nätverkskort och det funkar ypperligt för CS, Team Fortress 2 mm.

Latencyn är inte alls dålig (20-30) och inte känner man av något inputlagg-heller. Mina time-outs försvann när jag köpte en bättre router.

Ibland får man vara lite praktisk och inte så jävla kräsen ;)-

Det var ju praktiskt att veta. Blir nog tyvärr för dyrt för mig just nu med både router och nätverkskort så här i juletider.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oRRen
Lås dina pci/pci-e frekvenser. Hårdvara brukar balla ur när denna klock höjs med FSB. Hårddiskar etc kan även börja skriva fel, ej rekommenderat.

Det här moderkortet är lite lustigt. Det gick absolut inte att komma över 299fsb om man inte satte pci-e frekvensen på 120mhz.
Detta gör att mitt os först inte hittar mitt nätverkskort. Jag har testat att sänka så lågt som 112mhz (efter det startar ej datorn) och då hitter mitt OS det, men det fungerar inte som det skall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Titta hos intel istället

64-bit Vista:
http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&Inst=Y...

32-bit Vista:
http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&Produc...

Som du ser tredje nerifrån på listan av kort som stödjs så är just det här kortet med. Seså, ut och köp det nu!

Aha, där står det ju. Man tackar.