Iomega förvandlas till hårddisktillverkare

Permalänk
Melding Plague

Iomega förvandlas till hårddisktillverkare

Det Kalifornien-baserade lagringsföretaget Iomega förvärvar den relativt okända asiatiska hårddisktillverkaren Excelstor. Genom uppköpet blir företaget en direkt konkurrent till jättar såsom Seagate, Hitachi och Samsung.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så görs hd till Hitachi på den fabriken så nu får kanske Hitachi se sig om efter en annan tillverkare eller utöka prod på annan fabrik?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Vad jag vet så görs hd till Hitachi på den fabriken så nu får kanske Hitachi se sig om efter en annan tillverkare eller utöka prod på annan fabrik?

Jag tror det är tvärt om. Excelstors diskar bygger på design av Hitachi, men jag är inte helt säker.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Jag tror det är tvärt om. Excelstors diskar bygger på design av Hitachi, men jag är inte helt säker.

Deskstar 7K250 är en disk av Excelstor och inte Hitachi ;P lite skoj att tänka på.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Excelstor... Vi köpte in ett parti av deras 80GB för ett par år sedan, vet inte hur många vi fick skicka in på RMA

Permalänk
Inaktiv

Förvandlas, fräck rubrik

Men för externa diskar föredrar jag seagate eller western digital

Permalänk

Great Wall Technology Company Limited, me like!

Citat:

Wikipedia

In 2002 ExcelStor signed a deal with IBM to manufacture and sell the 40GB version of IBM's Deskstar 120GXP series under the ExcelStor brand name. IBM was also to market these drives under its own brand name. In 2003, after Hitachi took over IBM's storage division, the deal was extended to include 40GB and 80GB drives from Hitachi's Deskstar 7K250 series.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Avstängd

Jag har för mig att det var/är så att Excelstor använder enbart en platta i sina diskar, baserade på teknik från Hitachi och tidigare IBM.