Permalänk
Medlem

BBB+Payex

i går fredag fick jag ett brev från Peyex Finance om att dom inte hade fått in pengar för mitt BBB abonnemang (340kr) men jag var nere hos nordea och betalde mina räkningar redan 28/11 och pengarna drogs 3/12 som sagt igår fick jag ett brev där det stod att BBB skulle stänga av mig från nätet om nio dagar om jag inte betalade 391kr men varför i H******* ska jag betala något som jag redan betalt. har haft BBB som leverantör sen -01 och alltid betalt i tid. och nu hotas jag av avstängning, var också nere på nordea för att reda på var pergarna tagit vägen o ja dom har hamnat på BBB men när jag ringer upp supporten och snackar med killen där så säger han att dom inte fått in pengar o att jag måste betala 391:- eller avstängning om nio dagar är det rimlig att dom bara kan stänga av en har inte lust att lägga ut 391 för något som antagligen BBB skitit till

vad ska jag göra?

Permalänk

Be nordea om nåt kvitto och skicka till BBB eller ring dom och säg att du har kvitto på att det är betalt. Stänger dom av ditt internet och du kan styrka att dom fått betalt så får du begära ersättning för uteblivet abonnemang.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Bara ta ett utdrag och bevisa din betalning till Payex så är saken ur världen.

Permalänk
Medlem

OK! jag tackar för nu men lär återkomma..

Permalänk
Medlem

Supporten borde ju dock vara lite mer hjälpsam då jag antar att du sa att du faktiskt betalade räkningen och även då sa att banken såg att du överfört pengarna? Men fixa betalningsbevis från banken och eller be dem att ta kontakt med dem ifall de är så pass snälla att de gör sådant.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b