Starcraft 2 system req.

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 system req.

Nu börjar det närma sig den plannerade releasen av Starcraft 2. Saken är att min stationära har klappat ihop och jag har svårt att få ihop till reparationen. Tror ni man kan lira spelet med följande setup:

2.2GHz Intel Core 2 Duo
4GB 667MHz DDR2 SDRAM
GMA-3100

Spelet tros ha dessa minimi req.

http://www.starcraft2systemrequirements.info/

Heres our Guess to the Starcraft 2 Minimum system requirements: StarCraft 2 System Requirements Minimum System Requirements:
* Windows XP or Windows Vista
* 512MB System RAM
* 2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
* 128MB Direct3D compatible video card
* and DirectX 9.0 compatible driver;
* 8x DVD-ROM drive
* 4.5 GB free hard disk space
* DirectX 9.0c (included)
* DirectX 8.1 compatible sound card
* Keyboard, Mouse

Det jag är lite orolig för är grafikkortet såklart.

Tack på förhand

MO.useman

Permalänk
Medlem

Resten av datorn blir inga problem alls, men grafikkortet är för svagt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Re: Starcraft 2 system req.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mouseman
Nu börjar det närma sig den plannerade releasen av Starcraft 2. Saken är att min stationära har klappat ihop och jag har svårt att få ihop till reparationen. Tror ni man kan lira spelet med följande setup:

2.2GHz Intel Core 2 Duo
4GB 667MHz DDR2 SDRAM
GMA-3100

Spelet tros ha dessa minimi req.

http://www.starcraft2systemrequirements.info/

Heres our Guess to the Starcraft 2 Minimum system requirements: StarCraft 2 System Requirements Minimum System Requirements:
* Windows XP or Windows Vista
* 512MB System RAM
* 2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
* 128MB Direct3D compatible video card
* and DirectX 9.0 compatible driver;
* 8x DVD-ROM drive
* 4.5 GB free hard disk space
* DirectX 9.0c (included)
* DirectX 8.1 compatible sound card
* Keyboard, Mouse

Det jag är lite orolig för är grafikkortet såklart.

Tack på förhand

MO.useman

Som sagt. Graffakortet. Känner man Blizzard rätt dock, så brukar de inte släppa spel med vansinniga hårdvarukrav.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaptens
Som sagt. Graffakortet. Känner man Blizzard rätt dock, så brukar de inte släppa spel med vansinniga hårdvarukrav.

Jupp... g-kortet är den svaga punkten.

Nåja... men utifrån de trailers och allt annat material man sett. Ja så trodde iallafall jag att det skulle vara högra systemkrav än det där. Visserligen är det inte färdigt ännu och så... men det verkar lovande.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Jupp... g-kortet är den svaga punkten.

Nåja... men utifrån de trailers och allt annat material man sett. Ja så trodde iallafall jag att det skulle vara högra systemkrav än det där. Visserligen är det inte färdigt ännu och så... men det verkar lovande.

De är också otroligt duktiga på att kunna göra samma spel scala med hårdvaran.

Permalänk

Undrar vrf du frågar.... what ever du klarar det köp bara nått billigt nytt graffik kort sen e det bara att slösa bort sitt liv :D:D:D

Visa signatur

No one can beat Gordon Freeman :D
|Amd x2 6000+ | 1Gig ram 800mhz | Radeon 1550 512mb|

Permalänk
Medlem

Jag tror nog att du bör kunna fixa det men förmodligen inte på högsta grafikinställningen. Blizzard brukar optimera spelen riktigt bra och oftast så är dem inte speciellt krävande så där har vi lite tur förhoppningsvis :).

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Strategispel brukar väl inte vara så krävande och Blizzard brukar inte göra så superkrävande spel heller så...

men är inte så värt att köpa något nu om du tänkt spela Starcraft II eftersom det inte släpps än på ett tag

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Strategispel brukar väl inte vara så krävande och Blizzard brukar inte göra så superkrävande spel heller så...

men är inte så värt att köpa något nu om du tänkt spela Starcraft II eftersom det inte släpps än på ett tag

Lite som de extrema diskussionerna kring Crysis och köphjälp för datorer som skulle klara det... evigheter innan det spelet kom. Hehe

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Sötast

Re: Starcraft 2 system req.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mouseman
Nu börjar det närma sig den plannerade releasen av Starcraft 2.

Vilken?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Starcraft 2 system req.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Vilken?

Q1 2008 men med tanke på att det är Blizzard som utvecklar så kan vi räkna med en fördröjd release på 6 månader -.-

Permalänk
Sötast

Re: Re: Re: Starcraft 2 system req.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mouseman
Q1 2008 men med tanke på att det är Blizzard som utvecklar så kan vi räkna med en fördröjd release på 6 månader -.-

Hur kan man ens associera blizzard + försening som något negativt?

Menar.... har någon ens blivit missnöjd?

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Starcraft 2 system req.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Hur kan man ens associera blizzard + försening som något negativt?

Menar.... har någon ens blivit missnöjd?

Jo på vänte tiden, men inte annars... spelade Starcraft i flera år så det lite kan man vänta.. bara lite

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.