WoW - Har jag fattat det rätt?

Permalänk

WoW - Har jag fattat det rätt?

Har precis tankat ner 10 dagars trial från deras sida och det är ju hur kul som helst. Lirade det förut när den kom men la ner. Men nu är suget uppe igen.

Så jag undrar hur mycke kostar det egentligen att spela spelet online? Har sett olika priser överallt. Hur länge kan man köra? Är det tidsbegränsat?

Såg att spelet kostade 100kr typ, Sen fanns nåt kort för 220kr typ som va 60dagar.

Så det kostar kanske 100kr i månaden för att lira online? Vilka servrar ska man köra på isåfall för att vara mest med svenkar och även folk på swec? Vilken spel typ ska man ha? Såg att det fanns nåra. Vad ska man ha nu för tiden?

Har jag fattat det hela rätt?

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

du har fattat det hela rätt, och du väljer själv vad du vill vara

Permalänk

jag började spela wow igen i lördags la ner för över ett år sedan, köpte battle chest för 329kr. Det innehöll wow och burning crusade. sen kostar det runt 100kr i månaden. Jag spelar på stormscale. Väldigt mycket svenskar där Tja vilken class ska man ha? det beror ju helt på vad du gillar att spela jag har testat alla klasser upp till iaf lvl 40, och den jag gillar mest är helt klart priest.

Permalänk
Medlem

<3 Rouge

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
<3 Rouge

Jaså? Och jag hatar kajal, iaf när killar använder det.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cryx
Jaså? Och jag hatar kajal, iaf när killar använder det.

Tilllåt mig och säga Ägd
Och till trådskaparen: Välkommen in i WoWträsket

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilka servrar ska man köra på isåfall för att vara mest med svenkar och även folk på swec?

Shattered Hand är en server men sjukt mycket svenskar, folk pratar svenska i trade-channel i general-channel osv. Mycket folk från Belgien och Nederländerna också.

Finns ett antal helsvenska gillen. Verkar vara väldigt mycket mer Alliance än Horde, kanske 70/30, en gissning av mig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du vill ha RP-PvP så har The Venture Co många svenskar. Även holländare, engelsmän, danskar och finnar finns det mycket av. En mycket bra server om man inte är intresserad av high end raiding.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

oki. Ska se vad som händer. Har kommit en liten bit iallfall. Men finns det nåra andra spel som är liknande fast som inte kostar pengar förutom inköp?

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

Det som kostade 220 är ett ett gamcard för 2 månader, man kan köpa såna på en spelbutik om man inte vill använda ett kreditkort för att betala med. Eller som jag inte har ett.

Det enda som folk verkar nöjda med som inte kostar varje månad är Guildwars, har ej spelat det själv, men dom jag har pratat med som spelar är nöjd.

Jag slutade spela WoW för 6 månader sen ungefär, det är väldigt svårt att sluta jag funderar på att börja igen hela tiden..

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboDanne
oki. Ska se vad som händer. Har kommit en liten bit iallfall. Men finns det nåra andra spel som är liknande fast som inte kostar pengar förutom inköp?

Inte egentligen. Guildwars kanske. Men WoW är ju störst idag. Det finns ju visserligen andra spel så som EVE online eller Everquest o.s.v. som också är relativt välbefolkade, men de kostar också att spela.

När det gäller kostnaden av att spela så varierar den lite. Köper man timecards kostar det ju lika mycket, men betalar man med kort så kan det bli lite olika beroende på valutakurser o.s.v.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Kör just nu i Anachronos i början. Har kommit bara till level5 så länge. Funderar gå vidare nu. Är det nån som kör där nu?

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboDanne
oki. Ska se vad som händer. Har kommit en liten bit iallfall. Men finns det nåra andra spel som är liknande fast som inte kostar pengar förutom inköp?

Hellgate London, futuristisk djävulsslakt i ett förfallet London.

Permalänk
SpelClockers

har mina 70´s på anachronos.(efter en free transfer) ånger....
Måste dock säga att det är en skit server.
50% eller mer är skitspelare som inte vet vad raiding är.
Ska du skapa en ny char så undvik den servern.

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om Emerald Dream?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
<3 Rouge

Jag föredrar Rogue

Rouge är inte bara smink förresten...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboDanne
oki. Ska se vad som händer. Har kommit en liten bit iallfall. Men finns det nåra andra spel som är liknande fast som inte kostar pengar förutom inköp?

