Webhallens hanteringar av beställning

Permalänk
Medlem

Webhallens hanteringar av beställning

Vi vet nog alla hur kasst webhallen paketerar varor de skickar iväg men det är nog fan snutt på lika illa hur de behandlar beställningar.

Beställde ett chassi (fanns i lager ) och en front (fanns i lager ) igår fick en bekräftelse morgonen därpå att beställningen finss att hämmta . Åker ut till webhallen efter jobbet och det visar sig att den inte finns hemma
blir riktigt förbannad pga att detta är inte första gången de gör det här "misstaget" utan det är fjärde gången man beställer något och man går tomhänt ut från butiken.

Blir nästan att kräva milersättning för att man åker dit i onödan för att hämta nåt som inte finns och sedan åka tillbaka dit dag 2 om de lyckas skaka fram någon.

Blir nog inga fler beställningar därifrån om de inte sköter sig.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Börjar själv bli lite orolig. Beställde jul klappar för 3 veckor sedan. Allt var i lager utom 2 saker. Sicka att mail för att fråga fall det var möjligt att få dom innan jul, inget svar. Ett mail till, inget svar.

Där efter så beställde jag om och la allt som var i lager i en och de två sakerna i en annan beställnig. Nu har det gått 2 veckor och jag har varken fått svar eller några saker. Tröttsammt. Snart blir det väll att gå och vara otrogen med onoff eller nått...

Permalänk
Medlem

Jag har förbeställt mängder med saker hos Webhallen. Jag har aldrig kommit dit och fått gå hem utan mina varor. Att lagersaldot kan diffa händer men att de skickar ett mail om att ordern är klar innan de plockat ihop den är kanske inte så smart.

Permalänk
Medlem

Varit med om att en demoskärm "var klar för att hämtas" vilket den ju inte var så dom packade ner den i en låda när jag kom dit för att hämta min skärm. Sen hemma märker jag att jag saknar nätkabeln och då transformatorn sitter ihop med den så åker jag tillbaks och får tjata ett tag tills dom plockar fram den där skärmen hade suttit för först var det snack om att jag kunde lämna tillbaks skärmen?.

Sen att dom har ändrat uppgifter på sin sida efter mitt köp så skärmen har 6 mån garanti tyder på en ickeseriositet men jag har en skärmdump efter den incidenten där det framgår att det även står 3 års utbytesgaranti om dom skulle ändra igen!

Nä Webhallen har hamnat på min lista av leverantörer som man inte kan lita på!

Permalänk
Medlem

Brukar sällan ha några som helst problem med Webhallen, men det har hänt någon gång att en vara som det bara fanns typ tre ex kvar av när jag beställde inte funnits när jag skulle hämta den. Oh well.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Nä Webhallen har hamnat på min lista av leverantörer som man inte kan lita på!

Tillsammans med ICA, pizzerian på hörnet, Posten, Åhléns och så vidare, alltså?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Brukar sällan ha några som helst problem med Webhallen, men det har hänt någon gång att en vara som det bara fanns typ tre ex kvar av när jag beställde inte funnits när jag skulle hämta den. Oh well.

Tillsammans med ICA, pizzerian på hörnet, Posten, Åhléns och så vidare, alltså?

Japp! Hur visste du det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Japp! Hur visste du det

Det vet alla på internet.

Permalänk
Medlem

Bäste Webhallenkund, vi skickar det här mailet till dig eftersom du har lagt en eller flera beställningar hos Webhallen och i dessa beställningar saknas fortfarande en eller flera artiklar Kan troligen _ej_ levereras innan jul. För att öka dina chanser att få din order levererad innan julafton ber vi dig återkomma per mail (info@webhallen.com), senast den 17:e december, med eventuella ändringar i ordern.Om du önskar avbeställa hela ordern kan du logga in på www.webhallen.com, gå in på "Mina beställningar" och avbeställa din order. Om du anser att din order inte behöver anlända innan julafton kan du ignorera detta mail. God Jul och Gott Nytt År önskar Webhallen

Hurru för webhallen.

Blir nog andra butiker för mig i framtiden.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Webhallen är sjukt kassa på att hantera beställningar.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Re: Webhallens hanteringar av beställning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Vi vet nog alla hur kasst webhallen paketerar varor de skickar iväg men det är nog fan snutt på lika illa hur de behandlar beställningar.

Beställde ett chassi (fanns i lager ) och en front (fanns i lager ) igår fick en bekräftelse morgonen därpå att beställningen finss att hämmta . Åker ut till webhallen efter jobbet och det visar sig att den inte finns hemma
blir riktigt förbannad pga att detta är inte första gången de gör det här "misstaget" utan det är fjärde gången man beställer något och man går tomhänt ut från butiken.

Blir nästan att kräva milersättning för att man åker dit i onödan för att hämta nåt som inte finns och sedan åka tillbaka dit dag 2 om de lyckas skaka fram någon.

Blir nog inga fler beställningar därifrån om de inte sköter sig.

Hänt mig med...twice

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma med RoLeX, nova28 och ni andra..
Webhallen slipper mig som kund..

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Varit med om att en demoskärm "var klar för att hämtas" vilket den ju inte var så dom packade ner den i en låda när jag kom dit för att hämta min skärm. Sen hemma märker jag att jag saknar nätkabeln och då transformatorn sitter ihop med den så åker jag tillbaks och får tjata ett tag tills dom plockar fram den där skärmen hade suttit för först var det snack om att jag kunde lämna tillbaks skärmen?.

Sen att dom har ändrat uppgifter på sin sida efter mitt köp så skärmen har 6 mån garanti tyder på en ickeseriositet men jag har en skärmdump efter den incidenten där det framgår att det även står 3 års utbytesgaranti om dom skulle ändra igen!

Nä Webhallen har hamnat på min lista av leverantörer som man inte kan lita på!

webbis har haft 6 månader garanti på _alla_ demoprodukter i över ett år. står även under köpinfo på deras hemsida, sen ungefär ett år tillbaka.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Har haft och har ändrat i texten efter köp är en STOR skillnad så nej Webhallen är icke seriösa! Men nu har ju den skärmen även tre års utbytesgaranti enligt köpinfo på sidan där skärmen beskrivs så jag är rätt säker ändå och skulle det bli problem vid en reklamation så får väl ARN avgöra isf.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag haft tur men jag har aldrig haft några problem med webhallen, brukar få grejerna fort och bra paketerat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Har haft och har ändrat i texten efter köp är en STOR skillnad så nej Webhallen är icke seriösa! Men nu har ju den skärmen även tre års utbytesgaranti enligt köpinfo på sidan där skärmen beskrivs så jag är rätt säker ändå och skulle det bli problem vid en reklamation så får väl ARN avgöra isf.

är väl inget som hindrar dig från att skicka in skärmen till tillverkarens serviceverkstad, de som sköter utbytena iaf.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Lite halvrelevant till topic, men passar rubriken så jag frågar här istället för att skapa en ny tråd.

När man avbeställer en order från webhallen, skickar de automatiskt ut ett mail som bekräftar det? Telia har haft lite strul med mailen nu under julen så jag tänkte fråga ifall det försvunnit på vägen. Har mailat dem för att få avbeställningen bekräftad men de är inte direkt snabba på att svara.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Nej inget mail.. När man avbeställer en order genom hemsidan så tas beställningen bara bort.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Okej, tack då vet jag.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)