Nvidia utsedd till årets mest respekterade tillverkare

Permalänk

Re: Re: Nvidia utsedd till årets mest respekterade tillverkare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Hur många andra stora företag som tillverkar avancerade kretsar och inte har egna fabriker finns det? nVidia och Via?

Men det behöver inte vara bara inom datorbranchen, finns ju så mycket annat åxå, mobiler, kylskåp, bilar, allt har ju kretsar i sig.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Nvidia utsedd till årets mest respekterade tillverkare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Men det behöver inte vara bara inom datorbranchen, finns ju så mycket annat åxå, mobiler, kylskåp, bilar, allt har ju kretsar i sig.

Nu skulle det ju vara stora bolag inriktade på elektronik och inte kylskåp, sen är det ju så att dessa företag köper färdiga kretsar och inte utvecklar själva. När det gäller mobiler så är ju dels inte sälja kretsar som är deras marknadside och sen har de flesta egen tillverkning.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Jo, fast, det gör dom på produkter dom skapade förra året. Bara för att konkurenterna varit sämre i deras branch så behöver dom inte vara bäst av ALLA inkluderat företag i andra brancher som tillverkar andra kretsar, det var ju inte en utmärkelse mellan olika GPU tillverkare bara.

Haha kanske ointressant men det påminner om kommentaren jag brukar säga till tjejlaget jag tränar; "-Det är inte ni som är bra, det är dom som är dåliga"
Men visst jag håller med om att de kanske inte öst lanseringar över oss men det är ju ett faktum att deras nuvarande produktlinje håller så pass bra att de inte behöver. Så för mig är deras avsaknad av lanseringar ett tecken på styrka och därför att de förtjänar, fast du ser det som svagt och att de därför inte förtjänar det. Länge leve objektivitet
Men ok visst är det inte ett pris mellan Nvidia och ATI men det måste ju offantligt svårt att avgöra det mest respekterade bolaget inom hela elektronikbranschen. Så jag tror att Nvidias dominans på sin marknad har gett störst intryck under året och att de därför får priset.

OBS. Kanske ska påpeka att jag alltid säger mina kommentarer till laget med glimten i ögat Dom dissar mig lika mycket