Jag lirar hellre Silkroad Online som är ett online spel som är gratis, man tankar det lagligt. Det har även bättre grafik. Fast när jag spelade så var servrarna sjukt upptagna så man får sitta och försöka logga in en del. De skaffar hela tiden nya servrar men de fylls så snabbt

Permalänk

Alla borde spela EvE-online...bästa MMORPG'n någonsin. Möjligtvis bästa spelet någonsin!

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Börja inte spela det, du slösar bara en massa tid och har du otur så fasnar du. Har själv varit beronde av det, tappa väldigt mycket av skolan, vänner och till och med tjejen. Det som är mest ångest är hur många timmar man har suttit och gjort inget. Vist man får några vänner som sitter lite hära och dära i sverige eller nån annan satans i världen. Jag var tvungen att kasta alla skivor och deleta alla mina 70 chars som jag hade för att få ett stop.

Det är vad jag tycker om wow iaf. Lycka till om du nu vill spela det.

God jul och gott nytt år alla.

Visa signatur

Awesome! The town for the forsaken.
Games for life =)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jesseman
Börja inte spela det, du slösar bara en massa tid och har du otur så fasnar du. Har själv varit beronde av det, tappa väldigt mycket av skolan, vänner och till och med tjejen. Det som är mest ångest är hur många timmar man har suttit och gjort inget. Vist man får några vänner som sitter lite hära och dära i sverige eller nån annan satans i världen. Jag var tvungen att kasta alla skivor och deleta alla mina 70 chars som jag hade för att få ett stop.

Det är vad jag tycker om wow iaf. Lycka till om du nu vill spela det.

God jul och gott nytt år alla.

Börja aldrig med cigaretter, alkohol eller knark säger jag bara..

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Börja aldrig med cigaretter, alkohol eller knark säger jag bara..

Exakt! Snus, däremot..

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk

Välj inte Zenedar heller, helkass realm.

Permalänk
Medlem

Kom till shattered hand skit lätt att vinna AV som horde på dagarna när alla småbarn spelar, men fy det blir svårt efter 22.00 när dom lagt sig!

Permalänk

Re: WoW - Har jag fattat det rätt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboDanne
Har precis tankat ner 10 dagars trial från deras sida och det är ju hur kul som helst. Lirade det förut när den kom men la ner. Men nu är suget uppe igen.

Så jag undrar hur mycke kostar det egentligen att spela spelet online? Har sett olika priser överallt. Hur länge kan man köra? Är det tidsbegränsat?

Såg att spelet kostade 100kr typ, Sen fanns nåt kort för 220kr typ som va 60dagar.

Så det kostar kanske 100kr i månaden för att lira online? Vilka servrar ska man köra på isåfall för att vara mest med svenkar och även folk på swec? Vilken spel typ ska man ha? Såg att det fanns nåra. Vad ska man ha nu för tiden?

Har jag fattat det hela rätt?

125kr per månad om du betalar med visa. eller så betalar du 2 månader i taget för 225kr

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Jag lirar hellre Silkroad Online som är ett online spel som är gratis, man tankar det lagligt. Det har även bättre grafik. Fast när jag spelade så var servrarna sjukt upptagna så man får sitta och försöka logga in en del. De skaffar hela tiden nya servrar men de fylls så snabbt

vilken version är det man ska tanka då?

Full Client (Usable after Legend 2 Update)

eller

Full Client (include Legend I, Europe Expansion)

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

Grejjen med EvE att det är en aning mer beroendeframkallande än WoW faktiskt. Det har främst att göra med hur man tränar sina skills.

Dom kan ta från 2 min till 48h att träna upp och så fort den är klar vill man träna en ny. Det fuckade upp min dygnsrytm något fruktansvärt.

Om man lätt blir beroende av online-spel, ger er inte in på EvE.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

WoW är väl bra om man inte vet vad man ska göra med sin fritid. I övrigt är det ett rätt enformigt och tråkigt spel. Visst funkar det ett tag, men sen är det bara "been there, done that" känsla. Fast det är klart, man hann väl spela rätt många timmar ändå. Så värt pengarna är det nog, men om det är värt tiden är ytterst tveksamt.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Lighting's Blade finns det ruggit mkt svenskar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lucaz
Grejjen med EvE att det är en aning mer beroendeframkallande än WoW faktiskt. Det har främst att göra med hur man tränar sina skills.

Dom kan ta från 2 min till 48h att träna upp och så fort den är klar vill man träna en ny. Det fuckade upp min dygnsrytm något fruktansvärt.

Om man lätt blir beroende av online-spel, ger er inte in på EvE.

hett tips: EVEmon, lägg in ditt sov-schema och planera dina skills så det inte krockar med tider du sover, jobbar/skola och downtime

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Bästa är att jobba på Blizzard och få life time subscription